Mulig graviditetssukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

Findusinde

Så er jeg netop hjemvendt fra lægen efter en glukosebelastning.. ADR hvor smager det ulækkert!!!! Men mit blodsukker var lidt for højt efter de 2 timer, så fik taget en blodprøve, som jeg kan få svar på sidst i næste uge...

Andre der har haft graviditetssukkersyge.. Ved slet ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

Fam. Munkholm

Jeg har graviditetssukkeersyge..

Sygehuset hvor jeg fik det lavet tog kontakt til mig dagen efter jeg havde været til glukosebelastnning og sagde at jeg havde graviditetssukkersyge, mit blodsukker var 10,1..
De tog kontakt til en diætist og det var jeg til i går, hvor du hører om sund kost og snakker om dårlige vaner og får madplan.. (det fik jeg)
Skal spise varrieret kost og 6 gange dagligt..

Så skal jeg stikke mig i fingeren 7 gange dagligt, for at tjekke mit blodsukker før et måltid og 1½ time efter og inden jeg går i seng.

Håber det kunne hjælpe lidt ellers må du skrive igen..

kh Anita

Anmeld

10. juli 2009

Anja

Jeg havde det da jeg ventede min datter.

Fik det konstateret i uge 28, kom til diætist som hjalp med kosten og så gik jeg til kontrol og scanning hver anden uge resten af graviditeten.

Det føltes forfærdeligt at få diagnosen i starten, men det var faktisk ikke så slem.

Anmeld

10. juli 2009

Findusinde

Anja skriver:

Jeg havde det da jeg ventede min datter.

Fik det konstateret i uge 28, kom til diætist som hjalp med kosten og så gik jeg til kontrol og scanning hver anden uge resten af graviditeten.

Det føltes forfærdeligt at få diagnosen i starten, men det var faktisk ikke så slem.

Jeg syns godt nok også jeg har det elendigt lige i dag, hvor jeg er kommet fra lægen.. Er 29+4... Mit blodsukker lå på 10, et eller andet... Jeg er bare rigtig træt af det.. Døjer med bækkenløsning, lidt for højt blodtryk og gentagne urinvejsinfektion.. Burde det ikke være nok??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.