Spørgsmål om fodder til katten ... Igen ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

Papillon

Vores to katte deler skål og har fri adgang til tørkost. De får vådfoder, når de skal forkæles lidt, der deler de en pose, da den ene kun kan spise halvdelen - og den anden sagtens kan spise halvanden portion

De er fine og i god foderstand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
morethanperfect skriver:

Hvor meget får hun så ?

Hun får bare fyldt sin madskål op - ved ikke nøjagtig hvor meget, at hun får

Anmeld

28. juni 2013

simone_jacobsen

morethanperfect skriver:

HHvHvaHvadHej igen

Hvad får jeres katte af mad ?

Jussi vejer 5 kilo , og har tørkost stående fremme hele dagen , og får vådkost om aftenen .. Han får 100 gram vådkost om aftenen ..

Han spiser også tørkost , men vil da hellere ha vådkosten .. 

Kan man nøjes med at gi vådkost ?? Sådan 3 måltider om dagen eller sådan noget ?

Hvad giver du dem af foder?
Jeg har også 2 STORE katte og de får meget sjældent vådkost, dyrlægens anbefaling.

Derudover for de dyrlæge mad - ja det er dyrt men mener ar når man anskaffer sig dyr, giver man dem det der er bedst for dem. Vi startede selv på Whiskat hvilket er rigtig dårligt for dem, der nedbryder leveren, ødelægger urinvejene osv., og resulterede for os i, at begge katte har måtte blive opereret..

Så ja det er dyrt, men så absolut billigst i længden.

Anmeld

28. juni 2013

morethanperfect

simone_jacobsen skriver:

Jeg har også 2 STORE katte og de får meget sjældent vådkost, dyrlægens anbefaling.

Derudover for de dyrlæge mad - ja det er dyrt men mener ar når man anskaffer sig dyr, giver man dem det der er bedst for dem. Vi startede selv på Whiskat hvilket er rigtig dårligt for dem, der nedbryder leveren, ødelægger urinvejene osv., og resulterede for os i, at begge katte har måtte blive opereret..

Lige nu får han bare det fra Lidl .. Han spiser det , men virker som om han syns det er lidt kedeligt ..

Han er 3 år , og der hvor han kom fra , fik han tørkost fra tyskland , og vådkost en gang om dagen .. 
Han er Norsk skovkat , så ret stor , men bestemt ikke tyk .. Overhovedet .. Jeg vil nærmere sige han er for tynd ... Det også derfor jeg overvejer om han kun skal ha vådkost ... 

Anmeld

28. juni 2013

morethanperfect

simone_jacobsen skriver:

Men han skal kastereres nu her i næste mdr. og vil gerne lige ha ha chippet også .. Så skal han ha noget mad fra dyrelægen .. Syns bare lige jeg ville høre herinde hvad i gør

Anmeld

28. juni 2013

CroQuis

morethanperfect skriver:

Han er Norsk skovkat , så ret stor , men bestemt ikke tyk .. Overhovedet .. Jeg vil nærmere sige han er for tynd ... Det også derfor jeg overvejer om han kun skal ha vådkost ... 

Hvis han er for tynd skal du hellere give ham noget foder med flere proteiner og fedt i (eks killingefoder) frem for vådkost. Vådkost er omkring 95% vand, så de får ikke ret meget ud af det, udover væske. 

Så længe din kat selv kan styre det, så skal han klart have fri adgang til tørkost - også aht de har en mavesæt på str med en tommelfingernegl, så de spiser jo mange gange om dagen, for at holde sig mætte... 

MEN, det er nu godt nok at give en portion vådfoder dagligt alligevel, da katte ikke er ret gode til at drikke, og det mindsker chancen for urinvejsinfektioner, da der kommer mere gang i systemet 

Anmeld

28. juni 2013

morethanperfect

CroQuis skriver:

Hvis han er for tynd skal du hellere give ham noget foder med flere proteiner og fedt i (eks killingefoder) frem for vådkost. Vådkost er omkring 95% vand, så de får ikke ret meget ud af det, udover væske. 

Så længe din kat selv kan styre det, så skal han klart have fri adgang til tørkost - også aht de har en mavesæt på str med en tommelfingernegl, så de spiser jo mange gange om dagen, for at holde sig mætte... 

MEN, det er nu godt nok at give en portion vådfoder dagligt alligevel, da katte ikke er ret gode til at drikke, og det mindsker chancen for urinvejsinfektioner, da der kommer mere gang i systemet 

Tak for sådan et velformuleret svar
Lige hvad jeg manglede 

Så gør jeg bare fremover som jeg gør nu 

Anmeld

28. juni 2013

2babygirls

morethanperfect skriver:

Hej igen

Jussi vejer 5 kilo , og har tørkost stående fremme hele dagen , og får vådkost om aftenen .. Han får 100 gram vådkost om aftenen ..

Kan man nøjes med at gi vådkost ?? Sådan 3 måltider om dagen eller sådan noget ?

Vores spiser med største velbehag orijen med kylling smag. Køber vi det billige sulter han sig selv indtil vi kan købe det andet.

vi giver 369kr mener jeg, for 7 kg

Anmeld

28. juni 2013

Masig

Lige nu får vores kun vådfoder, da hun ikke gad sit tørfoder mere. Hun har haft urinvejsprobemer så får speciel tørkost, men gad det som sagt ikke og har også tabt sig, så nu får hun vådfoder med ekstra vand for at få hende til at spise og for at give hende væske nok... Planen er senere at lade tørfoder stå fremme hele dagen og så give en portion vådfoder om aftenen...

Anmeld

28. juni 2013

Team Putte

morethanperfect skriver:

Hej igen

Texas er neutraliseret og får mad fra dyrlægen.. Det er tørfoder som han har stående hele dagen.. Vådkost er samme mærke fra dyrlægen og det får han måske en gang om ugen.. Der er for meget energi i vådkost til at det er sundt de kun lever på det.. Desuden fjerner den hårde tørfoder tandsten fra tænderne og det er jo rigtig godt Tror jeg ville fjerne vådkosten helt nogle dage.. Den skal nok spise tørfoder når der ik er andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.