Tudeture...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.518 visninger
8 svar
2 synes godt om
25. juni 2013

Anonym trådstarter

Hvor mange tudeture er 'normalt' efter en fødsel? 

Det meste af tiden har jeg det helt fint, men nogle gange kammer det bare over og så føler jeg bare det er så hårdt og begynder at græde og må trøstes af min kæreste.

Det er mest om aftenen når jeg bare er træt og syntes den lille skal sove så jeg kan sove og baby bare ikke vil sove... igår aftes havde baby fx sovet en times tid da jeg tænkte, at nu ville jeg også lige lægge mig og få en lur, fordi jeg var træt. Så vågnede baby selvfølgelig 5 minutter efter og var sulten og der gik 3 timer før baby ville sove igen og så var jeg jo mere end overtræt på det tidspunkt og kunne bare slet ikke mere 

Havde det fint den første uges tid efter fødslen, udover et par tårer da vi arbejdede på amning pga. et meget spændt bryst... men på 10. dagen havde jeg en 'rigtig' tudetur og nu har jeg haft 2 mere siden (15. dag efter fødsel nu) og føler lidt det er et nederlag med at jeg græder så meget og føler ikke at en god mor bare skal gå og tænke om barnet ikke nok snart vil sove og om det virkelig kan passe at baby nu er sulten igen, når man syntes man lige har ammet...

Ved ikke hvor mange tudeture er normalt og jeg er bare så bange for at det udvikler sig til mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

millesofie

Anonym skriver:

Hvor mange tudeture er 'normalt' efter en fødsel? 

Det meste af tiden har jeg det helt fint, men nogle gange kammer det bare over og så føler jeg bare det er så hårdt og begynder at græde og må trøstes af min kæreste.

Det er mest om aftenen når jeg bare er træt og syntes den lille skal sove så jeg kan sove og baby bare ikke vil sove... igår aftes havde baby fx sovet en times tid da jeg tænkte, at nu ville jeg også lige lægge mig og få en lur, fordi jeg var træt. Så vågnede baby selvfølgelig 5 minutter efter og var sulten og der gik 3 timer før baby ville sove igen og så var jeg jo mere end overtræt på det tidspunkt og kunne bare slet ikke mere 

Havde det fint den første uges tid efter fødslen, udover et par tårer da vi arbejdede på amning pga. et meget spændt bryst... men på 10. dagen havde jeg en 'rigtig' tudetur og nu har jeg haft 2 mere siden (15. dag efter fødsel nu) og føler lidt det er et nederlag med at jeg græder så meget og føler ikke at en god mor bare skal gå og tænke om barnet ikke nok snart vil sove og om det virkelig kan passe at baby nu er sulten igen, når man syntes man lige har ammet...

Ved ikke hvor mange tudeture er normalt og jeg er bare så bange for at det udvikler sig til mere

jeg tror det er meget normalt 

prøv at flytte fokus og sov så, så snart baby lukker øjnene 
det var hvad jeg gjorde 

det handler nok om at du er vildt træt 
og har i talt fødslen igennem? 
det er jo overvældende og self er du en god mor 
jeg gik de første 13mdr og tænkte på hvornår i al helvedet hun havde tænkt sig at sove ordenligt så jeg kunne blive normal igen ha ha total zombi mode 

slap af i din nye rolle og så husk at sige fra og lad din kæreste overtage så meget han kan 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

jeg tror det er meget normalt 

prøv at flytte fokus og sov så, så snart baby lukker øjnene 
det var hvad jeg gjorde 

det handler nok om at du er vildt træt 
og har i talt fødslen igennem? 
det er jo overvældende og self er du en god mor 
jeg gik de første 13mdr og tænkte på hvornår i al helvedet hun havde tænkt sig at sove ordenligt så jeg kunne blive normal igen ha ha total zombi mode 

slap af i din nye rolle og så husk at sige fra og lad din kæreste overtage så meget han kan 

Jeg syntes virkelig jeg prøver at slappe af og det meste af tiden har jeg det også fint, men så ligepludselig så går det bare galt for mig og jeg syntes det hele er altfor meget og føler ikke helt jeg kan klare det hele. Frygter næsten lidt når min kæreste skal tilbage på arbejde, hvordan jeg dog skal kunne klare det hele selv

Sidder ligenu og er trist igen, baby formåede lige at skide sig selv op af ryggen og måtte have alt skiftet og så var hun sulten, men ville ikke få ordentligt fat i brystet og så gør det jo også ondt på mig og jeg er ikke sikker på hun får nok mad, fordi hun ikke får ordentligt fat og føles som om hun "slipper" hele tiden...

Så fik jeg det helt varmt pludselig og hovedpine... er det sådan hér det er normalt at have det?  har bare lyst til at tude igen igen... 

Anmeld

25. juni 2013

mulle85

kan din kæreste ikke evt ta lidt over så du kan få lidt søvn?

man er jo træt og sårbar efter, det er vist meget almindeligt den første tid, bare hold øje med det ikke fortsætter i en længere periode!

Anmeld

25. juni 2013

MorDk

Åh sødeste du får lige en krammer! Det ER så hårdt (specielt den første tid) Det med tudeturene er helt normalt...

Tænker om din kæreste ikke kan trille en lille tur med den lille 2 timer fx. så du kan putte dig under dynen og bare Zzz... sove...! Det er guld værd! At få lov at sove uden forstyrrelser.

Tanker herfra!

Anmeld

25. juni 2013

DitteFisk

Går ud fra det er første barn. Og hold op jeg kan huske den frustration det gav når søvn var en by i Rusland.. når han skreg, når han var sulten og jeg ikke vidste om han fik nok, når han ikke ville tage fat, når han bare var ulykkelig uden jeg umiddelbart kunne se grunden.. jeg er sikker på at vi som mødre adopterer babys mentale tilstand. Er baby glad så er vi også, er baby frustreret og ked er vi også.. vi mærker dem jo så dybt (hvilket fra naturens side er vigtigt for babys overlevelse, at både mor og barn føler sig i symbiose med hinanden).

Selvfølgelig er du en god mor. Jeg er lige blevet mor for anden gang og alle de skide bekymringer jeg husker fra første gang er kraftigt minimeret denne gang jeg slapper mere af. Det handler jo om at man lige skal ind i rytmen med sin splinter nye og sindssygt vigtige rolle. 

Husk at træk vejret, du kan jo sagtens det shit med at være mor også når den lille græder. Og det er okay at være træt. 

Anmeld

25. juni 2013

Mettefpigen

Det er normalt med tudeture, men det kan også være en fødselsreaktion, synes måske du skulle kontakte lægen for at være sikker på at det ikk er det....

Anmeld

26. juni 2013

millesofie

Anonym skriver:

Jeg syntes virkelig jeg prøver at slappe af og det meste af tiden har jeg det også fint, men så ligepludselig så går det bare galt for mig og jeg syntes det hele er altfor meget og føler ikke helt jeg kan klare det hele. Frygter næsten lidt når min kæreste skal tilbage på arbejde, hvordan jeg dog skal kunne klare det hele selv

Sidder ligenu og er trist igen, baby formåede lige at skide sig selv op af ryggen og måtte have alt skiftet og så var hun sulten, men ville ikke få ordentligt fat i brystet og så gør det jo også ondt på mig og jeg er ikke sikker på hun får nok mad, fordi hun ikke får ordentligt fat og føles som om hun "slipper" hele tiden...

Så fik jeg det helt varmt pludselig og hovedpine... er det sådan hér det er normalt at have det?  har bare lyst til at tude igen igen... 

Jeg synes faktisk du skal tale med din læge eller sundhedsplejske om det og være 110% ærlig omkring det 

jeg var faktisk så ustabil den første tid at det tog nogle mdr før jeg helt ærligt elskede min datter 
og jeg har i dag fundet ud af at det sker for mange 
og at jeg havde kunne få hjælp 

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres søde svar

Jeg skal se både sp og læge på mandag, så hvis jeg stadig har det som nu til den tid, vil jeg huske at nævne hvordan jeg har det/har haft det...

og ja det er første barn. Og jeg syntes hun er skøn og dejlig og elsker hende, men bliver jo også bare så træt, især om aftenen. Jeg prøver at få kæresten til at hjælpe og tage over når han kan, men han kan jo ikke amme og får klart bedre nattesøvn end mig. Afbrudt søvn er jeg ikke fan af, men må jo vænne mig til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.