hejsa derude
min datter er 2 et halvt , hvordan blir hun blefri..
nu har vi 3 ugers ferie, tænker det skal være nu
Jeg har igår og idag prøvet lade hende gå uden ble i flere timer, resulterede i tis uheld i bukser og pølse
men ja det sker jo
Træner I potte eller toilet? Hvis I træner potte, ville jeg simpelthen tage potten med i stuen eller haven eller hvor I er. Og når hun så tisser eller skider, tag potten hen til hende og sig "tis/lort skal i potten" og sæt hende på potten.
Hyg med hende mens hun sidder på potten (uden at hun nødvendigvis skal skide/tisse), læs en hyggelig bog, leg med noget godt legetøj eller lignende.
Vær konsekvent. Lad være med at gøre det en time her og dér - gør det i en periode hvor I er meget hjemme (eller er det samme sted) og der er stabilitet, så I har overblik og overskud til at være der når hun skal.
Vi er ikke startet endnu (havde tænkt mig at starte her i ferien, men vi farter simpelthen landet rundt hele tiden), men min søn (20 mdr.) ved udmærket godt at man tisser og skider på toilettet. Når jeg sidder der, peger han og siger "tis!". Når han selv løber med numsen bar, stopper han og siger "tis!" når han tisser. Lort siger han først umiddelbart efter det er sket. Jeg tager det helt klart som tegn på at han er klar, når han er så bevidst omkring hvad der foregår dernede og udviser interesse for toilettet.
Anmeld