Spørgsmål til jer der har havde forliggende moderkage..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2013

Anonym trådstarter

Pipkukkeren skriver:

Hvis det havde haft betydning for om i kunne have sex, så var det helt sikekrt blevet nævnt... Jeg har aldrig hørt om at foranliggende moderkage, giver nogle som helst begrænsninger i forhold til sexlivet (havde selv foranliggende ved sidste graviditet).

Som der bliver svaret, så kan det have betydning for om man kan føde normalt, alt efter hvor lavt den ligger og så kan man mærke liv noget senere end ellers... det er vist det eneste  Men spørg da din læge, hvis du er bekymret...

Line

Jeg har ikke foranliggende men forliggende.. Den ligger nede og dækker min livmodermund..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

anynom

Anonym skriver:

Jeg har ikke foranliggende men forliggende.. Den ligger nede og dækker min livmodermund..

Så vidt jeg kan læse her; https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/gravid itet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/forlig gende-moderkage-placenta-praevia/
så frarådes samleje efter 34. graviditetsuge, men ikke før.

Anmeld

8. juli 2013

Maja88

Anonym skriver:

De sagde ikke noget om sex.. Så nu er jeg jo helt nervøs.. 

Vi sexede igår..

Det har ingen betydning for sex

Anmeld

8. juli 2013

Trinemn

Min moderkage var forliggende indtil uge 37 og jeg fik ikke frarådet sex på noget tidspunkt  

Anmeld

8. juli 2013

stm2812

Anonym skriver:

Altså at moderkagen lå foran fødselskanalen/livmodermunden.

Måtte i dyrke sex, få orgasme?

De opdagede min ved md scanningen, og jeg fik bare tid til en ny scanning da jeg var i uge 32/33, for at se om den havde flyttet sig fra -udgangen-.  Hvilken den heldigvis havde. 

men de nævnte absolut intet om jeg måtte ha sex eller ej. Så tror ikke det er et problem. Så skulle de nok have nævnt det for dig. Men er du i tvivl så giv lægen et kald i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.