Er nu i 8. uge af mit halvmaratonprogram. Mangler kun 4 uger nu. Og har stadig ikke løbet mere end de 10 km, som jeg kunne før programmet. Dog er der yderst fokus på interval, for at opbygge udholdenhed (går jeg ud fra).
Jeg har stadig fin motivation. Fik en nedtur for 1½-2 uger siden med træthed, men fandt ud af, det var pga min krop manglede hvile. Holdt 5 dages pause og kom så fint op igen. Spurgte mig til råds flere steder og fik et godt bud på min træthed på iForm's forum.
Fik også set skarpt på min kost. Det er vist gået lidt af fløjten og der er dømt Paloe kost igen. Min krop reagere så godt på Paleo, hvor det er rene produkter og gode produkter. Dog er jeg ikke så striks, somægte Paleo-ryttere, menkan godt lide deres koncept. Fx spiser og drikker jeg mælkeprodukter og enkelte kornprodukter. Men jeg skærer det kraftigt ned.
Jeg kan mærke, min krop er holdt til ilden med min træning til den Halve. Mine kræ og lægmuskler beklager sig og mine løbesko kører på pumperne. Jeg prioritere mine hviledage højt og har de store ørere fremme, når der skal lyttes til kroppens signaler. Knæene klager sig bare lidt. Lægmusklerne er slidte og det samme er mine løbesko. De holder kun ca 3 måneder mere også skal jeg have nye. Mine fødder er mørbanket efter træning og det er alle tegn på at mine sko begynder at trænge til at blive skiftet ud.
Motivationen er så fin. Har fået en god metalitet på min træning, så blæst, kulde og regn kun er en ekstra udfordring i min træning. + at når jeg har trænet i disse udfordringer, har man det bare EXTRA godt bagefter.
Jeg håber virkelig, jeg kan smitte lidt af på motionstvivlere og dem, der har tabt motivationen. Næste gang har jeg måske brug for at blive smittet lidt 
Også skal jeg da vist ud på en fin lille løbetur nu... 
Anmeld