CAWI skriver:
Godmorgen piger.
Jeg har en arbejds kollega som er gravid i 12. uge.
Hun lider rigtig meget under det. Kan slet ikke holde hverken mad eller drikke nede. Det ca fem min fra indtagelse, til det ryger op igen.
Det er så slemt at hun allerede har tabt 4 kilo.
Hun var været til lægen med det et par gange. Men hver gang bliver hun mødt med: "du skal bare spise noget mere."
Hun går og er ret ked af den behandling hun har fået af lægen. Og hun føler ikke hun bliver taget seriøst..
Hun er efterhånden tappet for energi, men møder trofast op på job hver eneste dag. Fyrene på arbejdspladsen er nu begyndt at snakke dårligt om hende, fordi hun beder om mere hjælp nu, da hun jo ingen energi har.
Alle på arbejdspladsen (undtagen mig) er fra øst europa.
(derfor nok deres se'en ned på hende måde)
Har i råd til hvad hun kan gøre for at holde lidt mad nede??
Jeg har haft det på præcis samme måde som din veninde. Tabte selv 12 kilo på halvanden månede, blev sygemeldt og derefter indlagt op til flere gange, for at få drop med væske og sukker
Havde verdens bedste læge under mine graviditeter, så kan bestemt godt forstå din veninde at hun er ved at væreudkørt, og specielt på arbejdet
Hun skal spise ekstrem bitte små måltider mad, enten hver halve time eller hver hele time
Ligesådan med drikkelse, drik en lille mundfuld hvert femte minut
På den måde fik jeg mad og drikke til at blive nede noget af tiden.
Og så skal hun ikke spise ting som Gør ondt at kaste op igen, eller som er hårdt at kaste op, da hun så bruger mege energi på at få det op. Jeg spiste fx gulerødder, æbler, krydderboller osv, det Gør ekstremt ondt når det kommer op igen.
Hun skal spise noget som hun kan få tykket helt i smadder,
I perioder kunne jeg ikke spise rugbrød, fordi det var for hårdt for maven, så det kom bare op igen efter to minutter.
Jeg spiste så bare en masse flydende en tid, for det vigtigste er bare at få noget ned
Syntes hun skal prøve culture drikke, sodavandsis, yoghurt med lidt havregryn, kartoffelmos og sovs, koldskål, kold ærtesuppe med en smule brød til, osv
Og igen Vi snakker små portioner, Max en håndfuld af gangen eller mindre.
Det er skide hårdt, når man bare er mega sulten og tørstig, men lige nu gælder det bare om at få noget ned, så baby kan tage det den har brug for
God bedring til din veninde. Føler virkelig med hende