Tyk eller tynd sengerand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
9 svar
4 synes godt om
2. juli 2013

SKbaby

Hej alle.

Vi var i går i Babysam og kiggede bl.a. lidt på sengerande.

Vi så, at der både var en tynd sengerand, som man bandt til tremmerne i sengen og en meget tyk sengerand, som lå rundt i kanten af sengen.

HVad er fordele og ulemper?

Hvad anbefaler I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

L&V

SKbaby skriver:

Hej alle.

Vi så, at der både var en tynd sengerand, som man bandt til tremmerne i sengen og en meget tyk sengerand, som lå rundt i kanten af sengen.

Hvad anbefaler I?

Vi startede med en tynd men har en værre uro så hun hamrede alt ind i tremmerne og slog sig og blev viklet ind i den så vi købte en tyk fra sebra og den er bare så go. Hun bumber ind i kanterne uden der sker noget og hun ligger dejlig op af den

Anmeld

2. juli 2013

SKbaby

Månsson skriver:

Vi startede med en tynd men har en værre uro så hun hamrede alt ind i tremmerne og slog sig og blev viklet ind i den så vi købte en tyk fra sebra og den er bare så go. Hun bumber ind i kanterne uden der sker noget og hun ligger dejlig op af den

Jeg har nemlig også hørt, at en tyk sengerand skulle være bedre, også fordi de ikke kan hive ned i den når de bliver lidt ældre.

Den i har, bliver den bundet fast til tremmesengen eller ligger den også bare langs kanten?

Anmeld

2. juli 2013

Team Putte

SKbaby skriver:

Hej alle.

Hvad anbefaler I?

Vi startede oz med en tynd og skiftede til en tyk da hun slog hovedet mod tremmerne når hun moslede rundt om natten.. Det gør hun ikke med den tykke Vi har en fra small stuff og er rigtig glade for den!

Anmeld

2. juli 2013

SKbaby

Team Putte skriver:

Vi startede oz med en tynd og skiftede til en tyk da hun slog hovedet mod tremmerne når hun moslede rundt om natten.. Det gør hun ikke med den tykke Vi har en fra small stuff og er rigtig glade for den!

Er jeres så bundet fast til sengen eller ligger den langs kanten?

Hvad med når de bliver ældre og fylder mere, så tager sådan en stor sengerand jo meget plads eller hvad?

Anmeld

2. juli 2013

L&V

SKbaby skriver:

Jeg har nemlig også hørt, at en tyk sengerand skulle være bedre, også fordi de ikke kan hive ned i den når de bliver lidt ældre.

Den i har, bliver den bundet fast til tremmesengen eller ligger den også bare langs kanten?

Den står bare rundt i kanten helt uden problemer

Anmeld

2. juli 2013

Nadja+Baby+2012

SKbaby skriver:

Hvad med når de bliver ældre og fylder mere, så tager sådan en stor sengerand jo meget plads eller hvad?

Nu svarer jeg lige :-). Vores er fra small stuff og den ligger langs kanten. Det tror jeg alle tykke gør.. De sidder i spænd, så den ikke falder eller går løs - den blir siddende :-)

Anmeld

2. juli 2013

Team Putte

SKbaby skriver:

Vores ligger bare uden at være bundet fast Ida er lige blevet 1 år og hun ligger fint i den.. SÅ meget plads tager den heller ik

Anmeld

2. juli 2013

Holbæktrunten

SKbaby skriver:

Hej alle.

Hvad anbefaler I?

Min anbefaling er at man vælger en tyk fra starten. Den gør sengen lidt mindre for de små, beskytter mod de hårde tremmer når de begynder at moske rundt, og Noah på 21 mdr bruger stadig sin - han lægger sig altid helt op ad kanten når han skal sove ig har en tendens til ar moske rundt i søvne - er sikker på sengeranden sparer mig for mange opvågninger i løbet af natten

Eneste ulempe jeg har oplevet med den tykke sengerand er at det er svært at vaske betrækket uden at ødelægge dwt ig madrassen indeni. Da Noah havde bræksyge kostede det altså en ny sengerand, og de er jo lidt pebrede de tykke... Men så lærte man enten at fjerne den eller pakke den godt ind i håndklæder når han er syg

Anmeld

2. juli 2013

l.kjoeller

SKbaby skriver:

Hej alle.

Hvad anbefaler I?

en tyk . nogen siger også det at den tykke gør sengen mindre virker det mere trykt for barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.