bør jeg være nervøs? tidlig scanning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
6 svar
2 synes godt om
14. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg havde en MA i påsken og er gravid igen, valgte i fredags at tage til en selvbetalt scanning for at få lidt ro på, da jeg gik næsten 6 uger sidst før det viste sig at graviditeten var gået i stå.

Jeg var 8+5 henne i mandags, men scannings damen mente jeg kun var 7+5, blev altså sat en hel uge tilbage, hvilket ikke kan passe, da jeg testede positivt allerede da jeg var 3+5, hvis jeg så er en uge kortere henne skulle jeg have testet positiv allerede i 2+5, hvilket jo er umulig.

Ja endte næsten med at blive mere nervøs af den scanning.

Vi så dog hjerteblink, så det er jo trods alt det vigtigeste, men er sgu bange for der er noget galt når spiren er så bette..

Nogen der har oplevet lign.??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Masig

Anonym skriver:

Jeg havde en MA i påsken og er gravid igen, valgte i fredags at tage til en selvbetalt scanning for at få lidt ro på, da jeg gik næsten 6 uger sidst før det viste sig at graviditeten var gået i stå.

Jeg var 8+5 henne i mandags, men scannings damen mente jeg kun var 7+5, blev altså sat en hel uge tilbage, hvilket ikke kan passe, da jeg testede positivt allerede da jeg var 3+5, hvis jeg så er en uge kortere henne skulle jeg have testet positiv allerede i 2+5, hvilket jo er umulig.

Vi så dog hjerteblink, så det er jo trods alt det vigtigeste, men er sgu bange for der er noget galt når spiren er så bette..

Tror ikke man skal gå så meget op i hvorvidt det passer med den dag man testede... Nogle babyer vokser langsommere end andre og derfor bliver terminen jo rykket, når der måles ud fra str... tror ikke du skal bekymre dig så meget 

Anmeld

14. juli 2013

Mutti2B

Du skal da bare være glad for at den lille har fart på. De måler ud fra størrelsen. Jeg er selv blevet insemineret og ved første scanning 6+4 blev jeg rykket frem til 7+1 og til nf yderligere 2 dage frem. Hvilket jo er fysisk umuligt hvis det var min cyklus og inseminations datoen man regnede ud fra. Sidder med en guldklump på 11 måneder nu . Så nyd at den vokser sig stor

Anmeld

14. juli 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Først et stort tillykke med graviditeten

du skal ikke være bekymret.. når de er så små som de er på det tidspunkt kan 1 mm. gøre mange dage til forskel til NF får det at vide præcis hvor langt du er henne

Anmeld

14. juli 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Jeg var til terminsscanning 8+5, hvor jeg så blev sat tilbage til 7+5. Til nakkefoldsscanningen blev jeg så rykket en uge frem igen. Til de helt tidlige scanninger kan det være super svært at måle spiren, fordi den kan ligge helt foldet sammen - så tror umiddelbart ikke du skal være nervøs  

for at alt er som det skal være!

Anmeld

14. juli 2013

Kløver

Ved min tidlige scanning blev jeg målt til at være 6 uger henne med min datter og blev sammenlagt indtil den endelige termin kom til nf sat over 1 mdr tilbage noget af det pga mens og lang cyklus, men scanning og nf passede slet ikke sammen og det kan sagtens ske, alt efter hvor hurtigt de vokser, og hvordan de lige rammer og måler, og har en sund og rask datter på 15 mdr, så det behøver ikke være skidt

Anmeld

15. juli 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar... nu er jeg lidt mere rolig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.