Ammekonsultation = rigtig god oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
5 svar
4 synes godt om
18. juli 2013

Xolia

Min kæreste og jeg var i dag til en "ammekonsultation" på Herlev. Grunden er at jeg ikke har kunne amme mine to store børn, men vil jo naturligvis gerne give det endnu en chance - specielt fordi mit liv nu er væsentlig anderledes end dengang og min kæreste også er meget hooked på at det lykkedes.

Vi fik talt om mulige årsager til det ikke fungerede dengang og hun fortalte en masse om de forskellige teknikker som er så vigtige.

Pludselig siger den søde dame - at "så skriver jeg lige lidt om det vi har talt om, så vi ved det når I kommer herop bagefter" - YES - jeg får lov at blive og skal ikke bare sendes hjem efter 4 timer... det gjorde mig meget meget lettet... og mere optimistisk på at det hele nok skal fungere denne gang...

-Xolia-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

FrkDitte

Xolia skriver:

Min kæreste og jeg var i dag til en "ammekonsultation" på Herlev. Grunden er at jeg ikke har kunne amme mine to store børn, men vil jo naturligvis gerne give det endnu en chance - specielt fordi mit liv nu er væsentlig anderledes end dengang og min kæreste også er meget hooked på at det lykkedes.

Vi fik talt om mulige årsager til det ikke fungerede dengang og hun fortalte en masse om de forskellige teknikker som er så vigtige.

Pludselig siger den søde dame - at "så skriver jeg lige lidt om det vi har talt om, så vi ved det når I kommer herop bagefter" - YES - jeg får lov at blive og skal ikke bare sendes hjem efter 4 timer... det gjorde mig meget meget lettet... og mere optimistisk på at det hele nok skal fungere denne gang...

-Xolia-

Hejsa,

Fedt at der bliver taget hånd om det.. Så håber jeg det lykkes for jer..

Jeg er også lidt spændt på det der ammehalløj..fik en brystoperation i 2006, men burde kunne amme. Jeg vil selvfølgelig gerne forsøge at amme, men det er egentlig ikke noget jeg ser frem til.. håber det ændrer sig når baby kommer.. 

D.

Anmeld

20. juli 2013

Frejsmor

Xolia skriver:

-Xolia-

Hvor er det dejligt at høre at ammekonsultationen gik godt..

Jeg skal selv til ammekonslutation på Herlev d. 15/8 og mit håb er virkelig også at få lov at få en overnatning på barselsgangen, så amningen kan komme godt i gang.. Jeg kunne desværre heller ikke amme min søn, så håber virkelig det bliver anderledes med lillesøster..

Anmeld

20. juli 2013

Xolia

Frejsmor skriver:

Hvor er det dejligt at høre at ammekonsultationen gik godt..

Jeg skal selv til ammekonslutation på Herlev d. 15/8 og mit håb er virkelig også at få lov at få en overnatning på barselsgangen, så amningen kan komme godt i gang.. Jeg kunne desværre heller ikke amme min søn, så håber virkelig det bliver anderledes med lillesøster..

For mig kom det som en kæmpe overraskelse at jeg så'en bare "skal blive". Havde jo forventet at "du er flergangsfødende - 4 timer - FARVEL" - men det giver mig meget stor ro at vide at jeg skal blive bagefter :-)

Anmeld

20. juli 2013

Xolia

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Fedt at der bliver taget hånd om det.. Så håber jeg det lykkes for jer..

Jeg er også lidt spændt på det der ammehalløj..fik en brystoperation i 2006, men burde kunne amme. Jeg vil selvfølgelig gerne forsøge at amme, men det er egentlig ikke noget jeg ser frem til.. håber det ændrer sig når baby kommer.. 

D.

Håber også at du kommer til at nyde det :-)

Jeg har aldrig haft følelsen af nydelse, men håber at få det. Ellers - så klarer mine unger sig fint i dag på trods af stort set kun modermælkserstatning. De har 7-9-13 aldrig været ret meget "influenza-syge" "øre-syge" eller lign. Min datter lider dog af blærebetændelse (som ikke bliver opdaget pga. manglende symptomer) = nyrebækkenbetændelse.... men det er først noget der er kommet indenfor det sidste 1½ år :-) og hun er nu 6½...

Anmeld

20. juli 2013

Frejsmor

Xolia skriver:

For mig kom det som en kæmpe overraskelse at jeg så'en bare "skal blive". Havde jo forventet at "du er flergangsfødende - 4 timer - FARVEL" - men det giver mig meget stor ro at vide at jeg skal blive bagefter :-)

Hehe, ja det jo også sådan det normalt foregår, hvis man har et helt ukompliceret forløb..

Jeg havde snakket med min JM og det var hende der henviste mig til at få en ammekonsultation og hun mente samtidig det ville kunne lade sig gøre at få en overnatning på barselsgangen, så vi er på den sikre side og får den hjælp vi har brug for..

Jeg har det på samme måde, og jeg tænker det er en af de helt basale grunde til, at de vælger at give én et ophold, frem for at sende én hjem efter de 4 timer.. Den usikkerhed der er forbundet med de dårlige erfaringer, kan helt sikkert være med til at skabe stress og et dårligt forløb fyldt med bekymringer, og det ønsker de jo ikke!

Jeg håber de er ligeså søde og forstående på alle hospitaler, som jeg har indtryk af, at de er ude på Herlev..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.