Siger du "mor" eller "jeg"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Faith

Sjovt, jeg overvejede at oprette en lignende tråd

Mine drenge er 3 og det er lidt forskelligt om jeg siger "mor" eller "jeg". Men synes faktisk de er ved at være for gamle til at jeg omtaler mig selv som mor og ikke jeg. Så forsøger så vidt muligt at sige "Skal jeg finde en kiks til dig". Men når de fks. er kede af det siger jeg "Vil du op til mor". Pr refleks tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Isabella_mor

Det er faktisk forskelligt, det kommer an på situationen!! 

F.eks. Hvis han bliver ked af det og jeg kommer for at trøste ham skal jeg godt sige noget i stil med  "mor er her" "kom op til mor" men jeg siger også "skal jeg hjælpe" "kom lige hen til mig" "jeg elsker dig" osv det er forskelligt.

Anmeld

18. juli 2013

@BRUGER

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Mor finder lige noget mad til dig"
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Jeg finder lige noget mad til dig"
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Jeg selv har en datter på 1 år, og siger "mor" om mig selv Hvorfor - ved jeg egentlig ikke helt Måske for at lære hende og påpege at jeg er mor?? Hvad siger i, og hvor gamle er jeres barn/børn?

Jeg har stemt blankt da jeg siger begge dele

Anmeld

18. juli 2013

wamse

banana3 skriver:

Og hvis du gør, så er det for at drille

Ha ha, jeg ville i den grad blive sat på plads af hende  Hun ville fortælle mig, at hun ikke var en baby mere 

Anmeld

18. juli 2013

Karla

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Jeg selv har en datter på 1 år, og siger "mor" om mig selv Hvorfor - ved jeg egentlig ikke helt Måske for at lære hende og påpege at jeg er mor?? Hvad siger i, og hvor gamle er jeres barn/børn?

Lige pt har vi kun vores hunde, og der siger jeg mor

Når prinsessen kommer til november, vil jeg også klart sige mor. Netop for at hun skal forbinde mig med ordet mor. Jeg er selv vokset op med to brødre der konsekvent kalder vores forældre ved navn og ikke siger mor og far, og det vil jeg helst ikke have vores datter gør men når hun bliver ældre, vil jeg nok ikke blive ved med at omtale mig selv som mor

Anmeld

18. juli 2013

Clisolka

Jeg har stemt blankt da jeg bruger begge ord lige meget 

Anmeld

18. juli 2013

MorDk

Det er lidt forskelligt, men har stem "mor"

Anmeld

18. juli 2013

Ellie79

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Jeg siger jeg, mest fordi jeg siger heller ikke "Anja" finder lige eller "Anja" henter lige til andre mennesker men omtaler mig selv som jeg

Og så ved mine unger jo godt jeg er moren 

Anmeld

18. juli 2013

Lauras mor

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Min datter er 13,5 mdr, og jeg sir os "mor" ved heller ikke hvorfor, måske af samme grund som dig

Anmeld

18. juli 2013

tinasmor

Jeg har egentlig ikke tænkt over det, så interessant spørgsmål. Men jeg tror svaret må blive, at jeg siger mor til den lille (1 år) og jeg til den store (4 år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.