Handicaptillæg og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.137 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. juli 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved, om man kan modtage handicaptillæg, når man er på de 12 fødselsklip? Forudsætningen for at modtage handicaptillæg er jo, at man er studieaktiv, og det er man vel ikke når man er på fødselsklip?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Er der nogen der ved, om man kan modtage handicaptillæg, når man er på de 12 fødselsklip? Forudsætningen for at modtage handicaptillæg er jo, at man er studieaktiv, og det er man vel ikke når man er på fødselsklip?

hvis du får handicaptillæg inden din barsel får du dem også sammen med dine barsels-klip 

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

hvis du får handicaptillæg inden din barsel får du dem også sammen med dine barsels-klip 

Okay tak for hjælpen.
Jeg skal først søge nu, og skal på barsel fra oktober. Kan jeg så søge nu, eller skal jeg vente til efter barsel?

Anmeld

1. juli 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Okay tak for hjælpen.
Jeg skal først søge nu, og skal på barsel fra oktober. Kan jeg så søge nu, eller skal jeg vente til efter barsel?

Du kan godt søge nu. Men du skal sende udtalelser fra læger osv med.  Der er 4-5 måneders ventetid på ansøgninger om handicaptillæg 

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Du kan godt søge nu. Men du skal sende udtalelser fra læger osv med.  Der er 4-5 måneders ventetid på ansøgninger om handicaptillæg 

Okay, det prøver jeg så
Ja, det er derfor jeg først kan komme til at søge nu, skulle have indhentet speciellægeerklæring og have fat i journalnotater og papirer fra forsikringen. Det har taget en evighed så nu skal det bare sendes afsted. Blev bare i tvivl om jeg kunne nu, når jeg står og skal på barsel

Anmeld

1. juli 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Okay, det prøver jeg så
Ja, det er derfor jeg først kan komme til at søge nu, skulle have indhentet speciellægeerklæring og have fat i journalnotater og papirer fra forsikringen. Det har taget en evighed så nu skal det bare sendes afsted. Blev bare i tvivl om jeg kunne nu, når jeg står og skal på barsel

Det kan du sagtens 

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Det kan du sagtens 

Super, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.