"Kære bekymrede"
Hej rikke
jeg er så fusteret
der er 5 dage til jeg skal have min mens.
min kæreste og jeg har prøvet hver dag nogle gange 2 gange om dagen hele måneden.. lige siden mit lort stoppede ... samme tilsvarende måneder:s ..
men jeg kan ikke klare tanken om at jeg skal vente sådan..
jeg har sureopstød, kvalme.. ømme bryster.. (får aldrig ømmebryster inden mens. ) - jeg har en sygdom Endomitriose.. som gør jeg kan have svært ved at få børn..
men her de sidste dage har jeg haft vandet udflåd som har været babylyserødt.. såsom ved blærebetændelse? - hvad kan det betyde??? .. og nu har jeg brunt udflåd en gang imellem.. burde jeg være bekymret om det er pga jeg alligevel får mens:s.. eller om det virkelig er fordi jeg er blevet gravid!.. .- mine æggestokke stikker som ved min ægløsning og mit underliv.. men ikke som mens smerter:s .
jeg vil så gerne have svar:s..
hvad sker der med mig :s..
hilsen den bekymrede :s
Rikkes svar
Kære bekymrede
Der er ikke noget at sige til at du gerne vil være gravid. Fra den dag man bliver enige om, at nu vil man prøve at blive gravid, så føler man kun at det kan gå for langsomt. Man ligger mærke til alle kroppens symptomer og analysere hver og en af dem. Men det bedste man kan gøre, er at slappe af og være sammen naturligt når man har lyst og ikke hele tiden fokusere på at blive gravid. Jeg ved det er svært og man kan ikke undgå ikke at tænke på en mulig graviditet, men det kan godt stresse kroppen, hvis man konstant tænker på at blive gravid.
Først 1. dag efter udeblevet menstruation er det muligt at teste for mulig graviditet.
Det er ikke optimalt at være sammen hver dag. Helt optimalt er hver anden dag.
Er helt sikker på at det nok skal ske naturligt, men det kan sagtens tage tid. Mange par prøver et års tid.
Held og lykke med at blive gravid.
Med venlig hilsen
Rikke NIelsen
Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.
Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk
Anmeld