lagkage hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. juli 2013

debbie19

Min kæreste fylder 22 om 20 dage

vi får altid det samme boller. rutebilslagkage og vandbakkelses kagemand fra bageren.. det er dejlig nemt... men nu har vi været til 3 fødselsdage i denne måned så vil gerne servere noget andet... hmm men hvad. har brune bunde i skabet.

en rulle rå marcipan.

en pakke hvid fondant...

kæresten er ikke til noget frugt eller bær i kager så hvad gør vi lige.  nogle ideer?

tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Mother-love

Du kunne lave noget hvidchokolade mousse og måske noget asti eller baileymousse og komme i lagkagen eller self alm. Chokolademousse og så dække den med fondanten og pynte den lidt?

Anmeld

11. juli 2013

debbie19

Havanagila skriver:

Du kunne lave noget hvidchokolade mousse og måske noget asti eller baileymousse og komme i lagkagen eller self alm. Chokolademousse og så dække den med fondanten og pynte den lidt?

jeg har aldrig leget med fondant før. hvad bruger man til det jeg har en pakke hvid fondant. kan man farve det med bolche farve ? 

Anmeld

11. juli 2013

Fenja09

debbie19 skriver:

jeg har aldrig leget med fondant før. hvad bruger man til det jeg har en pakke hvid fondant. kan man farve det med bolche farve ? 

Fondant er overtræk ligesom marcipan det er bare nemmere at arbejde med. Nu kender jeg ikke til bolchefarve, men tror du skal holde dig til pastafarver

/Fenja

Anmeld

11. juli 2013

morethanperfect

debbie19 skriver:

Jeg tror ikke du kan farve det med det farve , i stedet køb noget der hedder pastafarve .. 

Du skal bruge flormelis til at rulle fondanten ud med så det ikke klistrer til bordet .. 
Du kan købe små sillicone forme til at lave figurer med .. 
Men jeg ville nok bruge marcipan til at lave figurerne af , da fondant faktisk ikke smager særlig godt ..
Husk og sørg for at få det rullet meget tyndt ud inden du lægger det på kagen , netop fordi det er så sødt ..

Inden du lægger fondanten på kagen , skal du smørre kagen ind i smørcreme så den blir helt lige og glat , så fondanten ikke buler når den kommer på

Vi laver altid toblerone creme og hindbærmousse herhjemme .. Det er et hit

God fornøjelse  

Anmeld

11. juli 2013

debbie19

tak for jeres svar.. kan man købe det der smørecreme? 

Anmeld

12. juli 2013

Mother-love

debbie19 skriver:

Jeg ville nok ikke komme andet end pasta farve i det. Men den kan også stå hvid

Men du kommer moussen/ cremen imellem lagkagebundende. Og så stiller du den på køl i et par timer til moussen er stiv. Og så smører du den op med smørecreme, som består af blød smør uden salt, flormelis og så kommer jeg gerne noget vanillie i samt en smugle citronsaft. Og så på køl til smørecremen er stiv og så ruller du fondanten ud og lægger over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.