Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg testede sådan ret fesent positivt forrige onsdag. Dagen efter begyndte jeg at pletbløde, det tog til, og søndag startede mens/mistede jeg - er jeg ret sikker på. På dette tidspinkt har jeg været mellem 4+5 og 5+0, så det var ret tidligt.
Jeg var på alle måder psykisk afklaret og har ikke følelsen af at have mistet noget - selvom vi havde beholdt det, hvis alt gik godt. Det var ikke planlagt og vi har en på 2 i forvejen.
Blødningen stoppede så onsdag, men i morges vågner jeg på ny med menssmerter - kun i højre side, der stråler ned i låret og jeg bløder "kødsaft" og blodigt slim igen. Jeg havde ikke været til lægen, hverken med graviditet eller SA, da jeg regnede med alt var ude. Da jeg så igen bløder i dag, ringer jeg til vagtlægen - en sød kvindelig læge, som fortalte hun havde været tæt på at blive gynækolog, men valgte at være praktiserende i stedet. Derfor regner jeg med at hun ved hvad hun taler om.
Min frygt går på, om det kunne være en graviditet uden for livmoderen, men det mente hun ikke. Hun synes heller ikke der var nogen grund til at ulejlige egen læge, med mindre det blev ved - men det tror jeg nu at jeg gør alligevel, just in case (der er bare så lang tid til mandag)
Mine spørgsmål er så:
1. Skal jeg regne med at den menslignende blødning fra i søndags, er min mens?
2. Hvorfor stopper den, holder to dages pause, og starter op igen i dag?
3. Hvornår kan jeg regne med, at min krop er inde i normal cyklus igen?
4: hvis det er en graviditet udenfor livmoderen, burde jeg så stadig kunne teste positiv (har ikke testet siden den fesne test), og er det ikke for tidligt med smerter osv? Synes jeg har læst, at dette først kommer omkring uge 8 - og er maks 5+4 i dag?
Håber nogen kan hjælpe. Hvis jeg stadig har mens-ondt, når manden kommer hjem, tror jeg at jeg ringer igen, og ønsker en undersøgelse.
Mange hilsner
Pernille
Anmeld