Navngivnings fest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
7 svar
3 synes godt om
11. juli 2013

Louise Jørgensen

Hej med jer.

Har overvejet at holde navngivnings fest for min søn når den tid kommer.

Tænker bare en mindre forsamling, noget god mad osv.

Hvordan har i holdt jeres? Hvor gamle var jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Enirt

Louise Jørgensen skriver:

Hej med jer.

Hej vi holdt også navngivning for vores søn.

Han var 3 mdr da vi holdt den i april måned.

Vi var 50 mennesker i et forsamlingshus, hvor jeg havde fået min kusines kæreste til at stå for maden (er er lige blevet udlært kok i juni) Så havde vi velkomst anretning. Inden maden holdt min kæreste og jeg en tale til vores søn (præget at de humanistisk værdier, fra humanistisk samfund) Vi har valgt min lillesøster til at være hans guldmor, så hun bar ham mens vi holdt talen. derefter spiste vi frokost buffet og bagefter pakkede vi gaver op mens der blev serveret kaffe og kage, som min anden kusine havde været så sød at lave. Så tog vi et stort fælles billede til minde om dagen.

Under alle folks tallerkener havde jeg lagt små kort som de skulle skrive en hilsen, et citat eller et godt råd med på vejen til min søn. Dem har jeg så samlet i en scrapbook sammen med billeder fra dagen, talen, sange vi fik og en liste over de gaver han fik, samt et begivenhedsoverblik over det år han blev født i. (er derfor ikke helt færdig med den) Han får den når han fylder 14 og på den ene eller anden måde skal træde ind i de voksnes rækker.

Ligger lige nogle billder op af dagen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. juli 2013

Louise Jørgensen

Enirt skriver:

Vi var 50 mennesker i et forsamlingshus, hvor jeg havde fået min kusines kæreste til at stå for maden (er er lige blevet udlært kok i juni) Så havde vi velkomst anretning. Inden maden holdt min kæreste og jeg en tale til vores søn (præget at de humanistisk værdier, fra humanistisk samfund) Vi har valgt min lillesøster til at være hans guldmor, så hun bar ham mens vi holdt talen. derefter spiste vi frokost buffet og bagefter pakkede vi gaver op mens der blev serveret kaffe og kage, som min anden kusine havde været så sød at lave. Så tog vi et stort fælles billede til minde om dagen.

Under alle folks tallerkener havde jeg lagt små kort som de skulle skrive en hilsen, et citat eller et godt råd med på vejen til min søn. Dem har jeg så samlet i en scrapbook sammen med billeder fra dagen, talen, sange vi fik og en liste over de gaver han fik, samt et begivenhedsoverblik over det år han blev født i. (er derfor ikke helt færdig med den) Han får den når han fylder 14 og på den ene eller anden måde skal træde ind i de voksnes rækker.

Det ser godt nok dejligt og hyggeligt ud Tak for dit svar.

Anmeld

16. juli 2013

SjeBets

MIn søn var 6 mdr, han er fra januar og vi holdte en sommer grill fest for hele vores kæmpe familie, det var skide hyggeligt, udendørst, en mega grill og så ellers tag og grill selv og sønnike var "med" han sad ved bordet og hyggede,

da vi holdte for den store var hun 3 mdr og hun sov meget af tiden, så næste gang vil jeg også se om jeg kan trække den lidt

Anmeld

16. juli 2013

LinLin

Enirt skriver:

Sikke dine uglenavnekort ligner dem jeg lavede til Adams dåb også den grønne bordløber

Anmeld

17. juli 2013

Enirt

LinLin skriver:

Sikke dine uglenavnekort ligner dem jeg lavede til Adams dåb også den grønne bordløber

Jeg skal også blank indrømme at jeg har tyvstjålet ideen fra en anden her inde. Kan ikke lige huske hvad brugeren hed, men så er det nok fra dig af. Synes bare de var så fine og de farver du havde valgt passede så godt til de farver jeg havde valgt til min indbydelse så derfor ville jeg forsætte farve temaet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juli 2013

LinLin

Enirt skriver:

Jeg skal også blank indrømme at jeg har tyvstjålet ideen fra en anden her inde. Kan ikke lige huske hvad brugeren hed, men så er det nok fra dig af. Synes bare de var så fine og de farver du havde valgt passede så godt til de farver jeg havde valgt til min indbydelse så derfor ville jeg forsætte farve temaet.

Det var mig (med andet brugernavn) og helt okay - set var bare sjovt at se at en anden kunne bruge ens idé

Anmeld

17. juli 2013

DianaRJS

Louise Jørgensen skriver:

Hej med jer.

nu er begge mine børn døbt, ikek fordi vi er kristne, men fordi jeg gerne vil at de selv tager valget ang. konfirmation senere

MEN min brors dreng er kun navngivet, de holdte det som en lille fest med de nærmeste, med god mad og hygge ikke noget vildt, men bare hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.