Rejse med fly

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juli 2013

Anonym trådstarter

Hejsa. Skal snart på ferie og er 32 uger henne til den tid. Fly selskabet tillader rejse med lægeattest efter 28 uge. Dog har jeg lige snakket med lægen og de går på ferie om en uge og attesten må ikke være mere end en uge. Og hun vidste ikke om den læge der træder ind mens hun er på ferie vil lave sådan en. Så vil høre om i nogensinde har været for at skulle vise attesten inden fly adgang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

ja, du vil på forlangende skulle vise den. En anden ting er at evt. forsikringer ikke dækker hvis du ikke overholder reglerne.Du må få din læge til at gøre et  notat i din journal så den anden læge kan udstede den. 

Anmeld

12. juli 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg rejste i uge 32 og blev ikke bedt om at vise min, men jeg ville ikke turde tage chancen og rejse uden. Du risikerer, at de ikke beder om at se den, når du rejser ud fra Danmark og derfor kommer af sted men, at de så beder om at se den, når du skal rejse hjem, og så må selskabet godt nægte at lade dig rejse med hjem, når du ikke har de krævede papirer, selv om du er rejst ud med dem uden papirerne.

Kan din læge evt. fremdatere lægeerklæringen, så datoen på den er en uge inden jeres rejse?

Anmeld

12. juli 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hejsa. Skal snart på ferie og er 32 uger henne til den tid. Fly selskabet tillader rejse med lægeattest efter 28 uge. Dog har jeg lige snakket med lægen og de går på ferie om en uge og attesten må ikke være mere end en uge. Og hun vidste ikke om den læge der træder ind mens hun er på ferie vil lave sådan en. Så vil høre om i nogensinde har været for at skulle vise attesten inden fly adgang?

Tror du vil blive bedt om at vise en...

Jeg var på ferie i da jeg var i uge 33 og skulle vise den.. Fik so dog det problem at vores afrejse dag gik jeg ind i uge 34 og så duede den ikke mere.. Så jeg blev undersøgt i lufthavnen i Tyrkiet ( målt blodtrykkets og hørt hjertelyd) fik en ny seddel og måtte betale 350 kr mener jeg..

Anmeld

12. juli 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Tror du vil blive bedt om at vise en...

Jeg var på ferie i da jeg var i uge 33 og skulle vise den.. Fik so dog det problem at vores afrejse dag gik jeg ind i uge 34 og så duede den ikke mere.. Så jeg blev undersøgt i lufthavnen i Tyrkiet ( målt blodtrykkets og hørt hjertelyd) fik en ny seddel og måtte betale 350 kr mener jeg..

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen. Jeg ringede til den læge de har henvist i uge 30 mens min er på ferie og hun vil gerne lave en lægeattest så datoerne passer. Så nu skal jeg ikke gå og være bekymret over det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.