Hvad skal vi huske på rejsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.090 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. juli 2013

KLN

Hej i dejlige damer..

Nu står vi og skal på ferie om et par uger. Det er første gang at Frida, som bliver to til oktober, skal med ud og flyve.

Jeg vil høre om nogle af Jer med erfaring har gode råd til, hvad vi skal huske og pakke, råd til flyveturen, håndtering af varmen osv.

Mvh. én der glæder sig til FERIE....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Fenja09

KLN skriver:

Hej i dejlige damer..

Nu står vi og skal på ferie om et par uger. Det er første gang at Frida, som bliver to til oktober, skal med ud og flyve.

Jeg vil høre om nogle af Jer med erfaring har gode råd til, hvad vi skal huske og pakke, råd til flyveturen, håndtering af varmen osv.

Jeg har endnu ikke været på rejse med min datter ( 2 år), men har læst at man skal huske termometer når man rejser sydpå. Det kan være meget svært at vurdere feber når der er meget varmt, så derfor anbefales det at man har et med i tasken så der kan måles, hvis barnet får diarré, bliver sløv osv.

Og husk at små børn helst skal bade i pools der er klor i og som bliver gjort ren hver eneste dag.

Ha´en rigtig dejlig ferie!

/Fenja

Anmeld

9. juli 2013

Studerendemor

KLN skriver:

Hej i dejlige damer..

Min datter var også to år første gang, hun skulle flyve. Jeg havde købt noget billigt legetøj i Tiger til flyveturen, som hun brugte lang tid på at pakke op og nærstudere. Hønseringe, stempler og klistremærker, samt noget af hendes velkendte, ynglings ting. Der var nye afsnit med Peter Pedal på IPaden, Og så vadede vi ellers frem og tilbage i midtergangen. Hun fik et stykke tyggegummi af en medpassagerer da vi lettede og landede, og det tog trygget i ørerne. 

Solcreme med høj faktor, solhat, masser af væske (melon, appelsin, vindruer, dvs. vandholdige frugter) skygge - især i middagsheden. 

Rigtig god ferie 

Anmeld

9. juli 2013

Lotus86

Vi har været ude og rejse 5 gange med vores søn siden han var 8 måneder (han er 2 år nu), og det bedste for os på flyveturen har helt klart været iPad'en, det har faktisk stort set været det eneste der har været fremme, især her på de sidste ferier. Ved start og landing har vi enten givet ham sutten, eller sørget for, at han har drukket af sin vanddunk, og der har aldrig været problmer. Men ellers så sørg for lidt lækre snacks hun kan hygge sig med, og nogle nye små ting hun kan sidde og pakke op, nyt legetøj er altid spændende

På selve ferien har vi været rigtig glade for at have en parasol til klapvognen, den kan nemt rykkes rundt så man sørger for, at barnet hele tiden er i skygge. Synes egentlig ikke rigtig vi har haft noget med, som man ikke normalt har brug for hjerhjemme, den eneste forskel er jo som regel bare, at det er varmere

Håber i får en rigtig god ferie

Anmeld

9. juli 2013

Mette Jørgensen - Mammashop

KLN skriver:

Hej i dejlige damer..

Jeg vil anbefale følgende:

Solbriller:  http://www.mammashop.dk/babyudstyr/solbriller-born.html

Armbånd med navn:  http://www.mammashop.dk/armband-med-navn-infoband-gron-med-biler.html

Stol der er meget nem at transportere (vejer kun 80g)  http://www.mammashop.dk/babystol-rod-sack-n-seat-strap.html

God rejse!

Kh
Mette

Anmeld

9. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Børne panodil. 

Termometer.

Deres egen lille dyne.

Uv badetøj med lange ærmer.

Skumklude/ wetvips.

Solcrem factor 50.

Solhat.

Masse af shorts, 

Et par tynde langærmede trøjer.

T-shirts.

Til flyver.

Sut. 

Evt en potion mme.

Lidt grød.

Frugt.

Snaks.

Lidt legetøj, der ik larmer!!!

Et par små pixibøger.

Evt små tegnefilm,/ spil osv på i-pad/ mobiler. Vh stine

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

KLN skriver:

Hej i dejlige damer..

rosiner til "take off" og landing!!! og bamse det var det eneste vi behøvede, alt andet var ombord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.