Forskellen på sparkedragt og natdragt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.347 visninger
8 svar
3 synes godt om
29. juni 2013

Stivdie

Hej piger,

Jeg er efterhånden nået dertil, hvor jeg er begyndt at kikke på, hvad der egentlig skal købes til babys ankomst. Det indebærer blandt andet at få sorteret en pose tøj, jeg har arvet. I forbindelse med dette er jeg på forskellige babylister stødt på begreberne "sparkedragt" og "natdragt", men hvad er egentlig forskellen? Er det bare tykkelsen på stoffet?
Jeg har både dragter, der ligner smækbukser med fødder i velour, dragter med lange ærmer og ben men uden fødder i bomuld og dragter med lange ærmer og ben med fødder i bomuld, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad der er hvad.
Baby kommer til november, hvad bør den sove i og hvad er til om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Stivdie

Og, ehh... Bodyer, det er altid dem uden ben, som har enten korte eller lange ærmer, ikke?
Der er godt nok flere begreber end jeg lige havde regnet med

Anmeld

29. juni 2013

maria_wlt

En sparkedragt og en natdragt er meget tit lavet af det samme. Nogen sparkedragt er dog lidt tykkere og lavet af velour - Dem ville jeg ikke putte baby i om natten, men ellers er det jo ligemeget

Body'er er præcis som du skriver - Enten med korte eller lange ærmer

En November baby ville jeg give en korte ærmet body på og så en heldragt udenpå - Hele døgnet faktisk medmindre der er meget varmt indenfor.

Anmeld

29. juni 2013

Masig

Stivdie skriver:

Hej piger,

Jeg er efterhånden nået dertil, hvor jeg er begyndt at kikke på, hvad der egentlig skal købes til babys ankomst. Det indebærer blandt andet at få sorteret en pose tøj, jeg har arvet. I forbindelse med dette er jeg på forskellige babylister stødt på begreberne "sparkedragt" og "natdragt", men hvad er egentlig forskellen? Er det bare tykkelsen på stoffet?
Jeg har både dragter, der ligner smækbukser med fødder i velour, dragter med lange ærmer og ben men uden fødder i bomuld og dragter med lange ærmer og ben med fødder i bomuld, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad der er hvad.

Du finder meget hurtigt ud af hvor meget/lidt tøj din baby skal have oå. Nogle babyer er meget varme, nogle fryser let, så det er jo ikke til at sge på forhånd hvad de skal have på. Vires dreng sov i natdragter om vinteren, men vi gik faktisk hurtigt over til kun at lade ham sove i en langærmede body. Nu sover han en en kortærmet body, t-shirt eller ingenting, da han er et meget varmt barn... 

i barnevognen vi,jeg foreslå en voksipose, så skal de ikke have særlig meget tøj på og de kigger trygt og lunt i den - også i frostgrader!

men ellers mærk på din baby om tøjet passer, det lærer du hurtigt 

Anmeld

29. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg forbinder en sparkedragt som en med fødder indbygget. De bruges så ofte som natdragt, men kan jo sagtens bruges, særligt når de er helt små om dagen.

En body er typisk med lange eller korte ærmer uden ben.

Jeg ville købe lidt af hvert, og så købe efter behov når den lille kommer. Vores dreng er fra december, og har altid været en ret varm dreng. Så her var det nok med en alm. body samt strømper/futter det meste af tiden. 

Anmeld

29. juni 2013

bøllen

Stivdie skriver:

Hej piger,

Bruger ikke så ofte begrebet sparkedragt. Men mere natdragt & heldragt. Natdragt tænker jeg på en med fødder, til at sove i. En heldragt uden fødder og den ville jeg bruge om dagen til baby . Natdragten måske lige lidt tykkere end heldragten.

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

Sparkedragter er såom regel lift tykkere i stoffet pg evt med pynt hvor natdragter/heldragterne er uden fødder og mere tynde i det oftest er det en betegnelse på om der er fødder i eller ej og fåes i forskellige tykkelser, med og uden ærmer, og kort eller langærmet

Anmeld

29. juni 2013

Benjamins'mor

For mig er en sparkedragt en dragt med "selebukser" lukning, altså de der strop lign med knapper, som kun har knapper mellem benene.

For mig er en natdragt en dragt m. fødder som har knapper hele vejen fra halsen og ned, og med lange ærmer.

Og så den sidste - heldragt er for mig, en dragt der minder om natdragten, bare kun med knapper ved hals og mellem benene og så er de uden fødder.

Anmeld

2. juli 2013

Lene Unik

Det er ikke nemt det med hvad tøjet hedder. Nattøj er ofte lidt tyndere i stoffet - da mine var små (ældst bliver snart 18 år), var der også sparkedragter til om natten, men i dag er det ofte en heldragt med eller uden fødder, ofte ikke i helt så farvestrålende motiver. Men lige præcis omkring heldragterne, der er det en vurderingssag om man vil bruge det nat eller dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.