Mad igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. marts 2008

Anja

Hvor meget spiser jeres barn til aften ?

Hvis Elias får kartoffel/grønt mos med kød spiser han nemt 2 mellemstore kartofler, en lille gulerod og 1-2 buketter broccoli + smør+mælk+kød, han får vand til.

Jeg synes det er rimeligt meget og ved ikke om jeg skal begrænse det for ham. Ved andre måltider synes jeg nok, at han selv siger fra, når han ikke vil have mere, men ved aftensmaden bliver han bare ved med at åbnemunden til tallerkenen er tom ! Måske elsker han bare aftensmad ... ???

Han er ikke voldsom tyk, han vejer godt 10 kg og er 76 cm lang, så han er da en stor dreng med lidt på sidebenene :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2008

Sille

Har ingen ide Anja... Men umiddelbart hvis han trives er det vel fint.. så længe han ikke gylper op eller får ondt i maven...

Freja er en lille nips på 8 kg og hun spiser som en nips.. nemlig MAX en kvart kartoffel og en smule kød og lidt grønt... Så det ikke så meget..

Anmeld

19. marts 2008

ivfmarie

Jeg stoler 100 % på at de små selv siger fra når de er mætte. Men jeg tror også at de har svært ved vænne sig til den "nye" mæthed de får af rigtig mad, i forhold til den kendte mæthed fra mælken - kan du følge mig? Vi mærker jo også tit først at vi ar alt for mætte, alt for sent ;).
Derfor vurderer jeg da lige om det er rimeligt når Malte går i gang med hans tredje frikadelle - det afhænger jo lidt af hvad han eller har fået i løbet af dagen. Og jeg tilbyder altid en flaske mælk inden sengetid - så er jeg sikker på at han er dejlig mæt når han kommer i seng. Og her siger han klart fra når han er mæt - nogen dage får han simpelthen brækfornemmelser når jeg gir flasken når han har proppet sig ved aftenbordet +o(.
Hvor meget Malte spiser varierer lidt, men i dag har han til aften fået mos af to alm. kartofler, 1½ gulerod, en stor blomkålsbuket og tre små frikadeller, og godt med rødvinssovs 8D...

God påske - Marie :D

Anmeld

22. marts 2008

linemus

Jeg tror, han selv ville stoppe, hvis han havde fået nok. Min søn kunne også spise et helt bjerg kartoffelmos, da han var baby. Og når han er glad og tilfreds og ikke bliver dårlig eller får ondt i maven bagefter, så er det jo helt fint!

Knus Line

Anmeld

22. marts 2008

Ny mor

Hej Anja
Jeg synes også Marius har en tendens til at blive ved med at spise til aften. Nogle gange får han "sin egen mad" først (grøntmos + kød/fisk), hvis vi skal have noget der ikke er super børnevenligt Men så vil han have af vores mad bagefter og får ligesom en lille ekstra potion :P Men jeg synes bestemt ikke du skal rationere det - jeg er ligesom IVF, helt sikker på de selv siger til og fra - det skal vi endelig ikke ødelægge ;) ;)
knus Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.