Hjælp, er skræmt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
8 svar
8 synes godt om
28. juni 2013

annec

Er nu gået 10 dage over termin..
Så skulle til scanning og bagefter snakke på fg..

Er lige blevet vægtscannet, og lillebror vejer nu 4691g ö
Syntes det er helt vildt! Og bare tanken om at jeg sikkert ikke vil sætte mig igang i dag.. Åh..

Nogen der har født sådan et stort barn? Og hvordan gik det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

mth1987

annec skriver:

Syntes det er helt vildt! Og bare tanken om at jeg sikkert ikke vil sætte mig igang i dag.. Åh..

Min datter var 4550 da hun blev født, så også en stor baby. Nu var min fødsel lidt atypisk da hun havde lavet en del rod med sin arm for neden, som resulterede i en efterfølgende operation. Men det havde ikk noget med hendes størrelse at gøre. Der burde ikk være den store forskel så du behøver ikk frygte. Mange har en nem fødsel uanset størrelse

Anmeld

28. juni 2013

Frk. Himmelblå

annec skriver:

De der vægtskanninger skal altså tages med et gran salt! Det kan sagtens være han reelt vejer 3800, når han kommer ud...

I øvrigt kender jeg flere, der har haft uproblematiske fødsler med store babyer (dvs. 4,5 kg +)

Anmeld

28. juni 2013

minbaby

Min svigerinde har født 3 børn på henholdsvis 4650g, 4900g, og 5120g. 

Helt uden bristninger. En jordemoder havde sagt til hende at hoved omfanget er lige stort om de vejer 2900 eller 5100. Så det gør Ingen forskel.

Held og lykke med forestående fødsel.

Anmeld

28. juni 2013

Svenne

De kloge påstår, at om fødslen er hård eller ej ikke har så meget med størrelsen at gøre.

Jeg fødte for snart tre måneder siden en dreng på 4.376 g. og han smuttede bogstavelig talt ud så let som ingenting (tre presseveer)

Held og lykke

Anmeld

28. juni 2013

L&V

annec skriver:

Jeg har en bekendt der lige har født en pige på 4980 og 51 cm ved hjemmefødsel og det gik bare så fint

Anmeld

28. juni 2013

Ullaen

Ved intet om størrelse, men spændende hvornår han vil du.

Er det i dag du skal snakke med dem ang en plan for de næste dage??

De vil ikke lade dig gå længere, hvis de ikke tror at du kan føde alm

Anmeld

28. juni 2013

meem

blev vægtscannet da jeg var 39+0 og fik afvide lillesøster på det tidspunkt havde en vægt på 4200g.. 

fødte 40+1 og der vejede hun 3935g... Så i mit tilfælde kunne man ikke regne med scanningen

Anmeld

28. juni 2013

Aabye

Jeg fødte en dreng i oktober med en vægt på 4635 gram.. Det var overhovedet ikke et problem ud over at han sad fast med skuldrene og skulle have noget hjælp til at komme helt ud.. Men det vidste jeg godt at han kom til, for hans storebror som var et helt kg lettere sad også fast med skuldrene... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.