Synes de andre kommer med rigtig gode råd.. Så synes du skal prøve at følge det..
jeg har ofte forældre der kommer og beklager sig over, at deres børn vågner om natten og vil sove hos dem. De synes det forstyrre og nogle mener ikke barnet behøver det, - hvis bare de vænner sig af med det.
Mit råd er, ALTID, til forældrene, at lade børnene komme ind om natten. Børnene vil ind, hvis de har et behov for det. Lad hende komme ind om morgenen eller om natten, hvis det er det hun vil. Hvis i kan sove for det, så lad hende. Hun har brug for trygheden når hun vågner om natten og er ulykkelig. Det skal nok komme. Min datter på 3 år kommer stadig ind, lige som alle de andre nætter de sidste 3 år
det er hendes behov. Hun kommer ind kl 24 cirka HVER aften og sover ved os resten af natten og det får hun lov til indtil den dag hun ikke længere vågner.
det er også lige som om de forældre jeg siger det til, acceptere det. De tror det er forkert at lade barnet sove i sengen, men det er helt misforstået, at børn SKAL sove i deres egen seng. Jeg synes det er rigtig synd at tvinge barnet til at sove i sin egen seng hvis det vågner om natten..
misforstå mig ikke, jeg synes bestemt det skal puttes i sin egen seng når det bliver lagt. Synes det lyder som en god ide at du gradvist forsvinder ud af rummet. Syng evt en masse sange og de samme hver aften så hun kender dem med tiden. Bliv ved med at syng indtil hun falder i søvn, med tiden er jeg sikker på hun falder i søvn før alle 20 sange er ovre. Stille og roligt bliver ritualet en sang mindre..
samtidig med du går længere og længere ud. Eller sid ved hende, hold hende i hånden, og det er det eneste du gør, for så ER du ved hende. Hun kan mærke dig hele tiden. Gå kun op til hende hvis hun taber sutten, for hun VED godt du er der, når du holder hende i hånden og syng imens. Så kan hun se og hører dig. :-)
men det tager tid.. :-) men det er tiden værd..
knus fra en, jvis datter var lige sådan.. 
Anmeld