skoler i Aalborg (Nørresundby), hjælp!:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

DitteFisk

TweenStar.dk skriver:

Hvis ikke du vil/kan få ham på privatskole, så tror jeg ærlig talt ikke du finder en skole der skiller sig ud. Min erfaring siger mig i hvert fald, at de fleste folkeskoler griber tingene an på samme måde.

Har du kigget på Mentiqua skolen i Nørresundby? Ellers så er der friskolen i Aabybro.

Min egen datter går på Solsideskolen (privatskole) i Nørresundby, den er vi meget glade for, men jeg tror ikke den er god hvis man har et barn der har brug for mere bevægelse.

Held og lykke med projektet - jeg håber du finder en god skole.

Jeg tænker det samme, og det er jo ærgerligt. Kunne kun håbe at der måske var nogle med et lidt mere motorisk minded program. Selvom jeg sikkert leder efter noget der ikke rigtig findes, så ville jeg lige høre ad efter om nogen har mere forstand på det end jeg  

Måske vi alligevel skal kigge nærmere på friskole/privatskole

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

DitteFisk

livhemdrup skriver:

Hvis i har en friskole i nærheden kan det varmt anbefales. De griber undervisningen an på en anden måde. 

Tak for svar 

Anmeld

10. juli 2013

DitteFisk

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke skolebarn selv, men tror at de fleste folkeskoler kører efter samme princip, så måske skal du kigge på nogle af de friskoler vi har heroppe. Hvis der ikke er råd til privatskole.

Der er bla. Aalborg Friskole, Filipskolen ( den har jeg lidt kendskab til), Waldorfskolen ( Rudolf Steiner). Det er lige dem jeg ved eksistere.

http://www.oestskolen.dk/

http://aalborg-friskole.dk/ansatte

http://www.filipskolen.dk/Infoweb/Designskabelon10/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id=&Startside=&ForumID=

/Fenja

Tak, jeg tror vi skal kigge på det med friskole, og så håber jeg ikke han skulle have været skrevet op for år tilbage for at få plads. Det skal ses på 

Anmeld

22. juli 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
DitteFisk skriver:

Jeg har brug for i smukke nordjyske kvinders ekspertise.

Min søn er skoleudsat og skal starte til næste år, så inden han skal skrives op til skole til vinter, så skal jeg have fundet den bedste skole til ham. 

Han går til fysioterapeut hver uge da han har en motorisk udfordring, som vi er ved at finde ud af hvad skyldes. Det er en umulighed for ham at sidde stille. Han er rigtig god socialt og har mange venner, men han har svært ved at fungere i store forsamlinger hvor der skal høres efter.

Grundet hans udfordringer overvejer jeg at finde en skole med stor fokus på idræt, det tror jeg virkelig vil gavne ham meget også til at kunne koncentrere sig i det faglige rum. Om det vejer højere end at blive sammen med hans venner på den skole de fleste skal på ved jeg ikke.. for jeg har hørt at de på skolen ikke er opdelt i klasser, men er sammen en hel årgang, og blot uddeles i grupper når nødvendigt. Det virker self optimalt for mange, men det tror jeg ikke det er for min dreng..

Jeg håber virkelig i kan hjælpe, kender i gode folkeskoler med måske morgenidræt på skemaet? I Aalborg eller Nørresundby. Eller hvordan jeg finder ud af hvilke skoler der har?

På forhånd tak 

Jeg vil anbefale dig Sønderbroskolen som pudsigt nok ligger på Sønderbro.

De er en idræt skole, dvs flere timers idræt en andre folkeskoler i Aalborg, aktiv læring hvor der gives plads til børnenes forskellige måder at lære bedst på..!

Jeg håber og tror på at det er en god skole, min søn starter nemlig der til august

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.