huskøb udgifter osv hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.343 visninger
10 svar
1 synes godt om
16. juli 2013

anna111

Profilbillede for anna111
mig og kærsten har snakket lidt om at undersøge om vi kan låne til at købe hus men men men..

Så er der jo lige alt det med udgifterne når man ejer sit ejet hus
Brotto?? Netto?? Hvad er det beregnet på..
Man får vist højre fradrag men hvad betyder det?
Og hvad er der mere af udgifter når man ejer ejet hus?

Håber ikke jeg spørger alt for dumt men syntes sku det er en smule forvigerne

håber der sidder nogle hus ejere der ude som vil hjælpe mig lidt
Mvh anna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

esioul

Anna111 skriver:

mig og kærsten har snakket lidt om at undersøge om vi kan låne til at købe hus men men men..

Mvh anna

Brutto-             og nettoydelsen omfatter de fleste udgifter, der er direkte tknyttet        til boligen. Disse udgifter medregnes:      

• Alle beløb, der vedrører finansieringen,               herunder ydelser på realkreditlån, banklån og sælgerpantebrev (inkl. renter, afdrag og bidrag)       
  • Ejendomsskatter (dog ikke ejendomsværdiskatten)       
  • Renovation, skorstensfejning og rottebekæmpelse       
  • Rensningsanlæg       
  • Olie/kemikalieaffald       
  • Antenneforening eller hybridnet       
  • Fællesanlæg og privat vej       
  • Ejendomsforsikring (ikke indbo m.v.)       
  • Fællesudgifter til grundejer/ejerforening, herunder evt.            udgifter til renholdelse og administration       
  • Ydelser på evt. gæld, som overtages af køber udenfor købesummen       
  • Andre lignende udgifter, der påhviler ejendommen

Bruttoydelsen er den månedlige udgift før skat
Nettoydelsen er den månedlige udgift efter skat.

Derudover kommer der så vedligehold, banklån (da det kun er 80% mener jeg man låner som real kredit lån og så forbruget.

Anmeld

16. juli 2013

anna111

esioul skriver:

Brutto-             og nettoydelsen omfatter de fleste udgifter, der er direkte tknyttet       til boligen. Disse udgifter medregnes:      

• Alle beløb, der vedrører finansieringen,               herunder ydelser på realkreditlån, banklån og sælgerpantebrev (inkl. renter, afdrag og bidrag)      
  • Ejendomsskatter (dog ikke ejendomsværdiskatten)      
  • Renovation, skorstensfejning og rottebekæmpelse      
  • Rensningsanlæg      
  • Olie/kemikalieaffald      
  • Antenneforening eller hybridnet      
  • Fællesanlæg og privat vej      
  • Ejendomsforsikring (ikke indbo m.v.)      
  • Fællesudgifter til grundejer/ejerforening, herunder evt.           udgifter til renholdelse og administration      
  • Ydelser på evt. gæld, som overtages af køber udenfor købesummen      
  • Andre lignende udgifter, der påhviler ejendommen

Bruttoydelsen er den månedlige udgift før skat
Nettoydelsen er den månedlige udgift efter skat.

Derudover kommer der så vedligehold, banklån (da det kun er 80% mener jeg man låner som real kredit lån og så forbruget.

Tusen tak det hjelp rigtig meget
Men det vil så sige at selve lånet man får i banken ligger under brotto-netto osse? Eller skal man betale på det ud over

Anmeld

16. juli 2013

esioul

Anna111 skriver:

Tusen tak det hjelp rigtig meget
Men det vil så sige at selve lånet man får i banken ligger under brotto-netto osse? Eller skal man betale på det ud over

Det er udover man betaler det.

Det er en dyr post at eje et hus. Der kommer også høje omkostninger til skøde, advokat og lign.

Anmeld

16. juli 2013

anna111

esioul skriver:

Det er udover man betaler det.

Det er en dyr post at eje et hus. Der kommer også høje omkostninger til skøde, advokat og lign.

Tak ja så kan jeg godt se det bliver lidt dyrt vis man skal betale lånet ud over vi må nok heller få noget profesonelt hjælp til at beregne det hele

Anmeld

16. juli 2013

esioul

Anna111 skriver:

Tak ja så kan jeg godt se det bliver lidt dyrt vis man skal betale lånet ud over vi må nok heller få noget profesonelt hjælp til at beregne det hele

Banken krævede vi havde et rådighedsbeløb på 8000 for 2 voksne.

Dvs 8000 til mad, tøj, benzin og lign.

Men der sker intet ved at spørge, man kan højst få et nej.

Anmeld

16. juli 2013

Ellie79

Anna111 skriver:

Mvh anna

Vi kunne ikke selv overskue det så vi gik i banken - faktisk fik vi to banker til at regne på det. Den ene bank sagde nej til at låne os 1,9 og den anden sagde at det ville de rigtig gerne, så det kan godt betale sig at undersøge ved forskellige banker er vores erfaring nu. Vores bank vil have at vi har 15.000 i rådighedsbeløn 2 v og 2 b. 

Anmeld

16. juli 2013

Weber

Anna111 skriver:

Altså det kommer jo an på hvordan lånet bliver lavet.  Min kæreste har lige købt hus og har har alm. realkreditlån på 60% af huset og et andet i realkreditlån på 60-80% af huset . Det lille realkreditlån afdrages på 10 år, mens banklånet på de sidste 20% er afdragsfrit  de første ti år .

Det var den måde det blev billigst for ham at sidde i huset,  så der er råd til renovering nu  

Håber det giver mening,  er bare et bud på en anden måde at oprette lån på

Anmeld

16. juli 2013

dpb

Weber skriver:

Altså det kommer jo an på hvordan lånet bliver lavet.  Min kæreste har lige købt hus og har har alm. realkreditlån på 60% af huset og et andet i realkreditlån på 60-80% af huset . Det lille realkreditlån afdrages på 10 år, mens banklånet på de sidste 20% er afdragsfrit  de første ti år .

Det var den måde det blev billigst for ham at sidde i huset,  så der er råd til renovering nu  

Håber det giver mening,  er bare et bud på en anden måde at oprette lån på

ehm. nu kommer jeg lige med et spørgsmål... er du sikker på det er banklånet der er afdragsfrit ?? mere fordi at netop det har jeg ikke lige hørt om før Jeg ved dog at nykredit udbyder den type realkredit lån du omtaler og der er det netop at man ikke har mulighed for at få afdragsfrihed på de 0-60% men det er det på de sidste 20% (fra 60-80%).

Det vil også give langt mere mening at det er den lille del realkreditlån der er afdragsfrihed på, så man kan afvikle det dyre banklån(pantebrevslån) Renten på banklån er nemlig højere end på realkreditlån

Til TS: Hvis i går i huskøb tanker kan jeg kun anbefale jer at tage i banke og forhøre jer, samt evt. få lavet et køberbevis så i kan slå til når drømeboligen er der

Qnuz

Anmeld

16. juli 2013

FruStolpe

esioul skriver:

Banken krævede vi havde et rådighedsbeløb på 8000 for 2 voksne.

Dvs 8000 til mad, tøj, benzin og lign.

Men der sker intet ved at spørge, man kan højst få et nej.

Ville blot lige sige at brændstof ofte bliver regnet som en fast udgift og derfor ikke skal tages ud af rådighedsbeløbet.

Vi bar bla vores benzin post som fast udgift i budgettet, og det er der mange banker der gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.