Mærkelige spisevaner under graviditet :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.136 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

FruPudderkvast

Jeg synes ikke selv at jeg ligefrem spiser underlige ting, men kan spise små måltider næsten hele tiden.. Så skal lige holde mig selv lidt i ørene, så det bliver sund mad - og ikke kager og chips 

Dog kan jeg nogle gange pludselig have lyst til et eller andet - og så SKAL jeg have det  

Har/havde I nogle mærkelige spisevaner under graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

TbCp

Da jeg ventede mig kunne jeg bare IKKE få grillmad ned...puha

Tilgengæld spiste jeg sindsygt mange vindruer og tomatskruer fra Kims

Jeg havde også som dig at jeg lige pludselig bare skulle have et eller andet bestemt og det skulle bare være NU

Anmeld

10. juli 2009

Lone Jakobsen

jamen jeg kan også nikke genkendende til det med at ha lyst til noget NU.
problemet var også at det ofte var flere dage i træk hvor jeg ku gå og tænke på den samme ting.
fx. havde jeg vel 14 dage hvor jeg helst sku ha en træstamme fra bageren hver dag

Anmeld

10. juli 2009

Betina88

jeg har slet ingen underlige spisevaner .. Jeg spiser som jeg plejer ..

Anmeld

10. juli 2009

Isabels-mor

jeg er gravid i uge 33 og har haft en kæmpe lyst til gemmen hele min gravidtet, så har skulle mig selv i ørene hele tiden for ikke a give efter.. men har oss kæmpe lyst til ananas hvilket er en del bedre

Anmeld

10. juli 2009

Nanna1985

Under  min første graviditet var jeg SINDSSYG..!! Jeg kunne ikk lide kød de første 4 mdr.. Jeg kunne ikk lide cola.. Jeg kunne ikk tåle duften af en bestemt deo, jeg havde..!!  Så ville jeg have det ene og det andet.. Kan virkelig godt forstå min kæreste var TRÆT af mig..

Jeg venter nu vores andet barn og der har INTET været af noget som helst.. Jeg spiser normalt og kan spise og drikke alt

Anmeld

10. juli 2009

AnneKH

Hehe..Speaking off mærkelige vaner..: 

Jeg havde en dag på arbejde, hvor jeg bare VILLE have parfume på! Jeg har ikke brugt parfume siden jeg blev gravid, men den dag ville jeg bare DUFTE af andet end neutral/svanemærke ditten eller datten! Og det eneste jeg fik ud af det var, at jeg ikke kunne holde lugten af mig selv ud resten af dagen! Min kæreste er også tvangsindlagt til kun at bruge parfume når han er på arbejde (arbejder i udlandet 14 dage om måneden).. for jeg kan simpelthen ikke klare lugten af parfume!

Hvad mærkelige spisevaner angår, så blev jeg taget på fersk gerning MIDT i en last idag - nemlig Jalapeños... uhm..  Der blev godtnok kigget skævt til mig, da jeg sad og mæskede mig i de små grønne djævle til frokost! Nam!! Så har jeg på det sidste bare haft et meget kært forhold til skummet mælk. Har aldrig været den store mælkedrikker, men jeg skal lige love jer for, at jeg har taget revanche!  

Anmeld

10. juli 2009

frk Jensen

Saped90 skriver:

Jeg synes ikke selv at jeg ligefrem spiser underlige ting, men kan spise små måltider næsten hele tiden.. Så skal lige holde mig selv lidt i ørene, så det bliver sund mad - og ikke kager og chips 

Dog kan jeg nogle gange pludselig have lyst til et eller andet - og så SKAL jeg have det  

Har/havde I nogle mærkelige spisevaner under graviditet?

Jeg spiste vandmelon i stide strømme.. Hver aften blev faderen sendt i minemarked efter en melon til mig.. Nøøj det var godt..

Og nektariner. Der hvor jeg arbejdede kom der hver dag en frugtkurv op til os med nye forsyninger.. Kunden i telefonen blev straks sat på stand by og så løøøøøb jeg op efter de nektariner der nu var... Måms...

Whisky sovs.. dog ikke så mærkeligt nu når jeg arbejede lige ved siden af spritten i aalborg.. pyha da at marcus ikke har taget skade..

Jeg kunne ikke fordrage kødsovs eller gryderetter.. var ved at kaste op når jeg hørte om det.. Hø hø efter Marcus kom til verden og vi skulle ned en dag og vise ham frem ringer min mor og siger " Betina kan du godt spise kødsovs nu"? Ha ha ha ha... og ja lige til nød og næppe kan jeg få det ned..

Sidst men ikke mindst mine pistacie nødder.. måms..

Anmeld

10. juli 2009

Bondepigen

Jeg spiste kæmpelæske is til den store guldmedalje. Dem har jeg ellers ikke spist siden jeg var bette. Men jeg kunne gå helt i panik, hvis ikke vi havde dem i huset. Aller helst ville jeg dog gerne have haft tukan is, men de findes jo ikke længere ... Så det var godt jeg fandt et alternativ...

Men jeg vil have tukan isen tilbage på markedet, det er jordens bedste is!!!

Anmeld

10. juli 2009

sarahb

Jeg kunne slet ikk thai mad som jeg elsker nu.. og heller ikk pizza med mindre det var ÆGTE ITALIENSK! ellers søde ting, mums... Og salat..kastede op de første 3 måneder konstant så jeg spiste kun let mad.. hvis overhoved mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.