Forslag til lækker frokost til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.571 visninger
13 svar
4 synes godt om
8. juli 2013

Maja_4000

Jeg har fødselsdag på næste onsdag

Jeg har inviteret min nærmeste familie på frokost (vi bliver 9 i alderen 2 - 88 år) .. Jeg HÅBER inderligt at vejret er godt så vi kan side ude! Og derfor er planen at vi skal grille.

Vil derfor meget gerne have forslag til HVAD vi skal grille og spændende salater. (Jeg kan ikke lide tomat ) .. Derudover skal vi jo også have dessert af en art .. Men er helt blank det skal ikke være cupcakes eller 'almindelig' bradepandekage ..

håber på nogle gode idéer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

Hullabullabulla

Maja_4000 skriver:

Jeg har inviteret min nærmeste familie på frokost (vi bliver 9 i alderen 2 - 88 år) .. Jeg HÅBER inderligt at vejret er godt så vi kan side ude! Og derfor er planen at vi skal grille.

Vil derfor meget gerne have forslag til HVAD vi skal grille og spændende salater. (Jeg kan ikke lide tomat ) .. Derudover skal vi jo også have dessert af en art .. Men er helt blank det skal ikke være cupcakes eller 'almindelig' bradepandekage ..

Ex på salat: agurk, forårsløg, radiser, grøn peber og kogte æg , deri blandes lidt creme fraiche - den er vildt lækker 

"tomatsalat" men med vandmelon i stedet, løg og feta 

Eller sommersalat med melon, druer, kiwi, jordbær og pinjekerner

Når nu i skal grille er grillet banan altså mega lækkert til dessert

Anmeld

8. juli 2013

B&J

i skal da grille majs

evt. en lækker bagekartofler eller små kartofler med en lækker hvidløg smør eller kryddersmør

hvad kan du bedst lig af kød????

evt. grill spyd med en masse lækkert på

Helt klart

grillet banan med is

eller jordbær tærte

Anmeld

8. juli 2013

Maja_4000

Britt88 skriver:

Ex på salat: agurk, forårsløg, radiser, grøn peber og kogte æg , deri blandes lidt creme fraiche - den er vildt lækker 

"tomatsalat" men med vandmelon i stedet, løg og feta 

Eller sommersalat med melon, druer, kiwi, jordbær og pinjekerner

Når nu i skal grille er grillet banan altså mega lækkert til dessert

Jeg har godt tænkt på bananen, men jeg synes at der hører is til .. Vi bor i lejlighed, så vi kan ikke 'bare lige' gå ind i fryseren efter is

Tak for gode forslag, det var ikke noget jeg selv havde overvejet

Anmeld

8. juli 2013

Maja_4000

B&J skriver:

i skal da grille majs

evt. en lækker bagekartofler eller små kartofler med en lækker hvidløg smør eller kryddersmør

hvad kan du bedst lig af kød????

evt. grill spyd med en masse lækkert på

Helt klart

grillet banan med is

eller jordbær tærte

Vi har kun en af de der små grille .. Tror ikke man kan lave bagekartofler i dem

Har du nogle gode forslag til spyd? Vi spiser alt kød - bortset fra lam hehe

Anmeld

8. juli 2013

B&J

Maja_4000 skriver:

Vi har kun en af de der små grille .. Tror ikke man kan lave bagekartofler i dem

Har du nogle gode forslag til spyd? Vi spiser alt kød - bortset fra lam hehe

jamen jeg elsker grønt så vil gerne have både af løg hvidløg, peberfrugt små tomater og champion evt. lidt bacon også et eller andet kød og det kan jo være lige meget hvad  

nej så er det nok ikke så nemt med bagekartofler

men en god kartoffelsalat eller pastasalat er altid lækkert  

Anmeld

8. juli 2013

M (:

Maja_4000 skriver:

Forslag til lækker (og NEM) salat: Spinatblade, avokado, ærter, valnødder og feta (:

Anmeld

9. juli 2013

Team Putte

Maja_4000 skriver:

dessert grillet banan, ananas og halve ferskner! Tilbehør chokolade sovs og hakkede nødder skal i grille langt fra hjemmet så i ik kan få is til ville jeg overveje om der er kort til indkøb og så simpelthen rende en tur på indkøb når den skal bruges

Anmeld

9. juli 2013

2babygirls

Maja_4000 skriver:

Det her er min favorit salat for tiden

Jordbær, 1-2 appelsiner, feta, 1 granatæble, 1 bække blandet salatblade

Dessert kunne være en lækker chokoladekage og is til, evt lidt frugt. Eller en strawberry/cheese cake

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. juli 2013

Maja_4000

Team Putte skriver:

dessert grillet banan, ananas og halve ferskner! Tilbehør chokolade sovs og hakkede nødder skal i grille langt fra hjemmet så i ik kan få is til ville jeg overveje om der er kort til indkøb og så simpelthen rende en tur på indkøb når den skal bruges

Ananas og ferskner? Det har jeg ikke prøvet før hvordan gør man det? :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.