hvor går grænsen med at være "for lille" inde i maven ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. juni 2013

Anonym trådstarter

Ja, hvor går grænsen for, hvornår de er for små og SKAL ud?

Hvornår bedømmer man at de ikke tager nok på, er det hvis vægten fra scanning til scanning nærmest står stille ? Eller værre endnu, at de taber sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hvornår bedømmer man at de ikke tager nok på, er det hvis vægten fra scanning til scanning nærmest står stille ? Eller værre endnu, at de taber sig?

Min datter blev pillet ud, da hun knækkede sig egen kurve ret meget.

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Min datter blev pillet ud, da hun knækkede sig egen kurve ret meget.

Okay, hvor lang tid før termin, og hvor mange % for lille var hun ?

Anmeld

26. juni 2013

Misscbn

Anonym skriver:

det er vidst 22-23% under snittet så snakkes der om at tage dem ud 

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

det er vidst 22-23% under snittet så snakkes der om at tage dem ud 

Okay, tusind tak for svar..

Anmeld

26. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

jeg blev sat igang 5 uger før tid de havde skønnet ham til at være 2100g og tog ikke på pga svangerskabsforgiftning, dog kom der en sund og rask dreng ud på 2750 med 8 på apgar skala efter 5 min

men min veninde blev sat igang netop fordi prinsessen var "for lille" og ikke tog på, hun blev sat i gang 3 uger før tid, og prinsessen vejede 2100g

de går jo ind og siger at de overvåger måske en månede, og ud fra den månede er der jo nogle g de bare SKAL tage på, hvis ikke de tager det på kan de jo se at baby ikke tager næring til sig

Anmeld

26. juni 2013

Klumpe-dumpe

Okay, hvor lang tid før termin, og hvor mange % for lille var hun ?

Hun kom ud i uge 34, med en vægt på 1395, hun svarede til en uge 29 baby. Så hun havde ikke taget på de sidste 3 uger. % mæssigt ved jeg ikke præcis, men mere end de "lovlige" 22%. Selvom de fx vejer 25% under, så piller de dem ikke bare ud, hvis de holder deres egen kurve og div flows er ok.

Anmeld

26. juni 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Okay, tusind tak for svar..

Det var så lidt, gik selv til ekstra scanninger da min søn ikke tog, var for lille han er født 40+4 og var 19% under snittet.. 

de sagde jeg ihvertfald ikke måtte gå 14 dage over og havde tid til samtale om igangsættelse dagen efter jeg fødte men det var fordi de sidste 2 mdr forsvandt fostervandet så der var ik noget tilbage da jeg fødte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.