godnat-flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. juli 2013

Kakao

Jeg ammer vores yngste pige, men her i den sidste uges tid, er hun begyndt, at vågne stort set hele natten igennem hun er 4 mdr

Så nu overvejer jeg at give hende en flaske om aftenen, for at få hende til at sove igennem (eller ihvert fald mere end nu)

Jeg synes jeg har læst/hørt om nogle der giver deres babyer flaske i sengen, når de skal sove, som en del af godnatritualet, men hvordan gør i det?

Ligger i ham/hende i sengen og så holder flasken? Skvulper det ikke udenfor?

Falder de så i søvn under spisningen, eller døser de bare hen, hvad er jeres erfaringer?

Tænker, at det måske vil gøre det nemmere at få hende til at sove i sin egen seng også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Chili

Kakao skriver:

Jeg ammer vores yngste pige, men her i den sidste uges tid, er hun begyndt, at vågne stort set hele natten igennem hun er 4 mdr

Så nu overvejer jeg at give hende en flaske om aftenen, for at få hende til at sove igennem (eller ihvert fald mere end nu)

Jeg synes jeg har læst/hørt om nogle der giver deres babyer flaske i sengen, når de skal sove, som en del af godnatritualet, men hvordan gør i det?

Falder de så i søvn under spisningen, eller døser de bare hen, hvad er jeres erfaringer?

Tænker, at det måske vil gøre det nemmere at få hende til at sove i sin egen seng også

Min søn har fået flaske fra han var en måned gammel, vi sidder altid og giver ham godnat flasken inden han skal i seng, men da han var omkring 3-4 måneder gav vi ham en flaske i søvne, i sengen omkring kl. 23-24 om aftenen (inden vi gik i seng) også sov han fint på den, og han vågnede ikke eller noget, det kunne du jo prøve

Men er den eneste grund til du vil give flaske, at du vil have dit barn til at sove igennem?

Anmeld

11. juli 2013

modesty

Jeg vil lige sige at det altså slet ikke er sikkert at dit barn kommer til at sove bedre på en flaske. Det er fuldstændig normalt at de små begynder at vågne oftere omkring de 4 mdr. Der sker en masse med deres hjernes udvikling derfra og i mange måneder frem og det resulterer ofte i mere ustabil søvn.

Hvor ofte vågner hun?

Jeg ville personligt ikke give flaske for at få mit barn til at sove længere. Der var en mor i min mødregruppe der prøvede det. For det første hjalp det ikke og for det andet kom hendes dreng til at døje med slem forstoppelse, på trods af at det kun var den ene flaske i døgnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.