blefri hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
10 svar
14 synes godt om
8. juli 2013

Mor1012

hejsa derude

min datter er 2 et halvt , hvordan blir hun blefri..
nu har vi 3 ugers ferie, tænker det skal være nu

Jeg har igår og idag prøvet lade hende gå uden ble i flere timer, resulterede i tis uheld i bukser og pølse
men ja det sker jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

B&J

hun er bestemt ikke klar det skal ikke være når du er klar men når hun er klar.... daniel er 3½ og han er ikke klar og er slet ikke i tvivl dagen nok skal komme for han er begyndt selv at vil have bleen af og siger selv han skal på wc

men ja det er jo min mening

Anmeld

8. juli 2013

TNBC

Mor1012 skriver:

hejsa derude

Jeg har igår og idag prøvet lade hende gå uden ble i flere timer, resulterede i tis uheld i bukser og pølse
men ja det sker jo

Som B&J siger, du skal se på din datter, og se om at hun er klar og hvis hun haft så mange uheld på en dag, er hun ikke klar. Så er i nød til at vente på at hun vil på toilet/potte

Anmeld

8. juli 2013

Nemesis

Sara var 2,4 år og det kom stort set af sig selv..men hun forsod altså også det med at tisse og kom og sagde hun skulle tisse.

Så medmindre din datter er klar over HVAD hun skal, så kan du træne nok så meget uden andet end uheld.

Vi startede med faste tidspunkter hvor man skulle tisse..tissede af inden vi kørte, inden sengetid osv.

På en ferie med badeble, kunne hun mærke hun blev våd og begyndte selv at sige at hun skulle tisse og da vi kom hjem smed hun bleen. Hun havde 2 uheld i vs og det var det.

Anmeld

8. juli 2013

modesty

hejsa derude

men ja det sker jo

Træner I potte eller toilet? Hvis I træner potte, ville jeg simpelthen tage potten med i stuen eller haven eller hvor I er. Og når hun så tisser eller skider, tag potten hen til hende og sig "tis/lort skal i potten" og sæt hende på potten.

Hyg med hende mens hun sidder på potten (uden at hun nødvendigvis skal skide/tisse), læs en hyggelig bog, leg med noget godt legetøj eller lignende.

Vær konsekvent. Lad være med at gøre det en time her og dér - gør det i en periode hvor I er meget hjemme (eller er det samme sted) og der er stabilitet, så I har overblik og overskud til at være der når hun skal.

Vi er ikke startet endnu (havde tænkt mig at starte her i ferien, men vi farter simpelthen landet rundt hele tiden), men min søn (20 mdr.) ved udmærket godt at man tisser og skider på toilettet. Når jeg sidder der, peger han og siger "tis!". Når han selv løber med numsen bar, stopper han og siger "tis!" når han tisser. Lort siger han først umiddelbart efter det er sket. Jeg tager det helt klart som tegn på at han er klar, når han er så bevidst omkring hvad der foregår dernede og udviser interesse for toilettet.

Anmeld

8. juli 2013

dorthemus

Mor1012 skriver:

hejsa derude

men ja det sker jo

Hmm det lyder lidt som om du er mere klar end hun er
Viser hun interesse? Bruger i potte eller trappestige?
Hvorfor mener du det skal være nu?

Anmeld

8. juli 2013

LinLin

Mine drenge er fra september begge to. Jeg overvejede overhovedet ikke at starte projekt blefri i min sommerferie det år den ældste fyldte tre! Han viste på ingen måde interesse for det! Det synes jeg heller ikke det,yder til dit barn gør man SKAL ikke være blefri inden man bliver tre han nåede faktisk at blive hele 3,7 år før han kom af med den om dagen...
Har overvejet det med lillebror, der bliver tre i år (altså om to mdr) om vi skal prøve nu her hvor vi har ferie, men det er kun fordi han selv siger når han har "gjort det" og ikke fordi han skal i bhv om under en måned... Men det bliver ikke lige i morgen

Anmeld

8. juli 2013

sus82

Min datter gik med buksebleer et stykke tid og kom tit hjem fra dagpleje med den samme ble fordi hun var begyndt at gå på toilettet, så hun var klar. Vi tog den af om dagen for en måned siden og de sidste par uger har der været meget få uheld. Men hun var også klar til det. Hun bliver tre til september.

Anmeld

9. juli 2013

Mor1012

tusinde tak FOR ALLE JERES SKØNNE SVAR !!!

ja jeg er sku nok mere klar end hun er idag har hun os bare haft bleen på, fordi der var uheld igen imorges. så hun kan ikke sige til når hun skal tis mm.

hun bruger potte, men der er kun kommet tis 1 gang

det kun fordi jeg syntes de fleste omkring mig med deres børn er blefri og har ca samme alder :/ det sku lidt pinligt, det som om JEG ik kan finde ud af det, men som i skriver så er det jo ikke op til mig, det er hende som skal være klar

Anmeld

9. juli 2013

B&J

Mor1012 skriver:

tusinde tak FOR ALLE JERES SKØNNE SVAR !!!

ja jeg er sku nok mere klar end hun er idag har hun os bare haft bleen på, fordi der var uheld igen imorges. så hun kan ikke sige til når hun skal tis mm.

hun bruger potte, men der er kun kommet tis 1 gang

det kun fordi jeg syntes de fleste omkring mig med deres børn er blefri og har ca samme alder :/ det sku lidt pinligt, det som om JEG ik kan finde ud af det, men som i skriver så er det jo ikke op til mig, det er hende som skal være klar

mange er også meget hurtigere ind daniel til det med bleen men ja det kommer når de er klar han er bare super hurtig med mange andre ting

og man skal ikke tænke på andre hvad deres børn gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.