Sygdom. Bange for fyring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
7 svar
4 synes godt om
14. juli 2013

Mini us

Hej alle.. Jeg er gravid i 23. Uge og har haft og har stadig meget kvalme, hovedpine og svimmelhed. Kvalmen er ikke konstant mere, men hvis jeg overanstrenger mig kommer den for fuld hammer. Sagen er den at jeg har været sygemeldt med graviditetsgener fra d.28. Marts. Dvs 3,5 måned.  Jeg har aftalt med min chef at jeg afholder min ferie optil min barsel-så jeg kan gå fra midt august. Min arb. Giver vil ikke have lægeerklæring, men udbetaling dk har fået en lægeerklæring hvori min læge skriver at jeg er sygemeldt fremtil termin. Jeg arbejder i hjemmeplejen og prøvede at værepå job en dag for en måned siden og efter lå jeg på langs i 3 dage. Jeg er super bange for at blive fyret og det fylder meget i min hverdag. Er der nogen der har nogle erfaringer de kan dele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Mini us

Hov lige en stavefejl eller to

Anmeld

14. juli 2013

Benjamins'mor

Din arbejdsgiver må ikke fyre dig hverken pga graviditet eller sygdom, og din sygdom har jo med graviditeten at gøre.

Anmeld

14. juli 2013

Maise86

Mini us skriver:

Hej alle.. Jeg er gravid i 23. Uge og har haft og har stadig meget kvalme, hovedpine og svimmelhed. Kvalmen er ikke konstant mere, men hvis jeg overanstrenger mig kommer den for fuld hammer. Sagen er den at jeg har været sygemeldt med graviditetsgener fra d.28. Marts. Dvs 3,5 måned.  Jeg har aftalt med min chef at jeg afholder min ferie optil min barsel-så jeg kan gå fra midt august. Min arb. Giver vil ikke have lægeerklæring, men udbetaling dk har fået en lægeerklæring hvori min læge skriver at jeg er sygemeldt fremtil termin. Jeg arbejder i hjemmeplejen og prøvede at værepå job en dag for en måned siden og efter lå jeg på langs i 3 dage. Jeg er super bange for at blive fyret og det fylder meget i min hverdag. Er der nogen der har nogle erfaringer de kan dele?

De må ikke fyre dig på det grundlag.

Men jeg tænker at du ikke skal holde ferie når du er sygemeldt, så er du syg og skal ikke betale ud af din ferie

Anmeld

14. juli 2013

optimistmor

lige så snart du har meldt din graviditet er du sikret i de ikke må fyre dig, denne lov blev lavet så arbgivere ikke kan fyre en gravid fordi hun or gravid og slippe for at betale til barsel, groft udpenslet hehe, så slap du bare af

Anmeld

14. juli 2013

Mini us

Hvis hun fyrer mig kan hun få en sag på nakken. Men er bange for hun fyrer mig når jeg kommer tilbage fra barsel :/

Anmeld

14. juli 2013

Hullabullabulla

Mini us skriver:

Hvis hun fyrer mig kan hun få en sag på nakken. Men er bange for hun fyrer mig når jeg kommer tilbage fra barsel :/

Du må ikke gå og fylde hovedet med de tanker - ja det kan ske nu til dags alle kan blive fyret men nyd du din graviditet OG barsel og mon ikke du har et job at vende tilbage til

Anmeld

14. juli 2013

Mini us

Britt88 skriver:

Du må ikke gå og fylde hovedet med de tanker - ja det kan ske nu til dags alle kan blive fyret men nyd du din graviditet OG barsel og mon ikke du har et job at vende tilbage til

Du har helt ret.. har bare gået sygemeldt så længe at jeg bliver paranoid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.