En kamp er overstået. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.390 visninger
18 svar
10 synes godt om
30. juni 2013

Zelinasmor

Efter 5 måneder hvor su styrelsen har Bedt om utallige uddybninger, har jeg endelig fået godkendt handicaptillæg. Jeg havde ellers mistet håbet til sidst, da jeg ved hvor strenge de er derinde. 

Så jeg er utrolig lettet og kan nu lette lidt op økonomisk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Malene76

xoxotasha skriver:

Efter 5 måneder hvor su styrelsen har Bedt om utallige uddybninger, har jeg endelig fået godkendt handicaptillæg. Jeg havde ellers mistet håbet til sidst, da jeg ved hvor strenge de er derinde. 

Bare af nysgerrighed. Hvad er handicaptillæg og hvad går det ud på? 

Kh. Malene 

Anmeld

30. juni 2013

Zelinasmor

Malene76 skriver:

Bare af nysgerrighed. Hvad er handicaptillæg og hvad går det ud på? 

Kh. Malene 

Man kan søge handicaptillæg på videregående uddannelser hvis du har et kronisk fysisk eller psykisk handicap. Det skal være kronisk og det skal være i sådan en grad at de vurdere man på ingen måde kan varetage et studiejob ved siden af skolen. Det giver 8000kr før skat i tillæg til suen om måneden. Og man må så ikke arbejde ved siden af.

Anmeld

30. juni 2013

Malene76

xoxotasha skriver:

Man kan søge handicaptillæg på videregående uddannelser hvis du har et kronisk fysisk eller psykisk handicap. Det skal være kronisk og det skal være i sådan en grad at de vurdere man på ingen måde kan varetage et studiejob ved siden af skolen. Det giver 8000kr før skat i tillæg til suen om måneden. Og man må så ikke arbejde ved siden af.

Ok. Dejligt for dig, det må da givet vist overskud i hverdagen. 

Kh. Malene

Anmeld

30. juni 2013

Zelinasmor

Malene76 skriver:

Ok. Dejligt for dig, det må da givet vist overskud i hverdagen. 

Kh. Malene

Det har det også. 

Anmeld

30. juni 2013

AnnaK89

xoxotasha skriver:

Gælder kronisk stress?

Anmeld

30. juni 2013

Nemesis

så håber jeg da også du har fået tillægget med tilbagevirkende kraft.

:-)

Anmeld

30. juni 2013

Zelinasmor

AnnaKJ skriver:

Gælder kronisk stress?

Det tror jeg ikke. Hvis det er psykisk skal det være en kronisk personlighedsforstyrrelse, f.eks borderline, skitzofreni osv. de skal have udtalelser fra special læge og psykolog. 

Anmeld

30. juni 2013

Zelinasmor

Nemesis skriver:

så håber jeg da også du har fået tillægget med tilbagevirkende kraft.

:-)

Jeg får med tilbagevirkende kraft ja  Så jeg får for 5 måneder nu her. Selvfølgelig fratrukket skat.

Anmeld

30. juni 2013

mn

xoxotasha skriver:

stort tillykke med det jeg søgte i 2011 og fik det først godkendt i 2013, så 5 måneder er da ikke så lang tid hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.