Skal vi ikke have lidt gang i aug. '07 gruppen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. juli 2009

TbCp

Jeg vil da starte med et lille indlæg.
Liva bliver jo, som jeres, snart 2 år. Og i de snart to år har vi i mange/lange perioder haft problemer med nattesøvnen.
Det være sig mange opvågninger, stå op kl..4.30 om morgenen m.v.
De sidste dage har vi pludselig fundet en løsning.

Liva kommer selv ind til os om natten/tidlig morgen og sover så til ca. kl. 5.30-6. Hun plejer så at ville op.
De sidste dage har jeg lagt hende ind i hendes seng igen og sørme om hun ikke bare har taget bamsen, vendt sig om på siden og sovet videre. Tænk sig det ikke var andet der skulle til.
HVor kan man føle sig dum når man finder en så nem løsning.

Idag har vi sovet til 8.20 kan ikke huske hvornår det sidst er sket. Fantastisk!

Sover jeres stadig i tremmeseng? Vi har tænkt os at forsøge os med projekt-åben seng her i ferien. Igår måtte vi putte 4 gange inden hun lagde sig til at sove, det er da helt fint synes jeg.

Hilsen Tina og Liva (240807)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

Ida.

Ja, som du ved, bliver Annika også snart 2 år - dog først den allersidste dag i august

Vi havde flest problemer med nattesøvnen, da Annika var baby - efter hun kom på eget værelse, da hun var 9 mdr gammel er det gået bedre. Vi har dog haft perioder med mange opvågninger - især i vinters, hvor hun var MEGET ofte syg. Generelt sover hun i øjeblikket fra 19.30 til 7-8 stykker om morgenen...de sidste to nætter har hun dog været vågen et par gange - uden vi helt forstår hvorfor

Hun sover stadig i tremmeseng, men er glad for at høre, at I forsøger at få Liva i åben seng (juniorseng?), da vi regner med, at lillesøster Lina skal overtage Annikas tremmeseng om et par måneder - så vi skal have fat i en juniorseng til Annika (vi har kig på den her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39858939 i hvid)...

Dejligt, at I har fundet en løsning på Livas tidlige morgener - det er nu rart at få lov at sove længe

/Ida

Anmeld

11. juli 2009

TbCp

Det var godt  nok en sød seng!!! Smart med den sengehest.

Livas er en junoseng/lille-Per seng, hvor tremmerne bare tages af og så er der en lidt høj kant på

Anmeld

11. juli 2009

Ida.

TbCp skriver:

Det var godt  nok en sød seng!!! Smart med den sengehest.

Livas er en junoseng/lille-Per seng, hvor tremmerne bare tages af og så er der en lidt høj kant på

Ja, jeg synes også den er vældig fin - og så er den oven i købet billig

Årh Juno-senge er bare SÅ fine...det er smart nok, at den har en lidt høj kant...jeg er i hvert fald ikke klar til at lade Annika sove uden nogetn form for kant el.lign....hun karter rundt i sengen om natten...

Anmeld

11. juli 2009

TbCp

idamaria83 skriver:

Ja, jeg synes også den er vældig fin - og så er den oven i købet billig

Årh Juno-senge er bare SÅ fine...det er smart nok, at den har en lidt høj kant...jeg er i hvert fald ikke klar til at lade Annika sove uden nogetn form for kant el.lign....hun karter rundt i sengen om natten...

Nej jeg ville også være nervøs for at Liva faldt ud.

Livas Junoseng er sådan en vi har haft i familien altid. Tror min storesøster fik den da hun blev født i '71, jeg har sovet i den, flere af mine kusiner og fætre har, min lillebror, mine nevøer og nu Liva. Og den har altid været lyseblå
Så den er lidt slidt nu men den er bare så fed!

Anmeld

11. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rigtig god idé! Det er ikke lige frem verdens mest aktive gruppe.

Jeg hedder Karoline, er mor til Gustav fra d. 10.aug. (samt Klara på 7½ år og Marius på 4 år). Desuden er jeg redaktør her på baby.dk.

Jeg synes, at det går rigtig godt med Gustav, han er en meget rolig og (for det meste) glad dreng, der selvfølgelig godt kan vise temperament. Siden jeg stoppede med at natamme, da han var 9 mdr., har han sover igennem uden en lyd - men han er heller ikke suttebruger (har aldrig villet have den og heller ikke været en særlig ulykkelig baby, græd næsten aldrig). Til gengæld vågnede han indtil for et par måneder siden v. 5-tiden hver morgen. Det er så gradvist blevet senere og senere, og pt. sover han til 8-8.30 hver morgen - men vi har også ferie, så storesøster skal ikke i skole, dejligt!

Tjah, søvn er jo et meget ømtåleligt emne, når man har børn - Gustav var så et af de børn, der powernappede om dagen hele det første leveår (30-40 mnutter fordelt på 4-5 lure). Først da han blev et år, begyndte han at være til at få til at falde i søvn i barnevognen uden problemer og sov pludselig et par timer ad gangen.

Altså, de børn er jo et uudtømmeligt emne, man kan jo fortsætte i evighed, med mindre man prøver at beherske sig.

Mvh
Karoline

Anmeld

12. juli 2009

TbCp

Karoline skriver:

Rigtig god idé! Det er ikke lige frem verdens mest aktive gruppe.

Jeg hedder Karoline, er mor til Gustav fra d. 10.aug. (samt Klara på 7½ år og Marius på 4 år). Desuden er jeg redaktør her på baby.dk.

Jeg synes, at det går rigtig godt med Gustav, han er en meget rolig og (for det meste) glad dreng, der selvfølgelig godt kan vise temperament. Siden jeg stoppede med at natamme, da han var 9 mdr., har han sover igennem uden en lyd - men han er heller ikke suttebruger (har aldrig villet have den og heller ikke været en særlig ulykkelig baby, græd næsten aldrig). Til gengæld vågnede han indtil for et par måneder siden v. 5-tiden hver morgen. Det er så gradvist blevet senere og senere, og pt. sover han til 8-8.30 hver morgen - men vi har også ferie, så storesøster skal ikke i skole, dejligt!

Tjah, søvn er jo et meget ømtåleligt emne, når man har børn - Gustav var så et af de børn, der powernappede om dagen hele det første leveår (30-40 mnutter fordelt på 4-5 lure). Først da han blev et år, begyndte han at være til at få til at falde i søvn i barnevognen uden problemer og sov pludselig et par timer ad gangen.

Altså, de børn er jo et uudtømmeligt emne, man kan jo fortsætte i evighed, med mindre man prøver at beherske sig.

Mvh
Karoline

Der har vi været heldige med Liva, hun har altid sovet godt om dagen.
Det sidste år har hun sovet mellem 2 1/2-3 timer til middag hver dag. Det har været skønt

Anmeld

12. september 2009

sputte

Hej Alle

Jeg er mor til Aske på 2 år og søvn er virkelig et stort emne hos os. Jeg kan overhovedet ikke huske at Aske har sovet en hel nat endnu...... vi har prøvet mange ting og er nu nede på 1 times middagslur i vuggestuen, og tiltrods for det, så vågner han flere gange om natten og mellem kl. 5-6 står han op - det er bare for tidligt. Han bliver puttet omkring kl.. 19 så han burde kunne sove en hel nat men nej......

Nogen som har nogle gode ideer til hvordan det kan lykkes at få en hel nats søvn??

God aften til jer alle.

KH LIse-Lotte

Anmeld

13. september 2009

TbCp

sputte skriver:

Hej Alle

Jeg er mor til Aske på 2 år og søvn er virkelig et stort emne hos os. Jeg kan overhovedet ikke huske at Aske har sovet en hel nat endnu...... vi har prøvet mange ting og er nu nede på 1 times middagslur i vuggestuen, og tiltrods for det, så vågner han flere gange om natten og mellem kl. 5-6 står han op - det er bare for tidligt. Han bliver puttet omkring kl.. 19 så han burde kunne sove en hel nat men nej......

Nogen som har nogle gode ideer til hvordan det kan lykkes at få en hel nats søvn??

God aften til jer alle.

KH LIse-Lotte

Det lyder fuldstændig som hjemme hos os... MEN jeg tror vi har fundet løsningen nu.

Liva bliver vækket i dagplejen efter max 2 timer. Hun kan ellers godt sove 2 1/2-3 timer og egentlig er jeg imod at vække børn før de selv vågner... men sådan er det blevet nu.

Hun kommer i seng ml. 19.30 og 20.

Vi har hend elige nu stående ude i vores gang mellem soveværelse og hendes værelse.
Vi snakkede om, om der var for meget forstyrrende på hendes værelse. Bamser, legetøj hun kunne kigge på, ting på væggene m.v. Derfor har vi nu prøvet med gangen fordi der kun er hvide vægge og der kan lukkes døre så der bliver noget mørkere. Og det simpelthen ud til at det virker.
3 nætter forløb med 1. nat ingen opvågning, 2. nat 1 opvågning, 3, nat 3 opvågninger. Det er virkelig fremskridt i forhold til hvad vi har været vant til.
Nu fortsætter vi med dette noget tid endnu og fortsætter den gode udvikling skal vi se hvad vi kan gøre ved hendes værelse, skabe en lille hule til hende hvor der ikke er noget forstyrrende.

Sådan har vi løst det problem efter ca. 1 1/2 år med ufatteligt mange opvågninger hver nat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.