Pimp min tremmeseng...hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.928 visninger
12 svar
3 synes godt om
11. juli 2013

Enirt

Har i en anden tråd været lidt i tvivl om jeg skulle beholde den tremmeseng vi har fået da den er lidt stor til det rum vi har den i.

Men nu tror at vi beholder den, synes bare at det at den er så mørk gør at den fylder meget rent æstestik.

Så piger hjælp mig med at få ideer til hvordan jeg kan pifte den op. Hvis jeg skulle have haft den anden seng jeg tænkte på ville jeg have malet den sådan her

Men nu har vi den anden og hvad skal jeg gøre ved den?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Chevro

Kommer jo meget an på hvilken stil du har - for jeg vil personligt aldrig male en seng i farver (: Men er også den lidt mere stilet og kedelige slags (;

Hvis jeg skulle beholde den du har i træ, ville jeg som udgangspunkt male den hvid - og så lave rummet istedet :-) Evt lave noget mønster eller farve i form af tapet, maling, den specielle slags tape til det, og så sætte noget fedt sengetøj til osv. :-)

Anmeld

11. juli 2013

VIPpigen

Hvad med at male måne og stjerner på helstykkerne i enderne... Og ellers kan du sagtens male tremmerne regnbue farvet, og male en regnbue på endestykkerne

Anmeld

11. juli 2013

modesty

Har i en anden tråd været lidt i tvivl om jeg skulle beholde den tremmeseng vi har fået da den er lidt stor til det rum vi har den i.

Men nu tror at vi beholder den, synes bare at det at den er så mørk gør at den fylder meget rent æstestik.

Så piger hjælp mig med at få ideer til hvordan jeg kan pifte den op. Hvis jeg skulle have haft den anden seng jeg tænkte på ville jeg have malet den sådan her

Men nu har vi den anden og hvad skal jeg gøre ved den?

For det første ville jeg ikke male noget som mit barn skulle bruge uden at lade det dampe af i mindst to uger først. Og husk at bruge svanemærket maling med MAL kode 00-01.

Jeg ville male den hvid. Men ellers kan man male den ensfarvet og så evt. sætte tapet på ydersiden i gavl og fodende.

Anmeld

11. juli 2013

Enirt

Chevro skriver:

Kommer jo meget an på hvilken stil du har - for jeg vil personligt aldrig male en seng i farver (: Men er også den lidt mere stilet og kedelige slags (;

Hvis jeg skulle beholde den du har i træ, ville jeg som udgangspunkt male den hvid - og så lave rummet istedet :-) Evt lave noget mønster eller farve i form af tapet, maling, den specielle slags tape til det, og så sætte noget fedt sengetøj til osv. :-)

Jeg er meget til farver orker ikke alt for meget hvidt, det bliver så sterilt synes jeg. Men nu er rummet ikke ret meget større end det du ser så synes maling af væg eller tapet bliver for meget til så lille et rum. Har nogle gamle billder af rummet inden det blev til børneværrelse så du kan få en fornemmelse af størrelsen.

De er taget fra hjørnerne af rummet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. juli 2013

Enirt

VIPpigen skriver:

Hvad med at male måne og stjerner på helstykkerne i enderne... Og ellers kan du sagtens male tremmerne regnbue farvet, og male en regnbue på endestykkerne

Sad også og tænkte at jeg måske kunne overføre det look som jeg godt kunne lide ved den anden til den her.

Vil overveje det med stjerner osv. kunne jo evt være på den side der vendte ind i sengen, så min dreng kunne kigge på det

Anmeld

11. juli 2013

Enirt

modesty skriver:

For det første ville jeg ikke male noget som mit barn skulle bruge uden at lade det dampe af i mindst to uger først. Og husk at bruge svanemærket maling med MAL kode 00-01.

Jeg ville male den hvid. Men ellers kan man male den ensfarvet og så evt. sætte tapet på ydersiden i gavl og fodende.

Jeg har også tænkt mig at undersøge maling osv grundigt inden jeg går i gang.

Har også på tænkt hvid, tapet med farve eller motiv kunne også helt sikkert være en mulighed

Anmeld

11. juli 2013

Chevro

Enirt skriver:

Jeg er meget til farver orker ikke alt for meget hvidt, det bliver så sterilt synes jeg. Men nu er rummet ikke ret meget større end det du ser så synes maling af væg eller tapet bliver for meget til så lille et rum. Har nogle gamle billder af rummet inden det blev til børneværrelse så du kan få en fornemmelse af størrelsen.

De er taget fra hjørnerne af rummet

Kan godt li du ikke orker det hvide ;-)

Men jeg vil mene, at den vil passe bedre i rummet som værende hvid - og igen, det behøver jo ikke være en fuld farvet væg, eller noget voldsomt tapet :-) Der findes jo 1000 slags!

Jeg selv skal til at indrette et også lille rum! Som børneværelse, men skal også have tapet op - da jeg ikke er så meget til alt det der børnehalløj

Det bliver sort gulvtæppe, hvide vægge, hvoraf den ene blive tapetseret med noget flot og enkelt tapet. Hvid tremmeseng, hvid væghængt reol og så simpelt pynt - lidt stilet. Derudover legetøj. :-) Og så noget smukt sengetøj med farver (:

Men hvis du SKAL male den andet end hvid, vil sort også give et meget andet udtryk! :-) Når vægge og skabe er hvide, så måske hænge noget farvet på væggen :-)

Anmeld

11. juli 2013

Eliza

Jeg ville male den hvid og sætte noget lækkert tapet i de det ind hak i enderne. så kommer der til liv på og samtidig ikke for tung

Anmeld

11. juli 2013

VIPpigen

Enirt skriver:

Sad også og tænkte at jeg måske kunne overføre det look som jeg godt kunne lide ved den anden til den her.

Vil overveje det med stjerner osv. kunne jo evt være på den side der vendte ind i sengen, så min dreng kunne kigge på det

Det var det jeg tænkte, måne og stjerner "inde" i sengen på endestykkerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.