leander vugge OG kravlegård?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.799 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juni 2013

Rikke mor

Hej! 

jeg har forelsket mig i en leander vugge, men har også en kravlegård.. 

Begge dele skal være inde i stuen - er det spild af penge at købe en leander vugge? 

Jeg tænker: 

- Må han godt sove i kravlegården? 

- Er det en dårlig vane at gynge ham i søvn eller lade ham ligge en i leandervugge? 

- Hvornår er det barnet har mest glæde af en kravlegård

- hvor lang tid kommer barnet til at bruge leander vuggen??

Håber der er nogle der har lyst til at dele deres erfaringer med mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

modesty

Hej! 

Begge dele skal være inde i stuen - er det spild af penge at købe en leander vugge? 

Jeg tænker: 

- Er det en dårlig vane at gynge ham i søvn eller lade ham ligge en i leandervugge? 

Vi købte både en Leander vugge og en kravlegård. Vi brugte ingen af delene. Lige præcis de to mest ubrugelige ting vi købte. 

Ja, han kan vel godt sove i kravlegården, men medmindre I har dyr, er der ikke nogen grund til at bruge en kravlegård før han rent faktisk kan kravle, hvilket typisk er i 6-9 mdrs. alderen, hvilket typisk er dér hvor han vokser ud af vuggen. 

Så, tja... jeg vil ikke anbefale hverken det ene eller det andet.

Anmeld

1. juli 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Leander vuggen er 0-6 måneder, vi har været glade for vores og haft den hængende i stuen :-)

Vi brugte også vores Sansegynge meget de første par måneder, det eneste der hjalp når maven drillede.
Den sov hun meget på :-)

Vi har først lige købt kravlegård nu idag og hun er 9 måneder, vi har manglet den i en måneds tid. Den blev først nødvendig da hun begyndte at kravle og rejse sig op ad alt :-)
Vi har købt en Babydan Park-a-Kid, da den kan bruges til flere ting end kun kravlegård og kan pakkes meget sammen.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

1. juli 2013

Chevro

Projekt baby skriver:

Hej! 

Jeg tænker: 

Vi har aldrig ejet nogle af disse ting :-) Men har også en lille stue, men alligevel - vi har ikke haft brug for noget af det (;

Anmeld

1. juli 2013

Fenja09

Projekt baby skriver:

Hej! 

Jeg tænker: 

Vi har ikke haft Leander vugge, men derimod kravlegård og den eneste grund til at vi har haft kravlegård skyldes at vores datter ikke bare kunne ligge på gulvet de første mange måneder fordi vi har Schæfer og to katte. Så for at hun kunne ligge i "sikkerhed" brugte vi kravlegården. Og alligevel så har vi faktisk ikke brugt den særlig meget...

Hvis du vil købe begge dele, så start med vuggen som jo kun bruges når de er helt små og senere kan du så købe kravlegården, hvis du synes i har brug for sådan en. Ofte køber man sig fattig i ting man egentligt ikke har et særlig stort behov for, så derfor ville jeg vente og se tiden an.

/Fenja

Anmeld

1. juli 2013

Moma

Projekt baby skriver:

Hej! 

Jeg tænker: 

Jeg kender ikke Leander vuggen, så det kan jeg ikke svare på. Vi havde en "almindelig" vugge, som vi havde lejet, og den var vi glade for.

Mht en kravlegård, så havde vi den kun til den mindste - han havde kolik de første 12 uger. Vi brugte den til at lægge ham i den - tænde for musikuroen - og så havde jeg lige 3 min. til at kunne gå på toilet el.lign.  Her ville en sansegynge/leander vugge sikkert have været meget bedre.

Da han kunne begynde at trille rundt og komme lidt rundt, pakkede vi kravlegården væk.

Men lige præcis når børn begynder at kravle, så ville jeg ALDRIG bruge en kravlegård (den omvendte verden ), for så skal de da have lov til at kunne komme det omkring, som de kan. Når jeg har været alene med børnene, så har jeg altid taget dem med i de rum, jeg har været i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.