Spontan abort i sidste weekend - men stadig problemer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.216 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg testede sådan ret fesent positivt forrige onsdag. Dagen efter begyndte jeg at pletbløde, det tog til, og søndag startede mens/mistede jeg - er jeg ret sikker på. På dette tidspinkt har jeg været mellem 4+5 og 5+0, så det var ret tidligt.

Jeg var på alle måder psykisk afklaret og har ikke følelsen af at have mistet noget - selvom vi havde beholdt det, hvis alt gik godt. Det var ikke planlagt og vi har en på 2 i forvejen.

Blødningen stoppede så onsdag, men i morges vågner jeg på ny med menssmerter - kun i højre side, der stråler ned i låret og jeg bløder "kødsaft" og blodigt slim igen. Jeg havde ikke været til lægen, hverken med graviditet eller SA, da jeg regnede med alt var ude. Da jeg så igen bløder i dag, ringer jeg til vagtlægen - en sød kvindelig læge, som fortalte hun havde været tæt på at blive gynækolog, men valgte at være praktiserende i stedet. Derfor regner jeg med at hun ved hvad hun taler om.

Min frygt går på, om det kunne være en graviditet uden for livmoderen, men det mente hun ikke. Hun synes heller ikke der var nogen grund til at ulejlige egen læge, med mindre det blev ved - men det tror jeg nu at jeg gør alligevel, just in case (der er bare så lang tid til mandag)

Mine spørgsmål er så:

1. Skal jeg regne med at den menslignende blødning fra i søndags, er min mens?

2. Hvorfor stopper den, holder to dages pause, og starter op igen i dag?

3. Hvornår kan jeg regne med, at min krop er inde i normal cyklus igen?

4: hvis det er en graviditet udenfor livmoderen, burde jeg så stadig kunne teste positiv (har ikke testet siden den fesne test), og er det ikke for tidligt med smerter osv? Synes jeg har læst, at dette først kommer omkring uge 8 - og er maks 5+4 i dag?

Håber nogen kan hjælpe. Hvis jeg stadig har mens-ondt, når manden kommer hjem, tror jeg at jeg ringer igen, og ønsker en undersøgelse.

Mange hilsner
Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

oo

hej du

jeg har selv været gravid udenfor livmoderen og jeg pletblødte en lille smule i 6. uge, men ikke ret meget. jeg havde voldsomt ondt i maven i den periode hvor ægget skal sætte sig fast i livmoderen - højst sandsynligt fordi det istedet satte sig fast i æggelederen. de opdagede først at graviditeten sad udenfor livmoderen, da jeg kom på hospitalet med helt afsindige mavesmerter. det er virkelig ikke til at tage fejl af! jeg har normalt rigtig grumme mens smerter, men det her gør så forbandet ondt, at man ikke kan trække vejret ordentligt, ikke kan være nogen steder for alting gør så ondt, at man ønsker man er død. det er svært at beskrive, men jeg har hørt mange sige, at de lige når at ringe efter ambulancen før de besvimer af smerterne. det er konstant og det gør SÅ ondt.
 og så blødte jeg altså ikke, overhovedet før efter jeg fik det fjernet ved operation.

Det kan godt gå af nogle omgange, den blødning. jeg ringede ind på hospitalet da jeg fik en styrtblødningen efter operationen, hvor der ligesom var slim med i blodet, så det var sådan noget rigtig sejt blod, og der fortalte de, at først skal man have fosteret ud, hvilket du muligvis har blødt ud ved menstruationslignende blødning. derefter skal slimhinden i livmoderen bløde ud og det er muligvis den blødning du har nu. den er ligeså kraftigt, hvis ikke mere end normal menstruation og ligeså...sej i det. ulækkert, men sådan er det jo.

du kan godt teste positivt i et stykke tid efter, for dit hcg tal skal lige falde, men jeg fik at vide, at efter næste menstruation, skulle kroppen være nogenlunde normal igen. jeg fik desuden at vide at der kan gå op til 6-8 uger inden menstruationen ville komme og at den næste blødning altså også godt kan være lidt mærkelig, fordi den muligvis tager resterne med ud. du får naturligvis ægløsning et eller andet sted imellem nu og næste blødning, som du ikke kan vide hvornår er, og der kan du blive gravid igen

jeg ved ikke om det blev helt vildt rodet, men det er i hvert fald min viden om sagerne

Anmeld

12. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mange mange tak for svar

Jeg ringede til lægevagt igen i aftes, da smerterne blev mere konstante - ikke værre men bare mere regelmæssige. Jeg blev sendt til tjek, hvor man lavede en positiv urintest. Derefter sendte de mig til scanning. Jeg fik taget en blodprøve med HCG på 42 - hvilket jo er ingenting i uge 5+4. Scanningen viste en flot normal slimhinde og ingen synlig graviditet i livmoder, æggestok eller æggeleder, så det så ud som om at det var kommet ud ved sidste blødning.

Jeg skal have taget 2. blodprøve i morgen, hvor HCG gerne skulle være faldet til under 2 - det håber jeg virkelig.

Jeg fik også at vide, at jeg kunne småbløde hele denne cyklus og derefter have en lidt mærkelig mens, men hun sagde også, at vi kunne prøve igen med det samme, når jeg mærkede ÆL (har meget tydelige tegn). Og i og med at vores datter er undfanget i 1 forsøg, og denne graviditet slet ikke var forberedt, mente hun heldigvis at vores chancer fremover var helt fine. Det var det, jeg var mest nervøs over.

Så nu går jeg og småbløder sådan lidt "kødsaft", og venter på en forhåbentlig hurtig stabil cyklus, og så må vi se, hvornår vi aktivt går i gang med guldklump nr. 2

Anmeld

12. juli 2009

oo

dejligt du blev scannet...det er altså det rareste når man lige får et kig derind!
jeg håber dit hcg falder som det skal og så held og lykke med nummer 2 når du er klar til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.