Har nu valgt helt anden vej..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
8 svar
12 synes godt om
1. juli 2013

bobbles

ja havde jo søgt ind på kokkeskolen, men måtte nok erkende at jeg ikke kunne klare det pga jeg har gigt i svær grad i mine arme og skulder så skrev en mail og forklarede så måtte desværre melde afbud til uddannelsen.

Sad og kiggede lidt videre på nettet og det er nok bedst for mig at jeg skal have et stille siddende job så vidt muligt, så sendte i sidste uge en ansøgning til HG kontor, dvs 2 år på handelskolen og 2 år i praktik i en virksomhed.. Fik en mail fra dem i dag, at jeg er optaget i klassen med start den 15 august det bliver simpelthen så dejligt at komme igang med noget igen, og få noget socialt med andre elever, og så går jeg heldigvis ikke glip af min datters første skole dag da hun jo skal starte den 12 august er i bund og grund rigtig glad og glæder mig til at komme ud i erhvervslivet/arbejdslivet igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

BabyMus

bobbles skriver:

ja havde jo søgt ind på kokkeskolen, men måtte nok erkende at jeg ikke kunne klare det pga jeg har gigt i svær grad i mine arme og skulder så skrev en mail og forklarede så måtte desværre melde afbud til uddannelsen.

Sad og kiggede lidt videre på nettet og det er nok bedst for mig at jeg skal have et stille siddende job så vidt muligt, så sendte i sidste uge en ansøgning til HG kontor, dvs 2 år på handelskolen og 2 år i praktik i en virksomhed.. Fik en mail fra dem i dag, at jeg er optaget i klassen med start den 15 august det bliver simpelthen så dejligt at komme igang med noget igen, og få noget socialt med andre elever, og så går jeg heldigvis ikke glip af min datters første skole dag da hun jo skal starte den 12 august er i bund og grund rigtig glad og glæder mig til at komme ud i erhvervslivet/arbejdslivet igen

Fedt, det er bare dejligt når man finder dét man gerne vil.

(desuden den samme uddannelse som jeg har.)

Anmeld

1. juli 2013

bobbles

BabyMus skriver:

Fedt, det er bare dejligt når man finder dét man gerne vil.

(desuden den samme uddannelse som jeg har.)

ja min mor har den samme uddannelse og hun er glad for det så håber at jeg kan få en praktik plads om 2 år, de hænger jo heller ikke på træerne men det ville være så fedt

Anmeld

1. juli 2013

MariaKyedDK

bobbles skriver:

det er Lækkert når man finder ud af noget man gerne vil. 

jeg har netop den uddannelse en HG2 Kontor med Speciele , har også DETAIL med speciele, men har desværre ikke fundet nogen elevplads inden for Kontor... det er de sværreste at finde  

men nu er der jo også 2 år til du er færdig med skolegang,så lad os håbe tiderne har ændret sig, og det er nemmere at få elevpladser der. 

Anmeld

2. juli 2013

bobbles

MariaKyedDK skriver:

det er Lækkert når man finder ud af noget man gerne vil. 

jeg har netop den uddannelse en HG2 Kontor med Speciele , har også DETAIL med speciele, men har desværre ikke fundet nogen elevplads inden for Kontor... det er de sværreste at finde  

men nu er der jo også 2 år til du er færdig med skolegang,så lad os håbe tiderne har ændret sig, og det er nemmere at få elevpladser der. 

det håber jeg os men må bare tage en dag af gangen og håbe på jeg finder en plads

Anmeld

2. juli 2013

EnSødMor

bobbles skriver:

Øv at du måtte vinke farvel til din første uddannelse, men heldigvis fandt du noget andet. Super godt! Har selv en HG, dog butik istedet, men fandt ud af det ikke var mig at stå i butik dagen lang, så jeg skal til at uddanne mig socialrådgiver ;-)) Held og lykke!! 

Anmeld

2. juli 2013

bobbles

Frk-S skriver:

Øv at du måtte vinke farvel til din første uddannelse, men heldigvis fandt du noget andet. Super godt! Har selv en HG, dog butik istedet, men fandt ud af det ikke var mig at stå i butik dagen lang, så jeg skal til at uddanne mig socialrådgiver ;-)) Held og lykke!! 

har os hørt at social rådgiver skulle være en fed uddannelse den overvejede jeg også på et tidspunkt

Anmeld

2. juli 2013

EnSødMor

bobbles skriver:

har os hørt at social rådgiver skulle være en fed uddannelse den overvejede jeg også på et tidspunkt

Jeg er også sikker på at den er lige noget for mig  

Anmeld

3. juli 2013

BellaCiinea

bobbles skriver:

Skide fedt!

Jeg har ikk troet ret meget på mig selv og bare valgt den sikre vej.. det jeg vidste at jeg med sikkerhed er god til... så har været på sosu skolen.. og ville derefter videre som pædagogisk assistent. 

Men da jeg så ikke kom ind på hovedforløbet, så endte jeg på HF, og skal på 2. år efter sommerferien. Og i løbet af det år jeg har været der, har jeg lært rigtig meget... også om mig selv. Og min kontaktlærer har og min matematiklærer har fået mig til at tro mere på mig selv, og fået mig til at springe ud og gøre det som jeg virkelig har lyst til og brænder for...

Så jeg søger da ind på geoscience uddannelsen på AU næste år, og vil læse til geofysiker

Glæder mig HELT vildt meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.