hmm lige brug for lidt fra "brilledamerne" ;P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
11 svar
3 synes godt om
5. juli 2013

DianaRJS

sagen er den, jeg bruger læsebriller/kørebriller....

jeg er totalt blind når jeg skal læse og ser bare hvide klatter! i hvert fald....

jeg var til tjek for 6 mdr siden hvor de passede helt perfekt i synes stadig.

men efter jeg blev gravid og var i uge 9 ca har jeg igen bare været ligeså blind med eller uden briller? -.-

kan ens syn godt ændre sig pga graviditet eller hvordan?

tænker bare at det er komemt i tank med det, og har jeg ALDRIG oplevet før... men vil heller ikke gå ud og investere i nye glas hvis det faktisk kan være derfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Nessie

DianaRJS skriver:

jeg er totalt blind når jeg skal læse og ser bare hvide klatter! i hvert fald....

men efter jeg blev gravid og var i uge 9 ca har jeg igen bare været ligeså blind med eller uden briller? -.-

tænker bare at det er komemt i tank med det, og har jeg ALDRIG oplevet før... men vil heller ikke gå ud og investere i nye glas hvis det faktisk kan være derfor?

Jeg har ikke oplevet udsving i synet under graviditet, men synes bestemt at du lige skal få en tid hos din optiker.

Synet ændrer sig ofte med alderen, og det kan være en helt normal udvikling der er i gang lige nu 

Anmeld

5. juli 2013

DianaRJS

Nessie skriver:

Jeg har ikke oplevet udsving i synet under graviditet, men synes bestemt at du lige skal få en tid hos din optiker.

Synet ændrer sig ofte med alderen, og det kan være en helt normal udvikling der er i gang lige nu 

jah men stadig på 6 mdr? elelr igang engang er faktisk først 6 mdr den 24 og har allgievel haft "samme" syn de sidste 7 år

Anmeld

5. juli 2013

Nessie

DianaRJS skriver:

jah men stadig på 6 mdr? elelr igang engang er faktisk først 6 mdr den 24 og har allgievel haft "samme" syn de sidste 7 år

Jeg har haft samme styrke de sidste 15 år, tror jeg, men ifølge min optiker er det heller ikke helt normalt 

Min niece ændrede syn inden for rimelig kort tid, og det var hun jo ret træt af, da hun er på SU og briller er dyre.

Men tænker at du under alle omstændigheder lige skal have lavet en ny synsprøve, bare lige for at udelukke at der skulle være andet galt

Anmeld

5. juli 2013

DianaRJS

Nessie skriver:

Jeg har haft samme styrke de sidste 15 år, tror jeg, men ifølge min optiker er det heller ikke helt normalt 

Min niece ændrede syn inden for rimelig kort tid, og det var hun jo ret træt af, da hun er på SU og briller er dyre.

Men tænker at du under alle omstændigheder lige skal have lavet en ny synsprøve, bare lige for at udelukke at der skulle være andet galt

ja lgie præcis.. altså nu har jeg gået 2 mdr "uden" at kunne se så tror også den går en månede mere har en tid til ny synsprøve d. 8/8

Anmeld

5. juli 2013

Noneother

Jeg har før hørt om at graviditet kan påvirke synet, så det er vidst ikke så unormalt.

Ligesom det kan påvirke hår, skostørrelse og derud af.. 

Men hvis du allerede nu ser dårligt, så lad være at vente en måned på en ny synsprøve. Din optiker tager dig sikkert hellere end gerne ind til en nu her, og der er risiko for at det bliver værre hvis du venter.

Anmeld

5. juli 2013

_-Kathrine-_

Graviditeten påvirkede mit syn, så jeg ventede med at bestille nye glas til efter jeg havde født
Derudover kan ens blodtryk også påvirke synet, og hos nogen gravide stiger blodtrykket også jo længere hen man kommer!

Anmeld

5. juli 2013

2721

Graviditet kan sagtens påvirke synet.
Jeg blev frarådet at købe brille i min graviditet og øjnlægen jeg gik hos bekræftede at det er korrekt

Anmeld

5. juli 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

Min oprikker fortalte mig at syntes kan ændre sig i en graviditet. Og frarådede mig at få nye briller mens jeg var gravid. Kan ikke huske hvor længe efter der blev anbefalet 

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

DianaRJS skriver:

Det kan det godt og op til et halvt år efter, men så skulle det blive som før igen, da det er pga hormonerne i kroppen
Jeg har haft forandring i synet i begge mine graviditeter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.