det her mad-sjov skal åbenbart ik være nemt..(LANGT)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. marts 2008

Sille

Nå.. ja nu æder tøsen da kartofler (hurra kun 4 mdr efter vi er begyndt >() ..
men nu har hun droppet rugbrød.. :@ Hun bliver stiktosset når hun får de små hapsere i munden.. hva skal jeg gøre..?? Skal jeg droppe rugbrød for et stykke tid? Er der nogen der har alternativer til frokost som ik er rugbrød?
Og helst ikke øllebrød eller grød..

Noget andet er at Freja har sat sit mælkeforbrug gevaldigt op.. Er der andre der gør det??

Før spiste hun 100 ml.. og nu her har hun kværnet 200 ml!!!! Det gør hun normalt kun aften. Og tror sommændt hun havde spist mere hvis der havde været mere.. Hun bliver tosset hvis jeg kun stikker hende 100 ml i flasken når der ik er mere tilbage..
Og jeg kan mærke hun virkelig nyder det mælk der på en anden måde end før..

Skal jeg lade hende spise det hun vil eller sige stop? Hun skulle vel helst gå ned i mælk ik????

-Sille som først NU har opdaget, hvor et fantastisk redskab et rivejern er når de små skal have hårdt frugt og grønt... Hurra..:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2008

Kaufie

Ja, det er ikke nemt når de begynder at udvikle smag for nogen ting og så mister den for andet....

Hvad for noget rugbrød bruger du? Her bruger vi bondebrød, som jo ikke har kerner eller er alt for mørkt. Og så bliver det endda yderligere blødt lidt op ved at lade det soppe i lidt mme før det bliver skåret i hapsere.

Ellers er blandingen æg/avokado/tun også et hit her når der skal lidt andet end brød og grød på banen.

Mht mælken, der har jeg ingen erfaring/råd eller ideer.... William har aldrig brudt sig om mme på flaske eller i kop - han er brystbarn. Men min sp fortalte mig i går, at de godt kan finde på at vende tilbage til det trygge (i mit tilfælde mere bryst) når der er forandringer i de ydre omgivelser - og her snakkede vi opstart i dagpleje. Men mener også der er noget om at de bliver mere "barnlige" ved det her spring, de alle er mere eller mindre i gang med... måske kan det være forklaringen??

Mette, som aldrig pakker rivejern og stavblender ned i skabet efter opvask....

Anmeld

19. marts 2008

Loggidut

Sille skriver:

Nå.. ja nu æder tøsen da kartofler (hurra kun 4 mdr efter vi er begyndt >() ..
men nu har hun droppet rugbrød.. :@ Hun bliver stiktosset når hun får de små hapsere i munden.. hva skal jeg gøre..?? Skal jeg droppe rugbrød for et stykke tid? Er der nogen der har alternativer til frokost som ik er rugbrød?
Og helst ikke øllebrød eller grød..

Noget andet er at Freja har sat sit mælkeforbrug gevaldigt op.. Er der andre der gør det??

Før spiste hun 100 ml.. og nu her har hun kværnet 200 ml!!!! Det gør hun normalt kun aften. Og tror sommændt hun havde spist mere hvis der havde været mere.. Hun bliver tosset hvis jeg kun stikker hende 100 ml i flasken når der ik er mere tilbage..
Og jeg kan mærke hun virkelig nyder det mælk der på en anden måde end før..

Skal jeg lade hende spise det hun vil eller sige stop? Hun skulle vel helst gå ned i mælk ik????

-Sille som først NU har opdaget, hvor et fantastisk redskab et rivejern er når de små skal have hårdt frugt og grønt... Hurra..:D

Hmm det der kan lyde som tænder, og af at hun ikke gider det samme mad igen og igen....ja det med mad er altså åbenbart en evig slåskamp...for tif fik lige pludselig lyst til rugbrød, og hun kværnede en halv skive ad gangen....uhhhm, men siden i forgårs sagde hun igen stop...jeg tror altså gode det kan blive kedeligt for dem, så i dag fik hun grød til middag...måske skulle du også give hende noget andet i en periode...

Mælken er så bare voldsom nedad gående her...og jeg forsøger også at kæmpe mælk i tif, som andre gør...men jeg tror snart jeg acceptere at hun bare er ved at være ovre det med den flaske...ja de bliver jo størrere, de kære...

men det jeg skrev om tænderne, det kan jo være hun er øm på gummerne...og derfor ikke vil spise brød...? kunne det være en mulighed?

Anmeld

19. marts 2008

Tynen

Sille, Sille, Sille!

Har kun en ting at sige: Jeg føler sgu med dig!! :)

Hvad er der med vores børn??

Hvorfor kan de ikke bare lide alting efterhånden som de bliver præsenteret for det - Hvorfor skal tingene altid udkonkurrere hinanden?!
Hvis de pludselig spiser et ene, vil de ikke have det andet - What to do??!!

Tja - Gad vide om de nogensinde bliver normale :)

Trine - Med sympati-bebs

Anmeld

20. marts 2008

mor til en del

Ikke for at gøre jer arrige, men Cilas spiser hvad der bliver serveret.:P
Vores maddag ser sådan ud..

nat og morgen: Masser af bryst...
Formiddag: Bryst
Middag: Grød= Øllebrød, Fuldkornsrisgrød, Majsgrød, Risgrød, tilsat forskellig slags frugt.
Eftermiddag: Bryst. Evt brødskorpe, riskiks.
Aftensmad: Kartoffel- Pastinak-Gulerod- Broccoli- Blomkåls mos alt efter hvad der er i huset.
Godnat amning.

Vi er ikke så lange endnu, men der kommer vel et tidspunkt hvor han gerne vil have mere varieret kost....
Kød har vi prøvet et par gange, men det er ikke noget vi har så travlt med, han kan få en kødbolle når vi andre skal have fars.....

Lisbeth...

Anmeld

20. marts 2008

Sille

Lisbeth Pedersen skriver:

Ikke for at gøre jer arrige, men Cilas spiser hvad der bliver serveret.:P
Vores maddag ser sådan ud..

nat og morgen: Masser af bryst...
Formiddag: Bryst
Middag: Grød= Øllebrød, Fuldkornsrisgrød, Majsgrød, Risgrød, tilsat forskellig slags frugt.
Eftermiddag: Bryst. Evt brødskorpe, riskiks.
Aftensmad: Kartoffel- Pastinak-Gulerod- Broccoli- Blomkåls mos alt efter hvad der er i huset.
Godnat amning.

Vi er ikke så lange endnu, men der kommer vel et tidspunkt hvor han gerne vil have mere varieret kost....
Kød har vi prøvet et par gange, men det er ikke noget vi har så travlt med, han kan få en kødbolle når vi andre skal have fars.....

Lisbeth...

Bitch..

:))

hehe... dejligt for jer.. ville ønske det gik så let her..:)

Anmeld

21. marts 2008

Sille(smil)

Præcis sådan som du beskriver det, har vi det med Birk når han har lidt infektion i kroppen. Så bliver han rigtig mælke-tørstig og har ikke rigtig lyst til brød og kød...
Måske hendes imunforsvar slås med et eller andet?

Jeg synes bare du skal droppe rugbrød indtil hun har lyst igen..

Sille

Anmeld

21. marts 2008

Sille

Sille(smil) skriver:

Præcis sådan som du beskriver det, har vi det med Birk når han har lidt infektion i kroppen. Så bliver han rigtig mælke-tørstig og har ikke rigtig lyst til brød og kød...
Måske hendes imunforsvar slås med et eller andet?

Jeg synes bare du skal droppe rugbrød indtil hun har lyst igen..

Sille

Sjovt du siger det, for hun har ikke været på toppen, men heller ikke haft feber.. men i dag skreg og skreg hun og måtte ha panodil hvorefter hun slappede af.. jeg tror det er ørene.. hun var væske på det ene øre.. måske det driller hende meget i øjeblikket..

tror også jeg dropper det rugbrød der lidt.. hun skriger hele frokosten igennem, så det ikke så rart.
-sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.