Hård mave hos 21 dage gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. juni 2013

DKTiha

hey alle de dejlige damer

min lille pige på 21 dage lider rigtig meget af hård mave...

og vi gør alt i vores magt for at løsne op uden at bruge hjælpe midler i form af afføringsmidler til børn osv...

hun får modermælkserstatning (Allomin blå, og 2 flasker dagligt med Allomin Syrnet) i samråd med sundhedsplejersken, plus hun får kogt afkølet vand..

Vi cykler med hende og massere mavsen hverdag flere gange i løbet af dagen, men vi har ingen effekt med det, hun har d. 26 haft en lille bitte smule afføring, men ellers ikke.. og nu ved vi ikke hvad vi skal gøre udover måske at prøve lykken med det fra apoteket - kan ikke lige stave til det (:

men er der noget andet vi kan prøve og gøre?? for hun er virkelig ulykkelig, og presser og presser uden at komme nogen vegne..

Noget i har haft gjort som har hjulpet jer ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

k&k&k&k

DKTiha skriver:

og vi gør alt i vores magt for at løsne op uden at bruge hjælpe midler i form af afføringsmidler til børn osv...

hun får modermælkserstatning (Allomin blå, og 2 flasker dagligt med Allomin Syrnet) i samråd med sundhedsplejersken, plus hun får kogt afkølet vand..

Vi cykler med hende og massere mavsen hverdag flere gange i løbet af dagen, men vi har ingen effekt med det, hun har d. 26 haft en lille bitte smule afføring, men ellers ikke.. og nu ved vi ikke hvad vi skal gøre udover måske at prøve lykken med det fra apoteket - kan ikke lige stave til det (:

men er der noget andet vi kan prøve og gøre?? for hun er virkelig ulykkelig, og presser og presser uden at komme nogen vegne..

Vi fik på sygehuset anbefalet en varm vaskeklud og så cirkelbevægelser omkring endetarmen. Det stimulerer hende til at presse. Har selv brugt den metode til begge mine børn.

Du kan også bruge termometer-metoden, men sidst jeg gav det råd ( også anbefalet af sygehus og sp'en) kom der en heftig debat ud af det! Men den har jeg også brugt hvis vaskekluden ikke hjalp.

Håber det virker

Anmeld

27. juni 2013

Maja88

Sukkervand.  Termometer metoden... smør vaseline ved endetarmen...

Har du overvejet et skift af mærke?? Kan klart anbefale nan ha1

Anmeld

27. juni 2013

DKTiha

k&k&k&k skriver:

Vi fik på sygehuset anbefalet en varm vaskeklud og så cirkelbevægelser omkring endetarmen. Det stimulerer hende til at presse. Har selv brugt den metode til begge mine børn.

Du kan også bruge termometer-metoden, men sidst jeg gav det råd ( også anbefalet af sygehus og sp'en) kom der en heftig debat ud af det! Men den har jeg også brugt hvis vaskekluden ikke hjalp.

Håber det virker

Har os haft hørt med termometer osv. Og har os hørt at man kan bruge uparfumeret sæbe og proppe op :/ ingen af delene tør jeg .. Men det med vaskekluden må jeg prøve også håbe det virker .. Tal for råd

Anmeld

27. juni 2013

DKTiha

Maja88 skriver:

Sukkervand.  Termometer metoden... smør vaseline ved endetarmen...

Har du overvejet et skift af mærke?? Kan klart anbefale nan ha1

Ja har overvejet det meget kraftigt og snakker os med sp idag om det måske ville hjælpe med skift af mærke

Anmeld

27. juni 2013

Maja88

DKTiha skriver:

Ja har overvejet det meget kraftigt og snakker os med sp idag om det måske ville hjælpe med skift af mærke

Men hvorfor tør du ike termometer??? 

Men eller 50ml afkogt vand og 1tsk rørsukker

Anmeld

27. juni 2013

Louise H.

Vi gav alle flasker med syrnet allomin, andet var simpelthen ikke godt nok til min datters mave, så måske du skal prøve kun at give den syrnede?

Anmeld

27. juni 2013

DKTiha

Maja88 skriver:

Men hvorfor tør du ike termometer??? 

Men eller 50ml afkogt vand og 1tsk rørsukker

Er bange for at få gjort et eller andet forkert

Anmeld

27. juni 2013

Bertris

DKTiha skriver:

Nan har næsten lige lanceret en syrnet også

også har kender jeg mange der har oplevet lykken med arla baby & mé

her er vores pige fuldt ud på allomin syrnet men kommer kun af med afføring hver 2.-3. dag, er dog ikke generet af det, men glæder mig til jeg kan give hende sveske grød og håber det vIl hjælpe!

Anmeld

27. juni 2013

twinny

Hvis jeg var dig ville jeg gå over kun til syrnet allomin. Drengene fik ikke andet og deres maver var fine. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.