d vitamin mangel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
12 svar
2 synes godt om
27. juni 2013

Maja88

Er der nogen som har prøvet at lide af d vitamin mangel under graviditet??

Og hvad havde det af betydning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Pikku Myy

Maja88 skriver:

Jeg har ikke, men jeg er overbevist om at det bestemt ikke er en god idé, da d-vitamin er meget vigtigt for knoglerne.

Jeg er overbevist om at det er noget der bliver behandlet hvis du går til lægen. Men det har du måske været ...?

Anmeld

27. juni 2013

modesty

Stort set alle skandinavere lider af d-vitamin mangel. Det er en rigtig god idé at tage d-vitamin tilskud hver dag når man bor hvor vi gør. 

Jeg tror ikke at du kan risikere nogle deciderede fosterskader eller lignende ved at have d-vitamin mangel, men d-vitamin er rigtig godt for immunforsvaret (jo også derfor man giver børn d-vitamin tilskud) så bare kom i gang.

Anmeld

27. juni 2013

Maja88

Pikku Myy skriver:

Jeg har ikke, men jeg er overbevist om at det bestemt ikke er en god idé, da d-vitamin er meget vigtigt for knoglerne.

Jeg er overbevist om at det er noget der bliver behandlet hvis du går til lægen. Men det har du måske været ...?

Jeg har fået konstateret det ved lægen..

Skal fra i dag tage en D3 25mikrogram pille

Anmeld

27. juni 2013

Maja88

modesty skriver:

Stort set alle skandinavere lider af d-vitamin mangel. Det er en rigtig god idé at tage d-vitamin tilskud hver dag når man bor hvor vi gør. 

Jeg tror ikke at du kan risikere nogle deciderede fosterskader eller lignende ved at have d-vitamin mangel, men d-vitamin er rigtig godt for immunforsvaret (jo også derfor man giver børn d-vitamin tilskud) så bare kom i gang.

Men synes jeg kan læse det kan have betydning med sukkersyge også...

Anmeld

27. juni 2013

modesty

Maja88 skriver:

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men hvis du er bekymret, så snak med lægen, han ved nok mere end os herinde.

Nu er det jo så smart indrettet, at de små fostre tager alt hvad de skal bruge fra os mødre når de ligger i maven (og når de kommer ud fra den hæhæh!). Så fordi du har d-vitamin mangel er det ikke ensbetydende med at fostret har det. Tværtimod kan det netop være at du har det fordi h*n tager d-vitamin fra dig.

Anmeld

27. juni 2013

Pikku Myy

modesty skriver:

Som jeg har forstået det er den vigtigste faktor ved d-vitaminmangel, at knoglerne skal bruge d-vitamin til optagelsen af kalk. I den forbindelse forestiller jeg mig faktisk at (svær) d-vitaminmangel under en graviditet, kan resulterer i deformiteter/skavanker.

For moderen kan det betyde en øget risiko for knogleskørhed senere i livet.

Anmeld

27. juni 2013

Maja88

Pikku Myy skriver:

Som jeg har forstået det er den vigtigste faktor ved d-vitaminmangel, at knoglerne skal bruge d-vitamin til optagelsen af kalk. I den forbindelse forestiller jeg mig faktisk at (svær) d-vitaminmangel under en graviditet, kan resulterer i deformiteter/skavanker.

For moderen kan det betyde en øget risiko for knogleskørhed senere i livet.

Lyder da ikke rart

Anmeld

27. juni 2013

Pikku Myy

Maja88 skriver:

Jeg googlede lige den med sukkersyge, og det er rigtigt at der er påvist en sammenhæng, men jeg tror ikke det er noget du skal bekymre dig om. Jeg kunne faktisk ikke helt gennemskue om det i virkeligheden handlede om at både d-vitaminmangel og sukkersyge kan være en følge af dårlig livsstil, og de dermed ikke har en direkte sammenhæng ...

Anmeld

27. juni 2013

Pikku Myy

Maja88 skriver:

Lyder da ikke rart

Nej, men jeg tror altså virkelig også at det skal være voldsomt for at det får betydning for barnet.

Knogleskørhed er vel altid en risiko hvis ikke får nok d-vitamin eller kalk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.