Autostol og to biler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
13 svar
4 synes godt om
1. juli 2013

Karla

Hej piger
Hvad gør I med hensyn til autostol, når der er to biler man kører i?
Vi har købt en autostol med isofix base, og har så tænkt os at have isofixbasen monteret i vores egen bil.
Situationen er bare den, at manden har vores bil på arbejde hver dag, så det vil sige, at han kører med isofix basen. Mine forældre har to biler, hvor jeg meget ofte låner den ene af dem, når jeg skal noget. Så tænker jeg, jeg gider virkelig ikke til at afmontere isofixbasen om morgenen, for at slæbe den med over til mine forældre (en gåtur på 1,5 km) for at kunne køre i bilen. Skal jo også have barnevogn og autostol med, og det bliver pænt umuligt at slæbe plus så skal de hele med hjem igen, når vi har været afsted, så det er hjemme, hvis vi skal noget om eftermiddagen/aftenen.
Overvejer kraftigt at købe et ekstra sæt autostol og isofix base. Min svigerinde har et sæt magen til det vi har købt, som hendes den mindste vokser ud af, inden vi skal bruge det. Vil det være helt tåbeligt at købe det af hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 sæt autostole, et sæt til hver bil. Det er andet med skift frem og tilbage, er nogle gange et pudslespil ellers! Vh stine

Anmeld

1. juli 2013

Bshizzle

Vi har 2 biler.. Ergo to sæt autostole til hvert barn 

Og så har mine forældre osse i deres bil 

Men hvis i ikke vil ha flere stole, så kunne i jo sørge for at sætte autostolen af der hvor Barnet altid er. 

Anmeld

1. juli 2013

Hullabullabulla

Karla skriver:

Hej piger
Vi har købt en autostol med isofix base, og har så tænkt os at have isofixbasen monteret i vores egen bil.
Situationen er bare den, at manden har vores bil på arbejde hver dag, så det vil sige, at han kører med isofix basen. Mine forældre har to biler, hvor jeg meget ofte låner den ene af dem, når jeg skal noget. Så tænker jeg, jeg gider virkelig ikke til at afmontere isofixbasen om morgenen, for at slæbe den med over til mine forældre (en gåtur på 1,5 km) for at kunne køre i bilen. Skal jo også have barnevogn og autostol med, og det bliver pænt umuligt at slæbe plus så skal de hele med hjem igen, når vi har været afsted, så det er hjemme, hvis vi skal noget om eftermiddagen/aftenen.
Overvejer kraftigt at købe et ekstra sæt autostol og isofix base. Min svigerinde har et sæt magen til det vi har købt, som hendes den mindste vokser ud af, inden vi skal bruge det. Vil det være helt tåbeligt at købe det af hende?

En isofix stol kan sagtens spændes i selen uden basen så hvad med bare at købe en ekstra stol evt brugt som kan være hos dine forældre ?

Anmeld

1. juli 2013

Karla

StineW79 skriver:

Vi har 2 sæt autostole, et sæt til hver bil. Det er andet med skift frem og tilbage, er nogle gange et pudslespil ellers! Vh stine

Ja, jeg kan slet heller ikke få det til at gå op i mit hovede tror vi køber det ekstra sæt af hende

Anmeld

1. juli 2013

Karla

Bshizzle skriver:

Vi har 2 biler.. Ergo to sæt autostole til hvert barn 

Og så har mine forældre osse i deres bil 

Men hvis i ikke vil ha flere stole, så kunne i jo sørge for at sætte autostolen af der hvor Barnet altid er. 

Ja, men så er det så lige med at huske det med autostolen også der er jo nok at huske på med sådan en bette en, så tror vi køber det ekstra sæt.

Anmeld

1. juli 2013

Karla

Britt88 skriver:

En isofix stol kan sagtens spændes i selen uden basen så hvad med bare at købe en ekstra stol evt brugt som kan være hos dine forældre ?

Ja, ved godt de godt kan spændes fast med alm. sele, men ved også at det er mere sikkert at have stolen i en base, så det vil jeg helt sikkert foretrække
Det vil være ofte jeg skal låne mine forældres bil, så tror det vil være skønnest med 2 sæt. Så ved jeg, at der altid er et sæt ved mine forældre og et vi har selv. Kan købe et sæt billigt af min svigerinde nemlig, så det tror jeg vi gør

Anmeld

1. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Karla skriver:

Ja, jeg kan slet heller ikke få det til at gå op i mit hovede tror vi køber det ekstra sæt af hende

Vi har i hvert fald opgivet regnestykket og købt et "extra" sæt. Det er sådan et bøvl at flytte dem rundt hele tiden! Vh stine

Anmeld

1. juli 2013

Benjamins'mor

Nu har vi slet ikke bil.

Men mine forældre har købt en ekstra, så de slipper for at skal tage den ud og sætte i den anden bil hvis de skal bruge den der.

Anmeld

1. juli 2013

L&V

Karla skriver:

Hej piger

Vi har os to biler og to sæt autostole også har bedsteforældrene os hver deres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.