At rejse med sin eks, når man er enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.959 visninger
8 svar
5 synes godt om
1. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej de damer..

Vi gik fra hinanden for ca 6 måneder siden, har sammen en dreng på 6 år og en på 2. Vi har et godt forhold til hinanden, er gode venner og snakker jævnligt. Han har sine drenge hver anden weekend og en hverdag den modsatte uge.

Den anden dag spurgte han, om vi ville med ud og rejse hvis han kunne finde en afbudsrejse der var til at betale. Vi har en uges ferie der overlapper hinanden, og Ungarn af os har lyst til at holde en uges ferie uden drengene. Jeg skal så ha lommepenge med til os...

Men må man det? Tænker på alle de strikse regler der er, når man modtager boligsikring og ekstra børnepenge. Er i arbejde, så der har kommunen ikke noget at sku ha sagt, tænker mht hvis man var på kh.

Nogen der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej de damer..

Vi gik fra hinanden for ca 6 måneder siden, har sammen en dreng på 6 år og en på 2. Vi har et godt forhold til hinanden, er gode venner og snakker jævnligt. Han har sine drenge hver anden weekend og en hverdag den modsatte uge.

Den anden dag spurgte han, om vi ville med ud og rejse hvis han kunne finde en afbudsrejse der var til at betale. Vi har en uges ferie der overlapper hinanden, og Ungarn af os har lyst til at holde en uges ferie uden drengene. Jeg skal så ha lommepenge med til os...

Men må man det? Tænker på alle de strikse regler der er, når man modtager boligsikring og ekstra børnepenge. Er i arbejde, så der har kommunen ikke noget at sku ha sagt, tænker mht hvis man var på kh.

Nogen der ved noget?

Såvidt jeg ved, så må han under ingen omstændigheder bidrage til din personlige økonomi, og det gør han ved at betale dit ferieophold.

Anmeld

1. juli 2013

Maise86

Jeg kan ikke se noget problem i det.

Ved godt at reglerne er strikse, men man må for pokker også godt være gode venner med sin eks tænker jeg?

Mig og min eks mand var på ferie sammen sidste år med vores børn of der har i hvert fald ikke været noget problen med det

Anmeld

1. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej de damer..

Nogen der ved noget?

Hvis du er på KH må du ikke holde ferie. Med mindre du meddeler kommunen som så trækker din kh

Anmeld

1. juli 2013

Mettefpigen

Hvis du har været på kh i mere end et år må du gerne holde ferie, men du skal betale det hele selv....

Anmeld

1. juli 2013

trunte89

Ved ikke om i må tage afsted sammen. Men hvis i må, så skal du hvertfald selv betale. Han må ikke bidrage til din økonomi.

Anmeld

1. juli 2013

jydeinden

hvis du får nogen former for tillæg som enlig så må din eks ikke betale jeres ferie, ved faktisk ikke en gang om i må overnatte sammen i al den tid. derudover hvis man lige er kommet på kh så har man ikke ret til ferie, og kan derfor kun holde ferie for egen regning.

Anmeld

1. juli 2013

Bshizzle

Som andre skriver, så må han bare ikke bidrage dig økonomisk.. 

Jeg skal selv på ferie med min X-kæreste (+fælles barn) og min nuværende kæreste jeg har et andet barn med 

Og helt seriøst.. Så er jeg ret ligeglad med disse regler! 

Hvis X-kæresten har lyst til at betale noget til hans søn eller mig for den sags skyld, så lad ham! 

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

synes det er ærgerligt med alle de regler, ihvertfald i sådan en situation her.ved godt mange snyder...

er som sagt IKKE på kh og har aldrig været det, har fast job.

synes bare det er super fedt vi kan så godt sammen. Det havde jo været noget ander hvis han ku var kammerat og ikke drengenes far også. Skide ærgerligt vi ikke bare kan rejse sammen afsted en uge, uden jeg skal være nervøs..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.