Hjælp.. Uge 35+3 hævede fødder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.528 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. juli 2013

Goggelogge

Andre der har prøvet dette? Synes godtnok ikke det er sjovt at gå rundt med elefant fødder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

Maja88

Goggelogge skriver:

Andre der har prøvet dette? Synes godtnok ikke det er sjovt at gå rundt med elefant fødder..

Jeg tror du skal bebrejde varmen

Anmeld

8. juli 2013

hekran

Goggelogge skriver:

Går i samme situation, dog vist nok en uge efter dig. Allerede 1-2 timer efter jeg er stået op, er de store igen. Jaja, man skal bare sætte fødderne op, men det er ikke en umiddelbar mulighed, når man er alene med børnene på 2, 4 og 5 i en uge, fordi manden endnu ikke har ferie. 

Det har ikke været så slemt før, men nu kan det gøre direkte ondt. Har ingen gode råd, bortset fra, at du må hvile dig, når du kan. Drik masser af vand. Jeg tager kolde fodbade og masserer fødder og læg så godt jeg kan nå, inden jeg går i seng om aftenen.

Anmeld

8. juli 2013

Goggelogge

Jeg kunne håbe på det kun er varmen der gør det..

ja kunne være det ville hjælpe med et koldt fodbad.. Nu er det mit første barn, men er dårlig til at tage den med ro alligevel, der skal jo laves lidt her hjemme synes jeg

Anmeld

8. juli 2013

Team Putte

Goggelogge skriver:

uha ja varmen er led! Bøvlede selv med det sidste år! Det hjælper at sove med benene hævet og bruge støttestrømper i løbet af dagen

Anmeld

8. juli 2013

Team Putte

hekran skriver:

Går i samme situation, dog vist nok en uge efter dig. Allerede 1-2 timer efter jeg er stået op, er de store igen. Jaja, man skal bare sætte fødderne op, men det er ikke en umiddelbar mulighed, når man er alene med børnene på 2, 4 og 5 i en uge, fordi manden endnu ikke har ferie. 

Det har ikke været så slemt før, men nu kan det gøre direkte ondt. Har ingen gode råd, bortset fra, at du må hvile dig, når du kan. Drik masser af vand. Jeg tager kolde fodbade og masserer fødder og læg så godt jeg kan nå, inden jeg går i seng om aftenen.

sov med benene hævet og brug støttestrømper i løbet af dagen.. DET virker!

Anmeld

8. juli 2013

Clisolka

Goggelogge skriver:

Da jeg var højgravid med min datter for 3 år siden havde jeg meget hævede ben - jeg har endnu ikke fået det nu i uge 30, og håber det holder sig væk denne gang 

På mig hjalp det at ligge med benene højt oppe eller et rigtig koldt fodbad 

Anmeld

8. juli 2013

hekran

Team Putte skriver:

uha ja varmen er led! Bøvlede selv med det sidste år! Det hjælper at sove med benene hævet og bruge støttestrømper i løbet af dagen

Jeg har klodser under sengens fodende, så det aftager i løbet af natten. Kan dog ikke udholde tanken om støttestrømper i varmen Men muligvis skal man overgive sig

Anmeld

8. juli 2013

Goggelogge

Tak for de gode råd

men tænker også at støttestrømper bliver for varmt i den her hede, men et koldt fodbad tror jeg at jeg skal forkæle min krop med og måske en fod behandling... MMm

Anmeld

8. juli 2013

Frejsmor

Ååh hvor jeg husker det fra min graviditet med Frej.. Jeg er ikke blevet ramt endnu i denne graviditet(er 28+4), men som jeg husker det kom mit også først den sidste måneds tid til halvanden..

Der er desværre ikke meget man kan gøre, som virker specielt effektivt i hvert fald.. 

Benene op, masser af venepumpeøvelser og drik riiigeligt med vand, især på de varme dage.. Det kroppen gør hvis man ikke drikker nok, er at den vil holde på væsken og derfor får man de trælse ødemer! Og ja så kan man bruge støttestrømper, som jo virker ligesom når du laver venepumpeøvelser ved at øge blodcirkulationen og dermed transporten af vandet væk fra vævet, men det må ski være ulideligt i den her varme med de skide strømper på, så hellere lave venepumpe øvelser 100 gange på en dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.