gode råd til småtspisende dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.942 visninger
12 svar
4 synes godt om
10. juli 2013

Lone Jakobsen

så kom min dejlige søn på medicin efter at have fået stillet diagnosen adhd.

desværre er hans appetit gået helt i stå (en kendt bivirkning ved medicinen) og han har tabt sig over 2 kilo på 2 mdr. vi har nu fået sommerferien til at "fede ham lidt op" så jeg søger nytænkende måder at gøre dette på.

jeg har allerede gjort følgende:

skiftet skummetmælk ud med sødmælk

givet ham lov til at spise så tykt lag smør som han orker på sit brød (og tilbudt ham remo ovenpå pålægget)

opfordret ham til at spise et sent aftensmåltid. (sødmælks yoghurt)

indkøbt de lidt federe panerede kyllinge stykker, og andet aftensmad som han elsker.

det skal lige siges at i de sidste par uger har han været meget inaktiv, da hans astma har drillet, og han har kedet sig lidt pga. skole sommerferie. dette tænker jeg også kan spille ind.

jeg tænker også lidt i fysisk aktivitet. hvis man får ham ud og spille noget bold, svømme eller hoppe lidt, så han bliver sulten, og derefter sørger for at hans mad er tilpas kalorie rig. vil det ikke også give ham lidt ekstra sul på kroppen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

karisima

Hvad med en fuldfed smoothie lavet på f.eks. sødmælksyoghurt/græsk yoghurt evt med et "svæt" fløde oveni. Hvis der bare kommer banan i kan man næsten putte hvad som helst i :-)

Anmeld

10. juli 2013

Pikku Myy

Lone Jakobsen skriver:

så kom min dejlige søn på medicin efter at have fået stillet diagnosen adhd.

desværre er hans appetit gået helt i stå (en kendt bivirkning ved medicinen) og han har tabt sig over 2 kilo på 2 mdr. vi har nu fået sommerferien til at "fede ham lidt op" så jeg søger nytænkende måder at gøre dette på.

jeg har allerede gjort følgende:

skiftet skummetmælk ud med sødmælk

givet ham lov til at spise så tykt lag smør som han orker på sit brød (og tilbudt ham remo ovenpå pålægget)

opfordret ham til at spise et sent aftensmåltid. (sødmælks yoghurt)

indkøbt de lidt federe panerede kyllinge stykker, og andet aftensmad som han elsker.

det skal lige siges at i de sidste par uger har han været meget inaktiv, da hans astma har drillet, og han har kedet sig lidt pga. skole sommerferie. dette tænker jeg også kan spille ind.

jeg tænker også lidt i fysisk aktivitet. hvis man får ham ud og spille noget bold, svømme eller hoppe lidt, så han bliver sulten, og derefter sørger for at hans mad er tilpas kalorie rig. vil det ikke også give ham lidt ekstra sul på kroppen?

Jeg fik denne da jeg var gravid og skulle have sat mit kalorieindtag op: Lokkemad Måske er der noget for din søn i den. Held og lykke!

Anmeld

10. juli 2013

Lone Jakobsen

Pikku Myy skriver:

Jeg fik denne da jeg var gravid og skulle have sat mit kalorieindtag op: Lokkemad Måske er der noget for din søn i den. Held og lykke!

super. tak skal du have

jeg har i dag været nede i fakta og nærlæse alle mælkeprodukter for at finde det der indeholder flest kj.

Anmeld

10. juli 2013

Lone Jakobsen

karisima skriver:

Hvad med en fuldfed smoothie lavet på f.eks. sødmælksyoghurt/græsk yoghurt evt med et "svæt" fløde oveni. Hvis der bare kommer banan i kan man næsten putte hvad som helst i :-)

ja det kunne godt ske at det var en mulighed.

han er en ret kræsen dreng, og er om muligt blevet endnu mere kræsen efter han kom på medicin. så håber at det lykkedes

Anmeld

10. juli 2013

Maja88

Tykmælk blandet med piskefløde.. sukker. Vaniliesukker..

Serveres med cornflakes eller musli

Anmeld

10. juli 2013

Pikku Myy

Lone Jakobsen skriver:

super. tak skal du have

jeg har i dag været nede i fakta og nærlæse alle mælkeprodukter for at finde det der indeholder flest kj.

Det var så lidt. Held og lykke

Anmeld

10. juli 2013

Lone Jakobsen

Maja88 skriver:

Tykmælk blandet med piskefløde.. sukker. Vaniliesukker..

Serveres med cornflakes eller musli

nå ja det var den du snakkede om den skriver jeg lige ned. så kan han prøve den.

jeg opdagede også at koldskål indeholder flere kj. end sødmælk. så nu får han lov til at drikke det i stedet for. det passer ham ret fint

Anmeld

10. juli 2013

jlp90

Da vi skulle fede vores datter op brugte vi fløde yoghurt fra Aldi - dåse vist også i lidl

Anmeld

10. juli 2013

Lone Jakobsen

jlp90 skriver:

Da vi skulle fede vores datter op brugte vi fløde yoghurt fra Aldi - dåse vist også i lidl

det lyder som en god ide. smager det godt nok?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.