Torsdag og fredag skulle gerne gå med at rive taget af to stalde + en lade, hvis vejret tillader det. Lørdag holder vi påskefrokost med to vennepar + børn. Søndag skal vi være sammen med hele den pukkelryggede på min fars side. Vi starter med at sætte min farmors urne i jorden og deltage i påskegudstjenesten i den kirke, hvorfra hun blev bisat forrige torsdag. Hmm. jeg har vist slet ikke nævnt herinde, at jeg har mistet hende, nu jeg tænker over det. Nå, det var selvfølgelig trist og kom meget pludseligt (hun faldt hjemme og har muligvis slået hovedet. Nåede at kalde hjemmeplejen via nødkaldeanlægget, men var død da de nåede frem) men hun blev 88 og var rimelig frisk i hovedet til det sidste - bare ikke så mobil.
Efter gudstjenesten kører vi til hendes bolig og får fordelt de sidste ting, nogen måske gerne vil arve. Bagefter spiser vi påskefrokost sammen i nogle nærliggende selskabslokaler.
Så er den påske vist ved at være gået.
Havde også lige en drøm om at få ryddet drivhuset og vasket det af + måske at få sået de første tomatplanter til forspiring, menøhhh - mon ikke der, som sædvanligt går baby i den del af tiden? Overvejer seriøst at knalde en projektør op og ordne det drivhus mens Sofie sover sødt en nat. Så kan faderen tage tjansen, hvis hun vågner.
- Helle, som har sendt Sofie i karbad under overvågning af hendes far. - Burde måske se at komme i gang med noget aftensmad.
Anmeld