barnevognsråd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.009 visninger
7 svar
3 synes godt om
26. juni 2013

DianaRJS

sagen er den at jeg har en aftale med en om at købe en brugt tvillingevogn, men nu kom jeg til at se andre billeder  af dn hvor jeg kan se den er falmet en del, og gør jo self jeg begyner at fortryde...

men hun har bare holdt den barnevogn i en månede, og har bare så dårlig samvittighed hvis jeg skal til at sie jeg ikke vil have den pga det.

så derfor tænkte jeg....

er der en eller anden måde man kan få barnevognen pæn igen? altså kan man købe et eller andet der gør den bliver sort igen eller hvordan?

advice needed da jeg jo helst heller ikke vil skuffe sælger når nu hun har været så sød at holde den til mig, selvom der har været andre bud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

DianaRJS skriver:

sagen er den at jeg har en aftale med en om at købe en brugt tvillingevogn, men nu kom jeg til at se andre billeder  af dn hvor jeg kan se den er falmet en del, og gør jo self jeg begyner at fortryde...

men hun har bare holdt den barnevogn i en månede, og har bare så dårlig samvittighed hvis jeg skal til at sie jeg ikke vil have den pga det.

så derfor tænkte jeg....

er der en eller anden måde man kan få barnevognen pæn igen? altså kan man købe et eller andet der gør den bliver sort igen eller hvordan?

advice needed da jeg jo helst heller ikke vil skuffe sælger når nu hun har været så sød at holde den til mig, selvom der har været andre bud

Jeg ved at nogen har farvet deres barnevogne. Men hvordan og hvorledes med materialetype osv. ved jeg ikke.

Anmeld

26. juni 2013

modesty

så derfor tænkte jeg....

Du "kom til" at se andre billeder - vil det sige at det er billeder der hele tiden har været på annoncen? For så vil jeg mene at det er ekstremt dårlig stil af dig at bakke ud efter hun har holdt vognen i en måned (hvilket i øvrigt er enormt sødt af hende - det havde jeg ikke gjort hvis der kom andre bud). Så rent moralsk vil jeg sige at du er forpligtet til at købe den.

M.h.t. farven: Hos google er der masser af råd at hente:
https://www.google.dk/search?q=sejl+maling+b%C3%A5d&oq=sejl+maling+b%C3%A5d&aqs=chrome.0.57.6159j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#gs_rn=18&gs_ri=psy-ab&tok=D3ZHq7w37mk9l2diZ_fixw&pq=sejl%20maling%20b%C3%A5d&cp=9&gs_id=z&xhr=t&q=farve+barnevogn&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=farve+bar&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48340889,d.Yms&fp=4fcdc1c640afd5db&biw=1282&bih=733

Hvis du vælger løsningen med sejldug farve, ville jeg dog lige undersøge hvilke kemikalier der er i, da jeg nok ville have det lidt stramt med at lade mine små nyfødte ligge og indånde sådan noget.

Anmeld

26. juni 2013

Mini us

Hvis du ikke vil have den ville jeg skrive på en sød måde at du fortryder og du kan se den er falmet så du har fortrudt. Sandheden er altid bedst

Anmeld

26. juni 2013

DianaRJS

modesty skriver:

Du "kom til" at se andre billeder - vil det sige at det er billeder der hele tiden har været på annoncen? For så vil jeg mene at det er ekstremt dårlig stil af dig at bakke ud efter hun har holdt vognen i en måned (hvilket i øvrigt er enormt sødt af hende - det havde jeg ikke gjort hvis der kom andre bud). Så rent moralsk vil jeg sige at du er forpligtet til at købe den.

M.h.t. farven: Hos google er der masser af råd at hente:
https://www.google.dk/search?q=sejl+maling+b%C3%A5d&oq=sejl+maling+b%C3%A5d&aqs=chrome.0.57.6159j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#gs_rn=18&gs_ri=psy-ab&tok=D3ZHq7w37mk9l2diZ_fixw&pq=sejl%20maling%20b%C3%A5d&cp=9&gs_id=z&xhr=t&q=farve+barnevogn&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=farve+bar&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48340889,d.Yms&fp=4fcdc1c640afd5db&biw=1282&bih=733

Hvis du vælger løsningen med sejldug farve, ville jeg dog lige undersøge hvilke kemikalier der er i, da jeg nok ville have det lidt stramt med at lade mine små nyfødte ligge og indånde sådan noget.

er ikke samme billeder, er nye billeder jeg har fået på mobilen..

men som jeg også selv skriver vil jeg jo gerne se om jeg kan finde en anden løsning, evt. med at få den "farvet" igen.  da jeg også synes det ville være ondt af mig at bakke ud nu

men ja vil lige prøve og kigge på de links, og sejldug farven har jeg heldigvis en i familien der bruger så kan lige høre ham hvor mange kemikalier der er i

mange tak

Anmeld

26. juni 2013

DianaRJS

Mini us skriver:

Hvis du ikke vil have den ville jeg skrive på en sød måde at du fortryder og du kan se den er falmet så du har fortrudt. Sandheden er altid bedst

jah men altså som sagt har jeg det VILDT dårligt med at skulle bakke ud, da hun jo har været sød at give afslag til andre + at holde den så længe for at jeg ikke skulle køre unødigt... skal siges jeg sagtens kunne have kørt men det er i den anden ende af landet, og passer med at jeg har noget arbejde der i næste månede, så derfor var det jo perfekt hvis det kunne lade sig gøre hvilket hun også godt kunne forstå, og heller ikke synes jeg skulle ligge og køre unødigt for det...

så kan jeg finde en anden løsning. f.eks. med noget farve så ville det jo helt klart være bedst og også en løsning jeg ville være tilfreds med selv

Anmeld

26. juni 2013

DianaRJS

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg ved at nogen har farvet deres barnevogne. Men hvordan og hvorledes med materialetype osv. ved jeg ikke.

er netop også det jeg ved, men synes heller ikke rigtig jeg har kunnet finde noget.

men hvis jeg KAN finde noget ville det jo være helt perfekt

Anmeld

26. juni 2013

Købmagerkonen

Det jeg har fundet om det, tyder på at det sagtens kan lade sig gøre at farve. Nogle bruger det der hedder Palett tekstilfarve fra Panduro, men det skal vist "hærdes" ved at blive strøget, og da dette jo kan være lidt svært på en barnevogn er der nogen der i stedet giver det en ordentlig omgang med hårtørreren. Jeg tror ikke denne metode er ligeså modstandsdygtig som Acapella, og jeg har da også læst at nogen oplever farven hurtigt kan falme igen. Ellers er der også nogen der har haft held med silkemaling fra Panduro, men kan ikke finde så meget om det (her er hvad jeg fandt: "jeg vil bare lige fortælle, at jeg med succes har malet kalechen på en gammel barnevogn med silkemaling - den type maling der skal fikseres i ovnen, men i stedet for har jeg fikseret med en varm hårtørrer i 5minutter på et lille område ad gangen (lidt tidskrævende, men det er blevet pænt). Det skal her lige tilføjes, at kalechen er af blød bomuld, hvilket nok ikke gælder for bl.a. en gammel odder-vogn".
Måske de kan hjælpe i forretningen?

Derudover er der det der hedder Acapella (kan bl.a. købes her: http://www.shipshop.dk/b_dpleje_vedligehold_acapella_impregnering-c-715_766.html?bgsid=0jidhe3k6e7htrsuthbko6j8i4) som er beregnet til indfarvning af sejldug, men flere steder har jeg læst at folk bruger det til barnevogne. Bl.a. bruger englebarnet.dk (og "det' leth" har vist også brugt det) det og hvis du går ind på hendes side kan du se at hun, om nogen, burde have forstand på at renovere barnevogne Jeg er dog stødt på et men mht denne farve. Der stilles spørgsmål til om det er giftigt pga der måske er noget svampedræbende i det ( http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=94538) - de fleste steder står der dog bare at barnevognen/stoffet skal lufte i nogle dage så eventuelle giftige dampe kan fordampe, og så skulle den være okay. I dette indlæg er der en lille guide: http://www.babygalleri.dk/forum/Off-Topic/50361-farvning_af_kaleche .
Nu ved jeg ikke hvilken farve du vil farve den i, men Acapella findes ikke i så mange farver. Dog læste jeg at man kan købe den neutrale og så gå i en farvehandel og købe toner der passer til Og husk også at rense den med Acapella cleaner.

Alt i alt ser det ud til at flest bruger Acapella, men jeg ville nok personligt spørge mere ind til hvorvidt det er giftigt hvis du skulle bruge det. Du kan evt skrive en mail til englebarnet.dk da hun vist generelt er sød til at svare på spørgsmål omkring renovering, og hun bruger vist den farve.

Og så kan jeg tilføje at en af mine veninder brugte det der Palett, og det er blevet rigtig fint Det var dog på fløjl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.