Rigtig god idé! Det er ikke lige frem verdens mest aktive gruppe.
Jeg hedder Karoline, er mor til Gustav fra d. 10.aug. (samt Klara på 7½ år og Marius på 4 år). Desuden er jeg redaktør her på baby.dk.
Jeg synes, at det går rigtig godt med Gustav, han er en meget rolig og (for det meste) glad dreng, der selvfølgelig godt kan vise temperament. Siden jeg stoppede med at natamme, da han var 9 mdr., har han sover igennem uden en lyd - men han er heller ikke suttebruger (har aldrig villet have den og heller ikke været en særlig ulykkelig baby, græd næsten aldrig). Til gengæld vågnede han indtil for et par måneder siden v. 5-tiden hver morgen. Det er så gradvist blevet senere og senere, og pt. sover han til 8-8.30 hver morgen - men vi har også ferie, så storesøster skal ikke i skole, dejligt!
Tjah, søvn er jo et meget ømtåleligt emne, når man har børn - Gustav var så et af de børn, der powernappede om dagen hele det første leveår (30-40 mnutter fordelt på 4-5 lure). Først da han blev et år, begyndte han at være til at få til at falde i søvn i barnevognen uden problemer og sov pludselig et par timer ad gangen.
Altså, de børn er jo et uudtømmeligt emne, man kan jo fortsætte i evighed, med mindre man prøver at beherske sig.
Mvh
Karoline
Anmeld