depression i mange år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. juli 2009

miss-samara

jeg har haft en depression i 3-4 år, og får sertralin sdom er piller på 50mg. det er ikke skadeligt for barnet har lægen sagt, men tværtimod er det for mig, hvis jeg stopper med at tage dem under graviditeten, da min depression kan blive slemmere.. jeg kan mærke at efter jeg er blevet gravid er den blevet slemmere, jeg er bange for at jeg i sidste ende ikke vil kunne overskue noget, og det er forfærdeligt, for jeg vil dø for mit barn! jeg har hørt lidt om en fødsels-depression, uff det gør mig mere bange, for når jeg nu allerede har en, tænker jeg, okay? så må den blive meget hård når jeg har født?
hva kan jeg gøre?
hvad er en fødsels depression direkte?
behøver jeg være bange for, at jeg ikke kan tage vare på mit barn efter fødslen?

håber i kan svare, for det er ting der går mig meget på, da jeg ikke ved noget om det, og vil ikk spørge nogen der har med kommunen at gøre, for ellers tror de bare at jeg ikke kan klare det

en ting mere.. kommunen har truet med at tage barnet fra mig når jeg har født, bar fordi jeg er 18, har boet på opholdssted, og haft en svær barndom pga mine forældre

mvh dursun samara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

TbCp

Hejsa

Det lyder som min historie med depressioner.

Jeg har haft det mange år og får også medicin. Jeg var meget nervøs for om jeg ville få en fødselsdepression når nu jeg i forvejen har lidt af depressioner.
Jeg gik til samtale på sygehuset under hele graviditeten og lægen sagde at selvom jeg har været deprimeret var der ikke større risiko for at jeg ville få en fødselsdepression.

Samtidig snakkede jeg med sundhedsplejersken som kom inden jeg fødte og som kom mange gange den første tid efter,
Synes det var rart at der blev "holdt øje med mig".

Jeg fik heldigvis ikke en fødselsdepression.

Er sikker på du nok skal komme igennem det uden at få det skidt. Men kan godt forstå du tænker på det og er nervøs over det, når du så samtidig har den trussel hængende over hovedet at de måske vil tage dit barn fra dig.
Måske de vil holde ekstra øje med jer i starten og så er det jo at du skal vise dem at du godt kan klare det.

Hvis du stadig er meget nervøs for om du skal få en fødselsdepression synes jeg du skal tage en snak med din læge eller måske sundhedsplejersken. Du kan sagtens fortælle dem om din bekymring og de ved meget mere om det end jeg gør

Rigtig meget held og lykke med det hele.

Anmeld

13. juli 2009

mettemus80

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det...

Jeg har selv haft flere dep. i mit liv...

Og jeg fik en fødselsdep. da Mikkel var 3 mdr.
Det har været en svær periode i mit liv, mens det stod på og jeg var indlagt. Jeg var indlagt fra sep 05. til juni 06.
Min kæreste/ Mikkels far tog barselsorlov, da jeg var indlagt. Så Mikkel havde Søren som primærperson. Og han har klaret det til UG. Og Mikkel blev fulgt tæt af sundhedsplejsken det første år...

Jeg får stadigvæk medicin, jeg får dog noget, som jeg gerne må tage, hvis /når jeg bliver gravivd. Og ja jeg tænker da hvad nu hvis jeg får en f.dep. igen??? Og det er jo helt naturligt at jeg tænker på det...
Når jeg blver gravid, så vil min læge og Psykriater følge mig tæt... Og jeg vil også komme til at snakke med sundhedsplejsken inden jeg føder...

Håber ikke at det blev alt for rodet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.