Kør selv ferie med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2013

lycly

Mokka skriver:

Easylift er da helt klart en rigtig god idé og kan se at det koster faktisk næsten ingen ting at leje  Det tror jeg faktisk jeg vil og så måske kombinere det med stolen

De anbefales primært til præmatur børn eller børn med specielle behov. Til almindelige børn født til tiden anbefaler man almindelige autostole
Undersøgte det nemlig dengang vi skulle til Norge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

mn

Mokka skriver:

Vi står og overvejer meget en kør selv ferie syd på med mine forældre. Jeg vil rigtig gerne af sted, da det er meget sandsynligt, at det er sidste år mine forældre kan klare en sådan tur, de er efterhånden godt oppe i årene...

Vi har så en bebs, som på det tidspunkt for rejsen, vil være 15 uger..

Gør jo mine overvejelser på, hvordan vi gør det bedst for den lille... Vi har talt om at køre meget tidligt på morgenen, at afvikle pauser ofte og så holde ind til overnatning sidst på eftermiddagen, så vi har aftenen og natten uden kørsel...

Regner jo med at det vil være varmere jo mere syd på vi kommer, så vil ud over at tilbyde amning ofte, også tilbyde kogt afkølet vand på flaske...

Tænkte om der var andre, som havde lidt erfaring med kør selv ferie med baby. Hvordan i greb køreturen an og ellers håndterede baby og varme?

Kh.

jeg ville foreslå at leje sådan en her, så i er sikre på der ikke bliver problemer med at barnet får dårlig ryg af at kører i så mange timer:

http://www.babysam.dk/easylift

Anmeld

13. juli 2013

Mumto3

LuLy skriver:

Ifølge rådet for sikker trafik er autostole ikke skadelige så længe man bare holder pause hver anden time. Og hvis barnet falder i søvn skal man bare lige rykke lidt til det engang imellem så de ikke konstant ligger i samme stilling

Det lyder fornuftigt.  De laver hele tiden anbefalingerne om, men for 10 år sidendaminældste var baby, måtte de ikke sidde så længe, det var derfor jeg gjorde opmærksom på det

Anmeld

13. juli 2013

Mokka

Jeg synes også at huske at der engang var en regel der hed 20 min af gangen.... Men hver 2. time, er bestemt til at have med at gøre  Og han siger vel fra hvis han har brug for pause før det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.