Råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
6 svar
2 synes godt om
11. juli 2013

Mother-love

Hej piger.
Nu har jeg jeg oplevet at når jeg skal lægge et fondant låg på kagerne at så sprækker det for mig mig. Det har det gjort de sidste par gange. Er det pga varmen eller hvad kan det være? Synes jokke jeg gør noget anerledes end jeg hele tiden har gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Dot D

Det kan være blevet for tørt enten af for meget maizena eller måske varmen...

Jeg har aldrig prøvet at det sprækker, så ved ikke helt hvorfor. 

Jeg er begyndt at bruge Crisco til at smøre på bord og redskaber, så er der ikke noget "tørt" der skal tilføres og ikke noget der hænger i nogle steder. Jeg har købt det hos Eurospar, mener jeg den hedder, det rækker vildt langt. Købte en dåse til 65 kr ca. og der er måske brugt det, der svare til en spiseskefuld - max...

Anmeld

11. juli 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Det kan være blevet for tørt enten af for meget maizena eller måske varmen...

Jeg har aldrig prøvet at det sprækker, så ved ikke helt hvorfor. 

Jeg er begyndt at bruge Crisco til at smøre på bord og redskaber, så er der ikke noget "tørt" der skal tilføres og ikke noget der hænger i nogle steder. Jeg har købt det hos Eurospar, mener jeg den hedder, det rækker vildt langt. Købte en dåse til 65 kr ca. og der er måske brugt det, der svare til en spiseskefuld - max...

Tak for svar. Det skal jeg prøve.
Ved du evt. Hvad man kan gøre for at når man laver en kage i en figurform ike falder fra hinanden når den skal ud af formen? Skal man bage kage noget længere tid eller er der et smart tricks man kan gøre?

Anmeld

11. juli 2013

Dot D

Havanagila skriver:

Tak for svar. Det skal jeg prøve.
Ved du evt. Hvad man kan gøre for at når man laver en kage i en figurform ike falder fra hinanden når den skal ud af formen? Skal man bage kage noget længere tid eller er der et smart tricks man kan gøre?

Det vigtigste er, at du smører din form helt vildt godt. Jeg smører OG giver et tyndt lag mel, nå jeg bruger mine figurforme

Og din McQueen er rigtig flot, du skal ikke være så hård ved dig selv

Anmeld

11. juli 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Det vigtigste er, at du smører din form helt vildt godt. Jeg smører OG giver et tyndt lag mel, nå jeg bruger mine figurforme

Og din McQueen er rigtig flot, du skal ikke være så hård ved dig selv

Okay. Må simpelthen prøve den form igen. Ellers holder jeg mig bare til at lave en kage og skære til. Så den ikke bliver så stor. For bilformen er mega stor. Der er jo kage til 20 personer i spdan en. Og så er det bare svært at komme noget i kagen for ikke at ødelægge formen på bilen.

Tak men npr heg ikke er tilfeds erder ikke så meget at gørehehe

Anmeld

11. juli 2013

Dot D

Havanagila skriver:

Okay. Må simpelthen prøve den form igen. Ellers holder jeg mig bare til at lave en kage og skære til. Så den ikke bliver så stor. For bilformen er mega stor. Der er jo kage til 20 personer i spdan en. Og så er det bare svært at komme noget i kagen for ikke at ødelægge formen på bilen.

Tak men npr heg ikke er tilfeds erder ikke så meget at gørehehe

Jeg bager faktisk altid "bare" bunde og bygger op, og så skære jeg til tilsidst, det synes jeg er det nemmeste...

Har nogle figurforme, men bruger dem ikke så meget

Anmeld

11. juli 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Jeg bager faktisk altid "bare" bunde og bygger op, og så skære jeg til tilsidst, det synes jeg er det nemmeste...

Har nogle figurforme, men bruger dem ikke så meget

Okay. Ja jeg tænker jo også at selvom der er lidt mere arbejde i det er det nbemmere. Men også at man kan lave den str man vil have. Nå mentuainde tak for dine råd. Skal klart prøve det der fedt noget ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.