FB - Update på Jeg har født :D (Laaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

DianaRJS

Cbank skriver:

Hej piger.

Så ser der ud til at være lidt overskud på kontoen. Så den vil jeg benytte mig af og fortælle jer om min søns ankomst til verdenen d. 17. juni (Han har ikke fået et navn endnu) 

Søndag d. 16. juni skulle vi ind til sygehuset til en samtale om igangsættelse, da var jeg i 41+3. Der var sindsygt travlt inde på fg den dag så vi ventede et par timer før det blev vores tur. 

Jeg fik kørt en ctg kurve som så fin ud. Men kun få plukkeveer  Jm mærkede indvendigt. Der var da bare lukket og slukket.  Så det hed sig at jeg skulle have 2 tbl. som skulle sluges. Meningen var at vi skulle komme igen 4-6 timer efterfølgende, men da det var hen på aftenen jeg fik dem, aftalte vi at vi skulle komme igen dagen efter.

Claus og jeg var totalt depri.. Nu havde vi altså ventet længe nok på vores søn. Og vi havde da håbet på at jm kunne tage vandet. Men snydt pomfrit! Så vi valgte at købe masser af usundt og 'spise sorgeren væk' 

Mandag d. 17 juni, vågner jeg med mavesmerter kl. 05. Jeg går ned og tisser og tænker - puha jeg skulle da ikke have spist alt det chokolade  Jeg går op i sengen igen, men bliver nødt til at gå ned i stuen kl. 05:45, da jeg ikke kan holde til at ligge - og vil ikke vække Claus. 

Der begynder det ligeså stille at gå op for mig at det nok var veer.  Men turde jo ikke være sikker - da de ofte siger at igangsættelse hos 1. gangsfødende kan tage 3 dage. 

Jeg har en ve-tæller på min tlf. Veerne er regelmæssige med ca 5 min interval, 1 min varighed.

Jeg ringer til fg ca kl. 08 - da Claus gerne vil vide hvad de sagde...

De sagde jeg bare skullel komme ind kl. 10 - da jeg i forevejen havde en tid der. - Så det gjorde vi. Jeg kom ind, jm og jm studerende mærkede og gjorde ved. 4 cm åben    YES MAN!! Total optur. Vi var i aktiv fødsel og blev indlagt - wuhuu!! 

Det hele gik stille og roligt for sig. Jeg fik lavement. Fik et brusebad, karbad og varmepuder. Jeg var overrasket over at jeg kunne være med i samtalerne og det hele foregik så roligt 

Ca. kl 15:30 ved vagtskifte, begynder jeg så småt at lukke mig ind i min egen lille bobbel. 
Jeg begynder at få rigtig ondt og føler en pressetrang ca. kl. 16:45. Jeg kan slet ikke være i mig selv længere - og jeg kan huske jeg når at tænke rigtig mange gange, at nu kan de sq godt 'slå mig ud' og tage det barn med kejsersnit - for nu gider jeg ikke længere   Jeg lægger med pressetrang i ca. 2 timer før jeg får lov til at presse - og da jeg endelig må - ja så kom min søn efter 10 min  
Jm måtte tage vandet lige inden jeg måtte presse.

Ihh så skønt han endelig kom til verdenen. Skønt han valgte at komme dagen efter igangsættelsen.

Fødslen gik bar suverænt godt - selvom jeg var noget opgivende i de 2 timer med følelsen af at skulle presse 

Han er skøn. Og er så glad. Amningen fungere også - selvom det gør p** hamrende ondt. (Sorry sproget) 

D. 17. juni - 52 cm lang - 3680 g. 

Nå, det var en lang smørre. Håber ikke det er alt for forvirrende.

Tak fordi I læste med. 

åååh gud hvor er han altså bare lækker...

stort tillykke med ham, og lyder jo til du klarede fødslen i stiv arm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Cbank

BigHope13 skriver:

ejj hvor lyder det bare som en god fødsel., håber jeg kan gøre dig kunsten efter om 4 mdr slap du for syninger og sådan?? hvis jeg må spørge
og hvor er resultatet dog bare lækkert, hvor er han bare skøn

Ja, jeg er også selv godt tilfreds.  Frygtede det ville tage meget længere tid hehe.

Nej jeg slap ikke for bristelser. Blev syet 2 steder. Men jeg ved ikke om man er mere øm forneden når man er syet ift. hvis man ikke bliver syet?? Tror man er øm lige meget hvad  

Anmeld

27. juni 2013

Cbank

Tusinde mange tak allesammen 

- Jeg er nu også en ret stolt mor 

Anmeld

27. juni 2013

BigHope13

Cbank skriver:

Ja, jeg er også selv godt tilfreds.  Frygtede det ville tage meget længere tid hehe.

Nej jeg slap ikke for bristelser. Blev syet 2 steder. Men jeg ved ikke om man er mere øm forneden når man er syet ift. hvis man ikke bliver syet?? Tror man er øm lige meget hvad  

kan godt forstå du godt tilfreds og er en super stolt mor har du da også rigtig god grund til.

Nej du har nok ret, man er nok ret smadret og øm forneden uanset om man slipper for bristninger eller ej men det jo heldigvis noget som forsvinder igen, og må være skønt endeligt at have fået sin søn,og så kunne sige det er det hele værd

Anmeld

28. juni 2013

Cbank

BigHope13 skriver:

kan godt forstå du godt tilfreds og er en super stolt mor har du da også rigtig god grund til.

Nej du har nok ret, man er nok ret smadret og øm forneden uanset om man slipper for bristninger eller ej men det jo heldigvis noget som forsvinder igen, og må være skønt endeligt at have fået sin søn,og så kunne sige det er det hele værd

Ja det er jo det det gør 

(Jeg har nu været lidt opgivende, idet jeg ikke havde skænket den tanke at både fødslen, underlivet efter fødslen og amningen gør ondt) Syntes på et tidspunkt ikke det var særlig fair, at vi kvinder skal have så ondt  hehe. Men det går jo heldigvis over.

Det er rigtig skønt at være på den anden side, med sit kæreste barn  Det er klart det hele værd 

Anmeld

30. juli 2013

MorDk

En rigtig lækker lille Basse ♥ ♥

Anmeld

30. juli 2013

Leonora

Sikke en skøn beretning og nøj hvor er han smuk.
Tillykke med ham

Anmeld

31. juli 2013

Cbank

MorDk skriver:

En rigtig lækker lille Basse ♥ ♥

Mange tak skal du have 

Anmeld

31. juli 2013

Cbank

Leonora skriver:

Sikke en skøn beretning og nøj hvor er han smuk.
Tillykke med ham

Mange tak skal du have 

Ja han er super skøn! 

Anmeld

31. juli 2013

Mother-love

Tillykke med ham. Han er virkelig kær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.