Hjælp! Tandsmerte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg lider enormt af tandlægeskræk, og nu har jeg desværre fået en stor bule/betændelse i overmunden over den ene fortand, og føler mig nødsaget til pga. ubehag, og opsøge akuttid ved yandlæge i morgen.

Tror det er en tandbyld, er her nogen herinde der har prøvet det? Og vil berolige mig og dele deres oplevelse okring det?

Er mega bange og grædefærdig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Carina:-)

Du skal ikke være bange

Jeg har selv meget tandlægeskræk,og jeg lover dig du mærker intet! De er så gode til at bedøve at de kan rykke alle dine tænder ud uden du ville trække en mine.

Sig til dem som det er ,så tager de hensyn og gør det stille og roligt samt fortæller dig hvad de gør.

Ta høretlf med til din tlf så kan du ligge og høre musik/lydbog imens.

Du skal regne med pencilin oven i da du nok har en byld.

Skynd dig afsted,det bliver kun værre af at vente,og detgår ikke væk af sig selv 

Anmeld

14. juli 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for dine rolige ord.

Har du prøvet det selv hvis jeg må spørge?

Anmeld

14. juli 2013

Ja,og fik rykket en visdomstand ud hvor de måtte skære for at få den ud.'

Mærkede intet.-De spurgte hele tiden om jeg var ok,og om jeg ville have mere bedøvelse.

Var smækfyldt med betændelse der var gået i kæben fordi jeg ventede for længe :/ Så pencilin bagefter og kontrol ved tandlægen for at sikre at alt var i orden .

Du skal helt seriøst ikke være bange,jeg er selv skrækslagen hver eneste gang selv om jeg godt ved det ikke kommer til at gøre ondt-men man bestemmer jo ikke selv hvordan man har det-Så forstår dig virkeligt godt .

Men jeg lover dig du mærker intet når du er bedøvet 

Anmeld

14. juli 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja,og fik rykket en visdomstand ud hvor de måtte skære for at få den ud.'

Mærkede intet.-De spurgte hele tiden om jeg var ok,og om jeg ville have mere bedøvelse.

Var smækfyldt med betændelse der var gået i kæben fordi jeg ventede for længe :/ Så pencilin bagefter og kontrol ved tandlægen for at sikre at alt var i orden .

Du skal helt seriøst ikke være bange,jeg er selv skrækslagen hver eneste gang selv om jeg godt ved det ikke kommer til at gøre ondt-men man bestemmer jo ikke selv hvordan man har det-Så forstår dig virkeligt godt .

Men jeg lover dig du mærker intet når du er bedøvet 

Okay er rigtigt glad for du ville dele det med lille mig.

Jeg er bare nervøs, nu du siger du fik tanden fjernet. For her er det ved den ene fortand det er galt.. hvad nu hvis den skal ud? Den kan jeg jo ikke "undvære".

Anmeld

14. juli 2013

wamse

jeg har prøvet at have en tandbyld, betændelse oppe under tanden, og at få rykket tænder ud. De kan sagtens bedøve, så det ikke gør ondt 

Jeg er max tandlægeskræk.

Det er min erfaring, at de er gode til at vise hensyn 

Anmeld

14. juli 2013

Anonym skriver:

Okay er rigtigt glad for du ville dele det med lille mig.

Jeg er bare nervøs, nu du siger du fik tanden fjernet. For her er det ved den ene fortand det er galt.. hvad nu hvis den skal ud? Den kan jeg jo ikke "undvære".

Det tror jeg ikke du skal,her var det en visdomstand,og de er tit både i vejen og i dårlig stand så de kan sagtens undværes

Anmeld

14. juli 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

jeg har prøvet at have en tandbyld, betændelse oppe under tanden, og at få rykket tænder ud. De kan sagtens bedøve, så det ikke gør ondt 

Jeg er max tandlægeskræk.

Det er min erfaring, at de er gode til at vise hensyn 

åhr det var en del du har prøvet.

Hvordan gjorde de med tandbylden?

Anmeld

14. juli 2013

Anonym trådstarter

Og jeg har ingen tandlæge nu her, så kan jeg bare ringe til en klinik og spørge om de vil tage mig akut ind?

Anmeld

14. juli 2013

wamse

Anonym skriver:

åhr det var en del du har prøvet.

Hvordan gjorde de med tandbylden?

Jeg har skod tænder, så jeg har været en del ved tandlæge. 

Jeg mener at de gav mig penicilin og gik igang med en rodbehandling. Mener at det dengang var med min ene fortand, for hele min venstre side af hovedet hævede pludselig op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.