Louise Jørgensen skriver:

Hej med jer.
Har overvejet at holde navngivnings fest for min søn når den tid kommer.
Tænker bare en mindre forsamling, noget god mad osv.
Hvordan har i holdt jeres? Hvor gamle var jeres børn?
Hej vi holdt også navngivning for vores søn.
Han var 3 mdr da vi holdt den i april måned.
Vi var 50 mennesker i et forsamlingshus, hvor jeg havde fået min kusines kæreste til at stå for maden (er er lige blevet udlært kok i juni) Så havde vi velkomst anretning. Inden maden holdt min kæreste og jeg en tale til vores søn (præget at de humanistisk værdier, fra humanistisk samfund) Vi har valgt min lillesøster til at være hans guldmor, så hun bar ham mens vi holdt talen. derefter spiste vi frokost buffet og bagefter pakkede vi gaver op mens der blev serveret kaffe og kage, som min anden kusine havde været så sød at lave. Så tog vi et stort fælles billede til minde om dagen.
Under alle folks tallerkener havde jeg lagt små kort som de skulle skrive en hilsen, et citat eller et godt råd med på vejen til min søn. Dem har jeg så samlet i en scrapbook sammen med billeder fra dagen, talen, sange vi fik og en liste over de gaver han fik, samt et begivenhedsoverblik over det år han blev født i. (er derfor ikke helt færdig med den) Han får den når han fylder 14 og på den ene eller anden måde skal træde ind i de voksnes rækker.
Ligger lige nogle billder op af dagen
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld