Ang amning af for tidligt født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.634 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. juli 2013

camillabz92

Hej alle sammen.

jeg fødte kærestens og min søn her den 4/7-13 (og har termin den 9/8-13) 

mit spørgsmål er hvor længe et for tidligt født barn er om at lærer at amme fuld ud selv? Han spytter hos mig i de ca 20 min , få gange kun de det 10-15 min , er det helt normalt? Han for også sonde da han skal ha de der 45 ml til hvert måltid , og personalet regnet med han har taget de der 20 ml fra mig så det kun 25 han for via sonden,

hvor længe var jeres børn om at sutte hele sit måltid selv hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Carina:-)

Har født i uge 36,og der var den længste tid en uge før han tog et helt måltid,

Min datter var  dage om det

Min yngste som er født 37+0 var næsten 3 uger om at kunne selv,så det handler også om modenhed og helbred ved barnet

Og tlllykke med din søn

Anmeld

14. juli 2013

camillabz92

ok, altså det eneste min søn for hjælp til at kun hans mad, ellers klare han alt helt selv, og børnelægen gav ham ros forleden

så det er kun de måltider han selv skal kunne for at vi ikke skal være indlagt mere,

og han sutter jo selv de der 20 min så han for kun 25 ml via sonden og han skal ha 45 så tror eller det går i hvert fald den rigtige vej

og mange tak

Anmeld

14. juli 2013

M (:

Hej alle sammen.

mit spørgsmål er hvor længe et for tidligt født barn er om at lærer at amme fuld ud selv? Han spytter hos mig i de ca 20 min , få gange kun de det 10-15 min , er det helt normalt? Han for også sonde da han skal ha de der 45 ml til hvert måltid , og personalet regnet med han har taget de der 20 ml fra mig så det kun 25 han for via sonden,

Hjalte var 5 dage om det, desværre endte amningen med at gå i vasken efter et par måneder, fordi han ikke havde kræfter til at spise fulde måltider efterhånden som hans døgnbehov steg..

Hjalte er født 36+3.

Anmeld

14. juli 2013

DianaRJS

camillabz92 skriver:

Hej alle sammen.

min den ældste er født 6 uger før tid, og brugte Ca. 1 månede på at lære det... han havde rigtig svært ved at "holde ved" så brystet smuttede faktisk for ham hele tiden... dog fik vi diverse hjælper midler fra sygehuset så han kunne lære det... desværre gik det den anden vej så han faktisk slet ikke kunne få ved overhovedet, men med hård kamp lærte han det...  

Anmeld

14. juli 2013

camillabz92

ok.  min søn kan dog godt holde ved, og nogen gange klemmer han bare sammen så han "bider" mig i brystvorten av av, men han er bare træt efter de der 20 min.

Anmeld

14. juli 2013

VIPpigen

Datteren her hjemme er født 35+2, og var ca en uge om at finde ud af det med amning. De var hvertfald ret chokeret over det gik så hurtigt, så de lavede en fejl (indrømmede de selv)

Anmeld

14. juli 2013

camillabz92

ok. hvor længe suttede hun hos dig ved et helt måltid?

Anmeld

14. juli 2013

VIPpigen

camillabz92 skriver:

ok. hvor længe suttede hun hos dig ved et helt måltid?

Det gjorde hun efter en uge ca... Jeg overproducerede af mælk, så det stod næsten ud i munden på hende. 

De lavede som sagt en fejl på neo, så der gik næsten 14 dage før vi kom på mor-barn værelse, og jeg sådan rigtig kunne amme og være mor på fuldtid. Jeg blev først flyttet da jeg truede med at udskrive mig selv, og ligge os på barselsgangen...

men efter en uge ca, havde hun taget på at sutte, og spise hele måltider ved mig. Hun spiste meget hurtigt, og som sagt stod mælken ud, så de første gange jeg ammede fuldt ud, kastede hun direkte op, fordi jeg SKULLE amme de 20 min som "reglen" er. Hun fik simpelthen for meget, hvis hun skulle spise i 20 min. Så vi kunne sætte amning ned på mellem 10 og 15 min

Anmeld

14. juli 2013

Masig

Vores søn blev født i uge 37+2 og lærte aldrig det med amning... Synes nu heller ikke jeg fik særlig god vejledning og hjælp på sygehuset, men efter to uger måtte jeg helt opgive, da han nægtede brystet og kun ville have flaske.... Med en ensrettet og bedre vejledning havde det måske kunne fungere, men der var simpelthen for mange forskellige metoder på sygehuset, da alle sygeplejerske sagde hver deres, så vi fandt aldrig rigtig ud af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.